خانواده ورزش سوگوار سیدحسن نصرالله؛ همه علیه رژیم تروریست صهیونیستی

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه در جنوب بیروت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و جمعی از فرماندهان نظامی و مردم بیگناه لبنان به شهادت رسیدند. در پی این جنایت خونبار جامعه‌ی ورزش ایران و فدراسیون‌های ورزشی شهادت مظلومانه سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفتند. متن تسلیت جامعه ورزش ایران به شرح زیر است:

دنیامالی: سیدحسن نصرالله با شجاعت، شرافت و اقتدار از جبهه‌ی مقاومت دفاع می‌کرد
احمد دنیا‌مالی وزیر ورزش و جوانان در پیامی، شهادت مجاهد مبارز و نستوه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت.
متن پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون
شهید عالی مقام سید حسن نصرالله مجاهدی نستوه، مبارزی واقعی و رهبری خالص و بی ادعا بود که نقش‌آفرینی این عالم ظلم‌ستیز در سربلندی و عزتمندی جبهه مقاومت مقابل دژخیمان صهیونیستی در تاریخ به ثبت رسید‌ه است.
سید حسن نصرالله با خلوص نیت و اندیشه‌های ظلم ستیزانه، ظفرمندی‌های ماندگاری را برای جبهه عظیم مقاومت به ارمغان آورد و همواره در مبارزاتی سخت و نفسگیر با شجاعت، شرافت و اقتدار در رویارویی با جنایتکاران و غاصبان صهیونیستی از حقوق مسلمانان و جبهه‌ی مقاومت دفاع می‌کرد.
آنچه در موشک‌باران وحشیانه ضاحیه‌ی بیروت توسط رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر با قساوت و بی‌رحمی رخ داده در استمرار حرکات ناجوانمردانه و ضد بشریت است و اکنون نیز که سید نصرالله عزیز به فیض عظیم شهادت نائل آمد، زهی خیال باطل است که اشغالگران و سفاکان تصور کنند به پیروزی رسیده‌اند چرا که جبهه‌ی عزتمند مقاومت اسلامی لبنان همچنان با سربلندی و اقتدار به مسیر خود تا حصول پیروزی نهایی ادامه خواهد داد.
به نمایندگی از جامعه‌ی ورزش و جوانان ایران اسلامی، مراتب تسلیت و تعزیت را به حضرت ولیعصر (عج)، حضرت آیت الله خامنه‌ای ولی امر مسلمین جهان، جبهه مقاومت، به ملت سرافراز لبنان و به خاندان و بازماندگان شهید عالی مقام سید حسن نصرالله تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال، علوّ درجات آن رهبر شجاع و عالم مبارز را مسألت دارم.

دبیر: نبودنت برای همه ما سنگین و سخت است مرد بزرگ
علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی به شهادت سیدحسن نصرالله لبنان واکنش نشان داد و در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی نوشت: نبودنت برای همه ما سنگین و سخت است مرد بزرگ.

انوشیروانی: اسرائیل خط قرمزها را رد کرد
سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه برداری وقایع تاسف‌بار در لبنان سخن گفت و اظهار داشت: فدراسیون وزنه‌برداری در کنار سایر آحاد جامعه ورزش و ملت بزرگ ایران این اتفاق را به شدت محکوم می‌کند. شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله نشان داد این رژیم غاصب هیچ حد و مرزی را نمی‌شناسد و آنها در حملات گسترده خود بسیاری از زنان و کودکان را نیز به شهادت رساندند.
وی ادامه داد: این رژیم تمامی خط قرمزها را رد کرده و باید تقاص این رفتارهای شیطانی و غیرانسانی را بدهد، متاسفانه هر روز شاهد نسل‌کشی آنها هستیم و این جنایان دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد. هر روز بسیاری از کودکان و مردم بی‌گناه فلسطین غرق در خون می‌شوند و قهرمانان و جامعه ورزش وزنه‌برداری همچون گذشته در کنار سایر آحاد جامعه و ملت بزرگ ایران در کنار مردم مظلوم خواهد بود و از آنها حمایت می‌کند.

ساعی: خون پاک شهیـد نصرالله درخت تنومند مقاومت را پربارتر خواهد ساخت
هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو طی پیامی شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت. متن پیام هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو به شرح ذیل است:
بِسمِ رَبِّ الشُّهَداء وَ الصِدیقین
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
در عصر شکست رژیم کودک‌کش صهیونیستی، این رژیم سفاک و ضدانسانی به ترورهای هدفمند و مذبوحانه برای جبران انزوای نظامی، انسانی و بین‌المللی خود روی آورده است.
بدون شک، شهادت سید مقاومت، که عمر با عزت خود را در راه آزادی قدس و مسجد الاقصی سپری نمود، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای تمامی آزادی‌خواهان جهان است.
بی‌تردید اقـدام بزدلانه رژیم غاصب اسرائیل، مشعل فروزانی در مسیر مقاومت و آزادی فلسطین شریف خواهد شد ‌ و خون پاک شهیـد نصرالله درخت تنومند مقاومت را پربارتر خواهـد ساخت.
شهادت این مبارز سرفـراز اسلام را به مقام معظم رهبـری (مدظله العالی)، امت شهیـد پرور ایـران اسلامی، ملت لبنان، رزمندگان شجاع جبهـه مقاومت و آزادی خواهان دنیا تسلیت و تعزیت می‌گویم.

