لیگ نخبگان آسیا| گاریدو در اندیشه جبران؛ نکونام به فکر فرار از جهنم برکناری

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ هفته دوم نخستین دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان نخبگان آسیا (ACLE) امروز فرا رسید و تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس ایران به مصاف رقبای قطری و ازبکستانی خود خواهند رفت که از ساعت 19:30 به شکل هم‌زمان، آبی‌پوشان تهرانی در ورزشگاه جاسم بن‌حمد قطر به مصاف السد رفته و سرخ‌پوشان در ورزشگاه شهرقدس با پاختاکور دیداری خواهند داشت.

استقلال پس از نتایج نه‌چندان مطلوب در هفته‌های اخیر، به دنبال یک پیروزی مهم برای بازگشت به مسیر موفقیت است. السد نیز با ترکیبی قدرتمند و انگیزه بالا به میدان خواهد آمد اما در این بین نباید حضور سرمربی تیم قهرمان جام ملت‌های آسیا یعنی فلیکس سانچس در رأس کادرفنی تیم سپیدپوش قطری و جدال تاکتیکی او با نکونام را نادیده گرفت.

جواد نکونام بهتر از هر کسی می‌داند که پس از شکست در دربی 104 مقابل پرسپولیس، هیچ‌کس خواهان تداوم حضور او روی نیمکت آبی‌ها نیست و مدیران باشگاه صرفاً به دلیل در پیش بودن بازی با السد و فقدان فرصت برای تعیین سرمربی جدید، به او فرصت داده‌اند تا دومین بازی آسیایی خود را هم روی نیمکت استقلال تجربه کند.

در آن سوی میدان و در تهران اما وضعیت خوب است؛ پرسپولیسی‌ها دربی را برده‌اند و با توپِ پُر به مصاف پاختاکور خواهند رفت.  پرسپولیس پس از پیروزی در دربی تهران، با روحیه‌ای بالا به این بازی می‌آید و امیدوار است با کسب هر 3 امتیاز، جایگاه خود را در جدول بهبود بخشد؛ مخصوصاً که شاگردان خوان کارلوس گاریدو بازی اول مقابل الاهلی عربستان را شکست خورده بودند.

برای استقلال بدون تردید بازیکنانی مانند روزبه چشمی، رامین رضائیان، دیدیه اندونگ، گوستاوو بلانکو و جلال‌الدین ماشاریپوف؛ گزینه‌های حیاتی و مؤثر به‌شمار می‌روند و در پرسپولیس هم گاریدو به درخشش بازیکنانی مانند محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، لوکاس ژوائو، الکسی گوئندوز و مخصوصاً اوستون اورونوفی که به تازگی از مصدومیت رها شده، چشم خواهد دوخت.

به‌طور قطع دو تیم برای پیروزی به میدان خواهند رفت اما سرنوشت‌ها متفاوت هستند؛ چرا که استقلال با پیروزی احتمالاً صدرنشینی‌اش را تداوم ببخشد اما تکلیف ابقای نکونام روی نیمکت آبی ابداً مشخص نیست. از سویی دیگر پرسپولیس با پیروزی در این دیدار، شکست تلخ در جده را فراموش کرده و با اسبی زین شده در ادامه به مصاف سایر رقبای داخلی و خارجی خواهد رفت.

تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس ایران امروز در هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان نخبگان آسیا به مصاف رقبای قطری و ازبکستانی خود خواهند رفت.