سیاست فرانسه در امتداد سیاست های آمریکایی است/برخی به دنبال تکرار مسیر آزموده در مذاکرات هستند!

ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با انتقاد از برخی جریانات سیاسی که مذاکره با آمریکا با میانجی گری فرانسه را راهکار پایان جنایات رژیم صهیونیستی عنوان می کنند، گفت: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که با برخورداری از گفتمان قوی و منطقی هیچ حراسی از مذاکره نداشته است.

وی با بیان اینکه مذاکره باید تامین کننده منافع ملت و نظام باشد گفت: اگر بنا باشد از مسیر مذاکره منافع ملت انتفاع سیاسی ، اقتصادی و بین المللی به دست نیاید این مذاکره اتلاف وقت است و هیچ وقت به تلاشی بیهوده اعتقاد نداریم.

نماینده مردم شیراز با اشاره به اینکه سیاست خارجی ما با مذاکره با روی باز برخورد می کند گفت آمریکا و اروپا ثابت کردند که پایبند به هیچ توافقی  نیستند با این حال برخی جریانات سیاسی اصرار دارند همچنان با نظام سیاسی که نقض عهد می کند و بر منافع صرف خود تاکید دارند ، مصداق وقت تلف کردن کردن است.

عزیزی با انتقاد از نگاه برخی جریانات سیاسی به میانجیگری فرانسه برای مذاکرات ایران و آمریکا تصریح کرد: سیاست فرانسه در امتداد سیاست های آمریکایی است در شرایطی که ایران برجام را با حسن نیت پذیرفته بود آمریکا بدعهدی کرد و فرانسه نتوانست میانجی گری کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: باید برای هرگونه مذاکره در آینده از گذشته عبرت گرفت ضمن اینکه مجلس شورای اسلامی تنها در چارچوب منافع ملت و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها مذاکرات را خواهد پذیرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از نگاه برخی جریانات سیاسی به میانجیگری فرانسه برای مذاکرات ایران و آمریکا گفت: سیاست فرانسه در امتداد سیاست های آمریکایی است.