درستکار: روزهای بدی در انتظار رژیم صهیونیستی است
پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران با اشاره به شهادت سیدحسن نصرالله توسط رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: این رژیم بار دیگر خوی حیوانی خود را نشان داد. آنها فکر می‌کنند با شهادت سیدحسن نصرالله اتفاق خاصی قرار است رخ دهد که اتفاقا درست فکر می‌کنند.
وی ادامه داد: مسلمین جهان با هدایت داهیانه، رهبر معظم انقلاب متحدتر از گذشته علیه این رژیم خونخوار عمل خواهند کرد و تردید نکنید آنها روزهای بسیار بدی در انتظارشان خواهد بود.
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان گفت: رژیم صهیونیستی سال‌ها هست که با کودک‌کشی و جنایات وحشتناکش ماهیت واقعی خود را نشان داده و امروز همه جهان به این مساله پی برده که آنها نباید جایی روی نقشه داشته باشند.
وی با محکومیت این اتفاق تصریح کرد: جامعه ورزش کشور در کنار همه مردم این جنایت وحشیانه را محکوم می‌کند و تردیدی در این نداریم که انتقام نزدیک است.
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران اظهار داشت: سیدحسن نصرالله چهره ارزشمند جهان اسلام و یار رهبری بود. این اتفاق تلخ را به رهبر معظم انقلاب و همه مسلمانان جهان تسلیت می‌گویم.

میراسماعیلی: جبهه مقاومت بر رژیم جانی صهیونیستی پیروز می شود
آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو، حملات هوایی گسترده و خبیثانه رژیم متجاوز صهیونیستی به بیروت را محکوم کرد.
متن بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
پس از اقدام تروریستی این رژیم جنایتکار در کشتار مردم لبنان و نقض فاحش قوانین حقوق بشر و حقوق بین‌الملل است.
مردم شریف، مظلوم و شجاع لبنان سالها است که از تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی آسیب می‌بینند و در سال‌های اخیر به برکت حضور و تقویت مقاومت، بخشی از این آسیب‌ها را پاسخ می‌دهند که امتیازات بارز مبارزه جبهه مقاومت، پیروزی‌های مکرر بر رژیم تا بن دندان مسلح و جانی صهیونیستی است.
شب گذشته حملات هوایی گسترده و خبیثانه رژیم متجاوز تروریست صهیونیستی به بیروت باعث به شهادت رسیدن جمعی از مردم مظلوم کشور لبنان شد.
این جنایات رژیم کودک‌کش، بدون هیچ حد و مرز اخلاقی و انسانی در حال ادامه یافتن است و در سکوت مرگ‌بار و خفت‌آور مدعیان حقوق بشر، مجامع جهانی بر همه این وحشی‌گری‌ها چشم فرو بسته و همچنان از متجاوزان حمایت می‌کنند.
امیدواریم با حمایت کشورهای اسلامی و دولت‌های حامی صلح و امنیت بین‌الملل، اقدامات قاطعی را برای متوقف کردن ماشین کشتار جمعی رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین و نیز دیگر کشورهای منطقه از جمله لبنان و سوریه اتخاذ نمایند.

منتظر محمد: ان كنت حي فأنت حی
منتظر محمد، بازیکن عراقی تیم فوتبال نساجی به شهادت سیدحسن نصرالله لبنان واکنش نشان داد و در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی نوشت: ان كنت حي فأنت حی وان کنت شهیدا و فأنت حیا

دارابیان: عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ
الناز دارابیان، قهرمان پارادومیدانی، به شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان واکنش نشان داد و در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی نوشت: وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ

فروغی: عاشق شهادت می شویم
جواد فروغی، قهرمان تیراندازی المپیک ۲۰۲۰ به شهادت سید حسن نصرالله واکنش نشان داد و در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی نوشت: عاشق شهادت می شویم.

رستمی: انا الله و انا الیه راجعون
روح‌الله رستمی، قهرمان پارالمپیک به شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله واکنش نشان داد و در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی نوشت: انا الله و انا الیه راجعون

اسبقیان: سیدحسن نصرالله همیشه بر تارک جبهه‌ی حق علیه باطل می‌درخشد
سیدمحمد شروین اسبقیان معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی ‌‌حرفه‌ای و فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت ورزش و جوانان، شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت.
متن پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
شهادت سیدحسن نصرالله پایان کار جبهه عظیم مقاومت نیست، آنچه این مجاهد راه خدا در طول عمر با برکت خود در راه قدس شریف و رویارویی با دژخیمان و جلادان رژیم صهیونیستی باقی‌گذاشت، برای همیشه بر تارک جبهه‌ی حق علیه باطل می‌درخشد.
این مجاهد سربلند دورانی سرشار از عزت و اقتدار را برای سرافرازی جبهه مقاومت و دفاع از مظلومان سپری کرد و عاشقانه و خالصانه در مسیر قرب الهی مبارزه کرد و در نهایت رستگاری نصیب و قسمت او شد.
شهادت این عالم مبارز را محضر بقیه الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفدا، رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی، امت اسلام، یاران جبهه مقاومت و خاندان شریفش تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن شهین بزرگوار، علو درجات و همچنین استمرار در پیروزی‌های حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت را طلب می‌کنم.

