موفقیت برای زنان در جامعه ما دشوار است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه مهاجرانی در مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای جهانی و رتبه‌های برتر کنکور که توسط بنیاد کارآفرینان و نوابغ سعیدی برگزار شد، با تاکید بر اینکه علم به تنهایی تمدن‌ساز نیست، گفت: علم باید با اخلاق ترکیب شود؛ در غیر این صورت نمی‌تواند تمدن‌ساز باشد همچنان که فجایع امروز بشر به خاطر علم بدون اخلاق است و اگر علم بدون اخلاق پیش رود نمی‌توانیم صلاح بشریت را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه موفقیت امر جمعی است، گفت: نمی‌توانیم موفقیت را امری انفرادی تلقی کنیم؛ چراکه موفقیت به عنوان یک امر جمعی باید اثرگذاری اجتماعی داشته باشد بنابراین نخبگان در آغاز مسیر موفقیت هستند و قرار است این مسیر را ادامه بدهند و به جایی برسند که در جامعه تاثیرگذاری داشته باشند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: خوشبختی هم یک امر جمعی است و در کنار همه افراد در بستر اجتماع باید به موفقیت دست یابند.

وی با بیان اینکه کسب موفقیت برای زنان در فضای جامعه ما آسان نیست، گفت: دستیابی زنان به این موفقیت در جامعه ما دشوارتر از مابقی افراد است چراکه زنان هم به حامی خانواده نیاز دارند و هم به حمایت سایرین و بدون این حمایت‌ها دستیابی به این موفقیت دشوار می‌باشد.

مهاجرانی با بیان اینکه نخبگان باید قول دهند آنچه را که از دنیا گرفته‌اند را به دنیا برگردانند، تاکید کرد: نخبگان باید خدمت به انسانیت را سرلوحه اهداف خود قرار بدهند و این کشور بیشتر از هر کسی به آنها و خدماتشان نیاز دارد.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه علم بدون اخلاق به تنهایی نمی‌تواند تمدن‌ساز باشد، گفت: در فضای جامعه ما موفقیت برای زنان سخت‌تر از مابقی است؛ بنابراین ما باید حمایت‌های ویژه‌تری از نخبگان به ویژه نخبگان زن داشته باشیم.