حملات ادامه‌دار رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف لبنان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شبکه الجزیره در این باره گزارش داد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطقی را در اطراف شهر «بعلبک» و شهرک «الخضر» در «البقاع» واقع در شرق لبنان بمباران کردند.

شبکه المیادین نیز در این باره از شهادت و زخمی شدن چند لبنانی در حملات به بعلبک خبر داد.

طبق این گزارش، در دور جدید حملات به البقاع همچنین شهرک‌های «الکرک»، «حزرتا» و «ریاق» نیز هدف قرار گرفته شدند.ارتش رژیم صهیونیستی همچنین حملات جدیدی را به «جبل لبنان» و به ویژه شهرک «حمدون» انجام داد.

اشغالگران در ادامه حملات تجاوزکارانه خود با شلیک چند توپ شهرک «شبعا»، «کفرشوبا» و «عدلون» در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

رژیم صهیونیستی همچنین منطقه «جرود فقرا» در شهرستان «کسروان» و «الزراریه» در «صیدا» را بمباران کردند.

بیمارستان‌های ضاحیه تخلیه می‌شوند

همزمان با تداوم حملات به مناطق مختلف لبنان و بیروت، وزارت بهداشت لبنان نیز روز شنبه اعلام کرد که قصد دارد بیمارستان‌های ضاحیه جنوبی پایتخت را به دلیل تجاوزگری رژیم صهیونیستی تخلیه کند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: ما از بیمارستان‌های بیروت، جبل لبنان و مناطقی که تحت تأثیر تجاوزات رژیم صهیونیستی قرار نگرفته‌اند می‌خواهیم تا پایان هفته آینده از پذیرش موارد غیر اورژانسی خودداری کنند تا جایی را برای پذیرش بیماران بستری در بیمارستان‌های ضاحیه جنوبی بیروت باز کنند؛ چراکه این بیمارستان‌ها به دلیل تحولات فعلی، تخلیه خواهند شد.

کمک ۱۰ میلیون دلاری سازمان ملل برای امدادرسانی

در همین راستا، جویس مسویا، دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه ۱۰ میلیون دلار بودجه اضطراری برای بهبود وضعیت انسانی در لبنان اختصاص داد.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) نیز در این باره اعلام کرد که حملات هوایی رژیم صهیونیستی همچنان بر غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی برای چندمین روز متوالی ادامه دارد.

«عمران رضا» هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در لبنان، ویرانی ناشی از حملات رژیم صهیونیستی را فاجعه‌بار توصیف و خاطرنشان کرد: تشدید خشونت به مناطقی که قبلاً تحت تأثیر قرار نگرفته بودند گسترش یافته و باعث ویرانی‌های گسترده شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه (دوم مهر) حملات تجاوزکارانه گسترده خود به مناطقی در جنوب و شرق لبنان را آغاز کرد و این حملات همچنان ادامه دارد و تا بدین لحظه صدها شهید و هزاران زخمی بر جای گذاشته است.

ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز جمعه نیز منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد. این حمله علاوه بر شهادت و زخمی شدن ده‌ها لبنانی، ویرانی گسترده‌ای بر جای گذاشت. حملات تجاوزکارانه اشغالگران به بیروت همچنین در طول شب گذشته ادامه یافت و چند منطقه دیگر در ضاحیه جنوبی این شهر را هدف قرار گرفت.

حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به این جنایات، حملات متعددی را به نقاط مختلف اراضی فلسطین اشغالی انجام داده است. این حملات منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است.

حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

منابع رسانه‌ای امروز (شنبه) از تداوم حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف در جنوب و شرق لبنان خبر دادند.