تسلیت تیم ملی فوتبال
اعضای تیم ملی فوتبال ایران شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفتند.
در این پیام آمده است:
 «بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
آنچه دژخیمان رژیم صهیونیستی در استمرار خوی ددمنشانه خود و کشتار غیرانسانی و کودک‌کشی‌های فجیع و دردناک رقم زد و منجر به شهادت عالم مجاهد و مبارز سید حسن نصرالله شد، محکوم است.
شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان را به امت اسلام و آزادگان جهان و خانواده‌های معزز این شهیدان والا مقام تسلیت می‌گوییم، خداوند به درجات این یاران اسلام و تمامی آزادی‌خواهان جهان بیفزاید.»

 

پیام تسلیت کمیته ملی المپیک
کمیته ملی المپیک در پیامی شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان را تسلیت گفت.
در متن این پیام تسلیت آمده است:
بسم رب الشهدا و الصدیقین
شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان که سال‌ها با مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با استکبار جهانی، آرزوی شهادت در راه خدا را داشت به پیشگاه حضرت بقیه‌الله ارواحناه فداه، مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ایران و خانواده محترم وی تسلیت عرض می‌نماییم.

پیام تسلیت فدراسیون فوتبال
فدراسیون فوتبال ایران شهادت «سید حسن نصرالله» و همرزمان شهیدش در جبهه مقاومت را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران شهادت «سید حسن نصرالله»؛ بنده صالح، رهبری شجاع و دلاور حزب الله  به امام زمان (عج)، ولی امر مسلمین (مدظله العالی)، مراجع عظام، مجاهدین، مؤمنین، تبریک و  تسلیت عرض می کند.

پیام تسلیت فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی
فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی  به‌نمايندگي از جامعه اسکی و ورزش های زمستانی  کشور در پیامی شهادت سید حسن نصرالله و جمعی از فرماندهان حزب‌الله لبنان را در حملات تروریستی رژیم صهیونیستی تسلیت گفت و این اقدام رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی را محکوم کرد.
در این پیام آمده است: « شهادت مجاهد برجسته جبهه مقاومت و جهان اسلام، سید حسن نصرالله و یاران همراهش توسط رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی بار دیگر استیصال و ناتوانی این رژیم منحوس را به نمایش گذاشته و باعث تأثر و اندوه ملت‌های آزاده جهان شد. 
بدون شک چنین اقدامات بزدلانه ای کوچکترین تاثیری بر تلاش نیروهای مقاومت و عزم ملت‌های آزاده جهان نخواهد داشت و بلکه انگیزه مبارزه با این رژیم جنایتکار و کودک کش را دوچندان خواهد کرد.
خانواده اسکی و ورزش های زمستانی کشور ضمن محکومیت این جنایت ضد بشری علو درجات برای این شهدای والا مقام و برای جبهه مقاومت تداوم پیروزی مسئلت می کند.»

پیام تسلیت فدراسیون دوومیدانی
فدراسیون دوومیدانی ، به‌نمايندگي از جامعه بزرگ دوومیدانی کشور در پیامی شهادت مظلومانه سید حسن نصرالله و جمعی از فرماندهان حزب‌الله لبنان را در حملات تروریستی رژیم صهیونیستی تسلیت گفت. 
در این پیام آمده است: « شهادت مجاهد برجسته، مخلص و شجاع جبهه مقاومت و جهان اسلام، سید حسن نصرالله و یاران همراهش توسط باند جنایتکار و رژیم بزدل و کودک کش صهیونیستی باعث تأثر و اندوه ملت‌های آزاده شد. در این لحظات تاریخی و سرنوشت‌ساز تاکید می‌کنیم که این حملات بر قدرت و صلابت محور مقاومت می‌افزاید. سنگرهای مقاومت با عزم و اراده باقی است و بی شک اینگونه اقدامات بزدلانه استکبار جهانی، عزم ملت‌های آزاده و کشورهای محور مقاومت را برای برداشتن گام‌های نهایی در مسیر آزادی قدس شریف مستحکم‌تر خواهد کرد. جامعه دوومیدانی کشور ضمن محکومیت شدید این جنایت ضد بشری اسرائیل خونخوار، از خدای سبحان برای این شهدای والا مقام علو درجات و برای محور مقاومت نصرت و پیروزی مسئلت می‌نماید.»

