مهار ایران؛ پروژه ناکام رژیم صهیونیستی در سایه مقاومت منطقه‌ای

حسین آجورلو، کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، با اشاره به افزایش تنش‌ها در منطقه و پیامدهای آن، گفت: افزایش تنش‌ها منجر به درگیری بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خواهد شد و ممکن است برخی قدرت‌ها، از جمله جمهوری اسلامی ایران، تحت تاثیر قرار گیرند. به همین دلیل شاهد افزایش تنش‌ها از سوی رژیم صهیونیستی حتی در جبهه شمالی و درگیری مستقیم با ایران هستیم.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی رژیم صهیونیستی، پیشبرد پروژه مهار ایران است که آن را با اصطلاحات گوناگونی توصیف می‌کنند. آن‌ها به‌دنبال ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای و بین‌المللی علیه ایران هستند و سعی دارند ایران را به‌عنوان یک بازیگر امنیتی تهدیدکننده در منطقه معرفی کند.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل تاکید کرد: سیاست‌های موفق جمهوری اسلامی ایران تاکنون مانع از موفقیت رژیم صهیونیستی در این زمینه شده است. این رژیم نتوانسته حتی در سطح منطقه‌ای دستاوردی کسب کند و به همین دلیل شاهد افزایش تحرکات آن‌ها هستیم.

آجورلو در ادامه گفت: در ماه‌های اخیر نیز، رژیم صهیونیستی تلاش کرده تا جبهه‌های جدیدی را در کرانه باختری و شمال منطقه فعال کند؛ همچنین به دنبال ایجاد تنش در جبهه ایران هستند تا تحت تاثیر این درگیری قدرت های منطقه را وارد این جنگ کنند.

محور مقاومت به‌خوبی قادر به مهار تهدیدات رژیم صهیونیستی است

وی با تحلیل آینده این درگیری‌ها اظهار داشت: از نظر استراتژیک، محور مقاومت به‌خوبی قادر به مهار تهدیدات رژیم صهیونیستی است و می‌تواند با ایجاد ثبات در منطقه پیشرفت کند. جمهوری اسلامی ایران نیز نشان داده است که به‌خوبی از تحرکات رژیم صهیونیستی آگاه است و درک دقیقی از وضعیت فعلی دارد. با توجه به شرایط موجود، احتمال می‌رود که رژیم صهیونیستی در روزها یا ماه‌های آینده همچنان وضعیت جنگی را در شمال و کرانه باختری افزایش دهد.

وی همچنین یادآور شد: احتمال وقوع خرابکاری‌های بیشتری علیه ایران وجود دارد، اما مقاومت نیز با استفاده از توانمندی‌های جدید خود می‌تواند رژیم صهیونیستی را به آستانه یک تهدید جدی و داخلی برساند و در این زمینه ما شاهد تاکتیک‌های جدید و ضربات مؤثر مقاومت هستیم که در حوزه راهبردی هم محور مقاومت هست که دستاوردهای بزرگی در سطح منطقه به دست آورده است.

جبهه غزه به یک جنگ فرسایشی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است

کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان درباره احتمال آتش‌بس گفت: جبهه غزه به یک جنگ فرسایشی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. تلفات بالا و نداشتن دستاورد عملیاتی باعث شده است که رژیم صهیونیستی نتواند در این منطقه پیشرفت خاصی داشته باشد. احتمال برقراری آتش‌بس با توجه به فشارهای بین‌المللی وجود دارد؛ البته باید دید که این موضوع قبل از انتخابات اتفاق می‌افتد یا پس از آن. تحولات آینده مشخص خواهد کرد که این شرایط به چه سمتی پیش خواهد رفت.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: افزایش تنش‌ها منجر به درگیری بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خواهد شد و ممکن است برخی قدرت‌ها، از جمله جمهوری اسلامی ایران، تحت فشار قرار گیرند.