پیام تسلیت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
در متن پیام تسلیت فدراسیون آمده است:
انا لله و انا الیه راجعون
در پی اقدام تروریستی رژیم غاصب  صهیونیستی فرمانده شجاع مقاومت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به دیگر مجاهدان جبهه مقاومت پیوست. بی شک این خون پاک، راه ما به سوی آزادی و رستگاری نهایی از اشغالگری سرکش است و بیهوده نخواهد بود. فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام عروج آن فرمانده دبير و عالم مجاهد را به ملت ایران و لبنان و جبهه مقاومت تسلیت می گوید. راهش پررهرو باد.

پیام تسلیت فدراسیون ورزش‌های آبی
در پیام تسلیت فدراسیون ورزشهای آبی آمده است: 
بسم الله الرحمن الرحیم 
انا لله و انا الیه راجعون 
«سید حسن نصرالله»  عالم ربانی و مبارزی خستگی ناپذیر،  پس از عمری مجهادت در راه قدس شریف توسط اشقیا به فیض عظمی شهادت نائل آمد و به ارباب شهیدش حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام پیوست.
آنچه که این مجاهد بزرگ در جبهه عظیم مقاومت بر جایی گذاشت برای همیشه در تاریخ ثبت می‌شود و راه او  همچنان در مبارزه با رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت و قطعا جبهه مقاومت همچنان استوار به مسیر ظلم ستیزی خود استمرار می‌بخشد.
جامعه‌ی ورزش‌های آبی، اقدامات ضد بشری، تروریستی و ناجوانمردانه‌ی غاصبان و سفاکان صهیونیستی را محکوم می‌کند و به امت اسلام، جبهه مقاومت، یاران وفادار سید حسن نصرالله و خاندان معزز این مجاهد و عالم شهید تسلیت می‌گوید و برای آن رهبر شجاع و مقتدر حزب‌الله لبنان، از خداوند متعال علو درجات را طلب می‌کند.

پیام تسلیت فدراسیون تکواندو
بسم رب الشهداءوالصدیقین 
(يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبَادِي وَادْخُلِي جَنَّتِی)
امت اسلامی به وضوح میداند که شهادتِ مردان حق، جبهه حق را کم فروغ نمیکند چراکه شهدا از دایره میدان جبهه و جنگ و مقاومت خارج نگشته اند بلکه در مرتبه ای بالاتر و با وسعتی بیشتر، در امتداد جبهه حق قرار گرفته اند.
کمیته فرهنگی فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران، شهادت سید المقاومت و فرماندهٔ پرافتخار جهان اسلام، جناب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و سردار سرتیپ عباس نیلفروشان و جمعی از مردم بی دفاع لبنان را محضر مبارک حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه)، ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، ملت مقاومت، مردم صبور و مجاهد لبنان، امت اسلام و بویژه خانواده محترم و صبور ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌نماید؛ و این جنایت تروریستی، که به تعبیر رهبر عظیم الشان انقلاب نشأت گرفته از خوی درندگی سگ هارِ صهیونیست است، شمارش معکوسی برای  نابودی رژیم غاصبِ کودک کش صهیونیستی می‌داند.

پیام تسلیت فدراسیون کبدی
 این فدراسیون به نمایندگی از جامعه کبدی کشور شهادت سید مقاومت ، مجاهد خستگی ناپذیر، نماد مبارزه با ظلم ، پناه مظلومان و دستم دیدگان لبنان ، علامه مجاهد سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان مقاومت را به ساحت مقدس صاحب الزمان ( عج ) و ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه ای، جهان اسلام ، جبهه مقاومت و ملت شریف لبنان تسلیت می گوید. از خداوند سبحان علو درجات آن رهبر شجاع و مجاهد مبارز را مسئلت داریم.

پیام تسلیت فدراسیون سوارکاری
در پیام فدراسیون سوارکاری برای این حادثه تلخ آمده است: «شهادت مجاهد برجسته، مخلص و شجاع جبهه مقاومت و جهان اسلام، سید حسن نصرالله و یاران همراهش توسط باند جنایتکار و رژیم بزدل و کودک کش صهیونیستی باعث تأثر و اندوه ملت‌های آزاده شد. در این لحظات تاریخی و سرنوشت‌ساز تاکید می‌کنیم که این حملات بر قدرت و صلابت محور مقاومت می‌افزاید. سنگرهای مقاومت با عزم و اراده باقی است و بی شک اینگونه اقدامات بزدلانه استکبار جهانی، عزم ملت‌های آزاده و کشورهای محور مقاومت را برای برداشتن گام‌های نهایی در مسیر آزادی قدس شریف مستحکم‌تر خواهد کرد. جامعه سوارکاری کشور ضمن محکومیت شدید این جنایت ضد بشری اسرائیل خونخوار، از خدای سبحان برای این شهدای والا مقام علو درجات و برای محور مقاومت نصرت و پیروزی مسئلت می‌نماید.»

پیام تسلیت فدراسیون گلف
فدراسیون گلف جمهوری اسلامی ایران در پیامی شهادت دبیرکل و جمعی از فرماندهان حزب الله لبنان را تسلیت گفت.
در متن این پیام آمده است:
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ 
این فدراسیون به نمایندگی از جامعه گلف کشور شهادت مجاهد مخلص جبهه مقاومت سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان و همراهان ایشان توسط رژیم صهیونیستی را تسلیت عرض نموده و تاکید دارد که راه مقاومت ادامه خواهد داشت. فدراسیون گلف از خداوند متعال برای این شهیدان والا مقام علو درجات و برای جهان اسلام، جبهه مقاومت و مردم مظلوم لبنان صبر جمیل مسئلت دارد.

پیام تسلیت فدراسیون بسکتبال
متن این پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
فدراسیون بسکتبال ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان مقاومت اسلامی به تمام آزادگان جهان به ویژه مردم مقاوم لبنان، اقدام سفاکانه جنایتکاران تروریستی را محکوم نموده است. به لطف الهی، مقاومت مستحکم‌تر از قبل خواهد شد و آرمان آزادی پویاتر و درخشنده‌تر از همیشه در اندیشه آزادگان جهان ماندگار است.
عروج اسطوره مقاومت و مجاهد خستگی‌ناپذیر، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان مقاومت را به ساحت مقدس صاحب الزمان (عج)، ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای، جهان اسلام، جبهه مقاومت، ملّت شریف ایران و لبنان تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند سبحان برای ایشان مغفرت و علو درجات مسئلت می‌نماییم.

پیام تسلیت فدراسیون هندبال
در این پیام آمده است: « شهادت مجاهد برجسته، مخلص و شجاع جبهه مقاومت و جهان اسلام، سید حسن نصرالله و یاران همراهش توسط باند جنایتکار و رژیم بزدل و کودک کش صهیونیستی باعث تأثر و اندوه ملت‌های آزاده شد. در این لحظات تاریخی و سرنوشت‌ساز تاکید می‌کنیم که این حملات بر قدرت و صلابت محور مقاومت می‌افزاید. سنگرهای مقاومت با عزم و اراده باقی است و بی شک اینگونه اقدامات بزدلانه استکبار جهانی، عزم ملت‌های آزاده و کشورهای محور مقاومت را برای برداشتن گام‌های نهایی در مسیر آزادی قدس شریف مستحکم‌تر خواهد کرد. جامعه هندبال کشور ضمن محکومیت شدید این جنایت ضد بشری اسرائیل خونخوار، از خدای سبحان برای این شهدای والا مقام علو درجات و برای محور مقاومت نصرت و پیروزی مسئلت می‌نماید.»

پیام تسلیت فدراسیون پزشکی ورزشی
در بیانیه فدراسیون پزشکی ورزشی آمده است: بار دیگر رژیم غاصب صیهونیستی- دشمن اسلام، قرآن کریم و عموم مسلمین جهان- قلب انسانیت و وجدان های بیدار جهان را با اقدام وحشیانه خود و به شهادت رساندن شماری از مسلمانان کشور دوست و برادر لبنان و در راس آنها سید والا مقام سید حسن نصرالله، به درد آورد.
در ادامه این بیانیه آمده است: بی شک اقدامات کور این تروریست بین المللی، ذره ای از عزم و اراده آزادگان جهان مبنی بر پیمودن راه و تاسی از نام شهدای بزرگوار، خللی وارد نخواهد کرد و در این راستا فدراسیون پزشکی ورزشی ضمن عرض تسلیت و تبریک به پیشگاه حضرت ولیعصر(عج)،نایب بر حقش حضرت آیت الله خامنه ای(مد ظله العالی) و عموم مسلمین جهان بار دیگر بر ادامه راه شهدای والا مقام اسلام و سید مقاومت- شهید سید حسن نصرالله- تاکید می نماید.

پیام تسلیت فدراسیون شمشیربازی
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ 
اقدام رژیم بزدل و کودک کش صهیونیست در حمله وحشیانه و ددمنشانه به ضاحیه بیروت و به شهادت رساندن سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و جمعی دیگر از فرماندهان و مردم مظلوم لبنان موجب تالم و انزجار مردم مسلمان و ملت شریف ایران عزیز اسلامی شد. این اقدام تروریستی اما عزم ملت‌های آزاده و کشورهای محور مقاومت را برای برداشتن گام‌های نهایی در مسیر آزادی قدس شریف مستحکم‌تر خواهد کرد. 
فدراسیون شمشیربازی ضمن محکومیت این جنایت اسرائیل خونخوار، شهادت مجاهد مخلص و شجاع جبهه مقاومت و جهان اسلام، سید حسن نصرالله و یاران همراهش را به محضر حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مردم مظلوم فلسطین و لبنان و ملت بزرگ ایران تسلیت و تعزیت می گوید و از خداوند برای این شهدای والا مقام علو درجات و برای محور مقاومت نصرت و پیروزی مسئلت می‌نماید.

پیام تسلیت فدراسیون کاراته
شهادت مجاهد مبارز و نستوه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان تسلیت باد.

پیام تسلیت مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور
"بسم رب الشهدا والصدیقین
رژیم سفاک صهیونیستی بار دیگر مرتکب جنایتی بزرگ شد و فخر جهان اسلام و عالم گرانقدر جناب حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله، جمعی از فرماندهان مقاومت و صدها تن از مردم بی‌گناه را به شهادت رساند.
بدون تردید خون شهدای محور مقاومت به ویژه شهید سید حسن نصرالله، تزریق حیات جدیدی در رگ‌های مقاومت و انسجام گروه‌های مقاومت خواهد بود و حزب الله تا همیشه تاریخ زنده است. به لطف الهی، مقاومت مستحکم‌تر از قبل خواهد شد و آرمان آزادی پویاتر و درخشنده‌تر از همیشه در اندیشه آزادگان جهان ماندگار است.
اینجانب مصیبت وارده را به ساحت مقدس حضرت صاحب الزمان (عج)، ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه‌ای(مدّ ظله العالی)، جهان اسلام و ملّت شریف ایران و لبنان تسلیت عرض نموده و از خداوند سبحان برای درگذشتگان علو درجات مسئلت می‌نمایم."

پیام تسلیت فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی
انالله و انا الیه راجعون
منَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ  فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ  وَما بَدَّلوا تَبديلًا
در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. شهادت هنر مردان خداست.
​​​​​​ملت ایران یاد و نام شهید عالی مقام «سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان را زنده نگاه می دارد و راه او ادامه خواهد داشت و انتقام خون پاکش از رژیم غاصب صهیونیستی گرفته خواهد شد.
شهادت سید مقاومت علامه مجاهد، سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب الله لبنان را به محضر حضرت بقیة‌الله‌ارواحناه‌‌فداه، رهبر معظم انقلاب، جبهه مقاومت تبریک و تسلیت می گوییم.

پیام تسلیت باشگاه سپاهان
شهادت سید بزرگوار مقاومت، دبیرکل حزب‌الله لبنان شهید سید حسن نصرالله و سردار شهید عباس نیلفروشان و سایر همرزمان ایشان به دست رژیم صهیونیستی، دل‌های آحاد مردم را به درد آورد و قلوب تمام آزادگان جهان را جریحه‌دار کرد. خانواده باشگاه فولاد مبارکه سپاهان شهادت این عزیزان را خدمت حضرت ولیعصر(ارواحنافداه)، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و تمام آزادگان عالم تبریک و تسلیت عرض می‌نماید؛ از خداوند متعال برای امت اسلام صبر، نصرت و فتح قریب مسئلت داریم.

پیام تسلیت فدراسیون قایقرانی
سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در پی اقدام تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی به همراه جمعی از همرزمان خود به شهادت رسید. در پی این اقدام ددمنشانه فدراسیون قایقرانی پیام تسلیتی صادر کرد. در این پیام آمده است: «بار دیگر رژیم غاصب صهیونیستی در ادامه جنایات خود، در یک اقدام ترویستی و ددمنشانه جمعی از مجاهدان حزب‌الله لبنان از جمله عالم مجاهد سیدحسن نصرالله را به شهادت رساند. فدراسیون قایقرانی ضمن محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونستی در کشتار مردم بی‌دفاع و اقدام تروریستی اخیر، شهادت سیدحسن نصرالله و جمعی از همراهانش را تسلیت می‌گوید.»

پیام تسلیت رئیس فدراسیون بوکس
در پیام تسلیت سیدروح‌الله حسینی آمده است:
‌بسم الله الرحمن الرحیم
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
خبر شهادت سیدحسن نصرالله بار‌ دیگر مسلمان سراسر جهان را اندوهگین و چهره پلید رژیم غاصب صهیونیستی را بیش از همیشه خدشه‌دار کرد. ضمن تسلیت به مناسبت شهادت ایشان، قطعا راه پرافتخار سید مقاومت و آرمان مقدس این شهید والا مقام ادامه خواهد یافت.

پیام تسلیت فدراسیون ورزش‌های همگانی
فدراسیون ورزش‌های همگانی جمهوری اسلامی ایران، در پیامی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به رهبر معظم انقلاب و امت اسلامی تسلیت گفت.

پیام تسلیت فدراسیون بولینگ و بیلیارد
فدراسیون بولینگ و بیلیارد در پیامی شهادت مجاهد خستگی‌ناپذیر سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را به رهبر انقلاب و مردم شریف ایران و لبنان تسلیت گفت.

پیام تسلیت فدراسیون ژیمناستیک
فدراسیون ژیمناستیک جمهوری اسلامی ایران، در بیانیه‌ای شهادت سید حسن نصرالله  در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی را به رهبر معظم انقلاب و امت اسلامی تسلیت گفت.
در این بیانیه آمده است: رژیم خونخوار صهیونیستی یک بار دیگر دست به جنایتی هولناک زد؛ جنایتی که منجر به شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان شد. این رژیم کودک کش تصور می‌کند با چنین جنایاتی می‌تواند صدای بیداری ملت‌ها را خاموش کند؛ اما نه تنها این صدا خاموش نمی‌شود بلکه به فریاد آزادی‌خواهی وجدان‌های بیدار جهان تبدیل خواهد شد. جامعه ژیمناستیک همپای امت اسلامی کشورمان، پاسداری از خون شهدای مقاومت اسلامی را وظیفه خود می‌داند و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

پیام تسلیت فدراسیون والیبال
در این بیانیه آمده است: روز جمعه ششم مهر ارواح طیّبه‌ی شهیدان، روح مطهّر سیدحسن نصرالله و دیگر همراهان را در آغوش گرفت. سالها مجاهدت مخلصانه در میدان‌های مبارزه و مقاومت با دشمنان سرانجام سیدحسن نصرالله را به این مقام والا رساند اما محور مقاومت به کار خود ادامه خواهد داد. فدراسیون والیبال شهادت ایران عزیزان را به پیشگاه حضرت بقیّة‌الله‌ ارواحنا فداه تبریک و به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ملّت دو کشور ایران و لبنان تسلیت می‌گوید.

پیام تسلیت رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی
افشین چگینی در پیامی شهادت سید حسن نصرالله و جمعی از فرماندهان حزب‌الله لبنان را در حملات تروریستی رژیم صهیونیستی تسلیت گفت و تاکید کرد ما فرزندان مکتبی هستیم که پیامبران آن شهیدند، امامان آن شهیدند و رهبران آن نیز شهیدند.
در متن این پیام آمده است؛
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
تاریخ ثابت کرده است که مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی با تمامی تشکیلات و اماکن حضور آن‌ها هر گاه رهبر و فرماندهی را از دست می‌دهد، یک نسل جدید از رهبران شجاع‌تر، قوی‌تر و مصمم‌تر برای ادامه رویارویی با دشمن صهیونیستی در همان راه جانشین آنان خواهد ش.
به فضل و مدد الهی و با مجاهدت رزمندگان شجاع جبهه مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان و سراسر منطقه غرب آسیا و بویژه بیداری جهانی در برابر جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه، مبارزه و مقاومت علیه رژیم صهیونیستی تا رهایی مردم فلسطین از اشغال و تجاوز مصمم‌تر از گذشته تداوم یافته و نویدبخش آرمان آزادی قدس شریف است.
شهادت مجاهد برجسته، مخلص و شجاع جبهه مقاومت و جهان اسلام، سید حسن نصرالله و یاران همراهش توسط باند جنایتکار و رژیم بزدل و کودک کش صهیونیستی باعث تأثر و اندوه مسلمانان جهان و ملت‌های آزاده شد.

پیام تسلیت جامعه کشتی
جامعه کشتی کشور ضمن محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع فلسطین و لبنان و همچنین اقدام تروریستی علیه دبیرکل حزب الله، به شهادت رسیدن سید حسن نصرالله و جمعی از همراهانش را به محضر شریف امام زمان (ع)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم شهیدپرور ایران اسلامی تسلیت می گوید.

پيام تسليت فدراسيون تنيس روى ميز
متن پیام تسلیت فدراسیون تنيس روى ميز در پی شهادت سيد حسن نصرالله دبير كل حزب الله لبنان بدين شرح است:
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در حمله رژیم غاصب صهيونيست به ضاحیه جنوبی بیروت را تبريك و تسليت عرض مي نماييم. سيد حسن نصرالله، سرور مقاومت، رهبر شجاع و دلاور، مومنی حکیم و بصیر درجوار پروردگار که در جهت رضای او حرکت کرده بود، به قافله جاویدان شهدا پیوست. شهادت این چهره‌ی برجسته‌ی مقاومت که در عملیات ترور ناجوانمردانه رژيم غاصب صهيونيست رخ داد، هیچ خللی در مسیر مبارزه با تجاوزگران رژیم اشغالگر قدس بوجود نخواهد آورد و بیرق مبارزه با جنایتکاران صهیونیست لحظه‌ای بر زمین نمی‌ماند. فدراسیون تنيس روى ميز ، شهادت اسوه مقاومت را به محضر مقام معظم رهبری، امت اسلام، مردم دلير لبنان و آزادی‌خواهان جهان تسلیت می‌گوید و از خداوند متعال برای روح ملکوتی این شهید عزیز،علو درجات و همنشینی با اولیاء‌الله را مسئلت می‌کند.

پیام تسلیت فدراسیون تیراندازی با کمان
فدراسیون تیراندازی با کمان در پیامی شهادت سید حسن نصرالله و جمعی از فرماندهان حزب‌الله لبنان را در حملات تروریستی رژیم صهیونیستی تسلیت گفت.
در این پیام آمده است:
شهادت مجاهد شجاع، مخلص و برجسته جبهه مقاومت و جهان اسلام، سید حسن نصرالله و جمعی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط باند جنایتکار صهیونیستی باعث تأثر و اندوه ملت‌های آزاده شد. اینگونه اقدامات بزدلانه استکبار جهانی، عزم ملت‌های آزاده و کشورهای محور مقاومت را برای برداشتن گام‌های نهایی در مسیر آزادی قدس شریف مستحکم‌تر خواهد کرد. جامعه تیروکمان کشور ضمن محکومیت شدید این جنایت ضد بشری، از خداوند متعال برای این شهدای والا مقام علو درجات و برای محور مقاومت نصرت و پیروزی مسئلت می‌کند.

پیام تسلیت فدراسیون دوچرخه‌سواری
پیام تسلیت فدراسیون دوچرخه‌سواری در همین رابطه به شرح زیر است:
﴿مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ  فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ  وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا﴾ (احزاب، آیه ۲۳)
شهادت مجاهد خستگی‌ناپذیر، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را به همه حق‌جویان جهان، مقام معظم رهبری، جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونسیتی و ملت لبنان تسلیت می‌گوییم و بر عهد خود در راه مقدس این شهید، هم‌قسم می‌مانیم.

پیام تسلیت فدراسیون جودو
فدراسیون جودو، شهادت «سید حسن نصرالله»؛ بنده صالح، رهبری شجاع و دلاور حزب الله به امام زمان (عج)، ولی امر مسلمین (مدظله العالی) ، مراجع عظام، مجاهدین، مؤمنین، تبریک و  تسلیت عرض می نمایید.

پیام تسلیت رئیس فدراسیون هاکی
متن این پیام به شرح ذیل میباشد :
عروج اسطوره مقاومت و مجاهد خستگی‌ناپذیر، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان مقاومت را به رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالى)، بیت مکرم شهید سید حسن نصرالله، مردم مقاوم و عزیز غزه و ملت‌های سوگوار لبنان و ایران تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای روح آن شهید عزیز، رحمت واسعه الهی، علو درجات و محشور شدن با سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع) را در رضوان الهی خواستارم.
دشمنان اسلام و امت اسلامی باید بدانند که خون شهدای محور مقاومت به ویژه شهید سید حسن نصرالله، تزریق حیات جدیدی در رگ‌های مقاومت و انسجام گروه‌های مقاومت خواهد بود و حزب الله تا همیشه تاریخ زنده است.
به لطف الهی، مقاومت مستحکم‌تر از قبل خواهد شد و آرمان آزادی پویاتر و درخشنده‌تر از همیشه در اندیشه آزادگان جهان ماندگار است.
«بهرام قدیمی - رئیس فدراسیون هاکی»

پیام تسلیت فدراسیون اسکواش
فدراسیون اسکواش شهادت سیدحسن نصرالله و جمعی از فرماندهان حزب‌الله لبنان را در حملات تروریستی رژیم صهیونیستی تسلیت گفت و تاکید کرد راه مقاومت همچنان ادامه دارد. 
در پیام فدراسیون اسکواش برای این حادثه تلخ آمده است: «شهادت مجاهد برجسته، مخلص و شجاع جبهه مقاومت و جهان اسلام، سید حسن نصرالله و یاران همراهش توسط باند جنایتکار و رژیم بزدل و کودک کش صهیونیستی باعث تأثر و اندوه ملت‌های آزاده شد. در این لحظات تاریخی و سرنوشت‌ساز تاکید می‌کنیم که این حملات بر قدرت و صلابت محور مقاومت می‌افزاید. سنگرهای مقاومت با عزم و اراده باقی است و بی شک اینگونه اقدامات بزدلانه استکبار جهانی، عزم ملت‌های آزاده و کشورهای محور مقاومت را برای برداشتن گام‌های نهایی در مسیر آزادی قدس شریف مستحکم‌تر خواهد کرد. جامعه اسکواش کشور ضمن محکومیت شدید این جنایت ضد بشری اسرائیل خونخوار، از خدای سبحان برای این شهدای والا مقام علو درجات و برای محور مقاومت نصرت و پیروزی مسئلت می‌نماید.»

پیام تسلیت اعضای تیم ملی فوتبال جوانان ایران
اعضای تیم ملی فوتبال جوانان ایران در پی شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان پیامی را منتشر کردند که به شرح زیر است:
بسم رب الشهداء و الصدیقین 
وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ
شهادت مجاهد کبیر، پرچمدار جبهه مقاومت و عالم جلیل القدر جناب سید حسن نصرالله رضوان‌الله‌علیه، را به محضر مبارک حضرت ولی عصر (عج) ، مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) ملت شریف ایران اسلامی و مردم عزیز لبنان و فلسطین و همچنین خانواده معظم شهدا تبریک و تسلیت عرض می نماییم. بنا به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سیّد عزیز مقاومت، یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت. او‌پاداش دهها سال جهاد فی سبیل الله را دریافت کرد . پس از اینهمه مجاهدت شهادت حق مسلم او‌ بود. خداوند آنان را با اولیائش محشور و همنشین بفرماید. 
اجرکم عندالله 
تیم ملی فوتبال جوانان جمهوری اسلامی ایران

یک دقیقه سکوت در تمرین تیم ملی نوجوانان
آخرین تمرین تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران پیش از دومین بازی دوستانه مقابل تیم زیر ۱۷ سال عراق، از ساعت ۱۸:۳۰ دیشب به وقت محلی در زمین شماره ۶ مجموعه ورزشی دانشگاه قطر برگزار شد. پیش از شروع این تمرین، اعضای تیم ملی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت در حمله دژخیمانه رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه ضاحیه بیروت، یک دقیقه سکوت کرده و پس از آن با تشکیل یک حلقه اتحاد شعار "از جنگ بیزاریم" را فریاد زدند.

 

ادامه دارد....

جامعه‌ی ورزش ایران و فدراسیون‌های ورزشی شهادت مظلومانه سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفتند.