ورود زمینی اسرائیل به لبنان؛ باتلاقی بزرگتر برای رژیم صهیونیستی

عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، به تحلیل ورود زمینی اسرائیل به لبنان پرداخت و این اقدام را به مثابه «ورود به باتلاقی بزرگتر» توصیف کرد و اظهار داشت: اسرائیلی‌ها به خوبی از پیامدهای چنین عملیاتی آگاه هستند و می دانند جایی برای حمله زمینی ندارند.

وی تاکید کرد: اگر حمله نظامی زمینی صورت گیرد، حزب‌الله با قدرت و اراده‌ای قاطعانه به آن پاسخ خواهد داد و اسرائیلی‌ها را در عمق خاک و خون غرق خواهد کرد.

این نماینده مجلس افزود: رژیم صهیونیستی هرچند برتری هوایی داشته و با استفاده از هواپیماهای اجاره‌ای و خریداری‌ شده از ایالات متحده، توانمندی‌های خود را در حوزه‌های موشکی به‌طور قابل توجهی افزایش داده، اما باید بداند که ورود زمینی اسرائیل به لبنان یعنی ورود به باتلاقی بزرگتر از هر باتلاقی که تاکنون با آن مواجه شده‌اند.

وی با انتقاد به انفعال شورای امنیت و سازمان ملل در برخورد با جنایات این رژیم تاکید نمود: برخی اعضای شورای امنیت با حمایت از رژیم صهیونیستی و استفاده از ابزار وتو مانع از اتخاذ تصمیمات در جهت حمایت از مردم فلسطین و لبنان می‌شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با اشاره به نقض مکرر قوانین بین‌المللی توسط اسرائیل گفت: سازمان ملل موظف است در جهت مقابله با این نقض‌های مکرر اقدامی بکند که متاسفانه شورای امنیت و سازمان ملل در یک وضعیت در واقع انفعال، بی عملی و بعضاً همراهی با این رژیم دارد عمل می کنند.

وی در ادامه با یادآوری جنگ ۳۳ روزه، به شکست راهبردی آمریکا در منطقه توسط حزب‌الله اشاره کرد و گفت: در آن زمان کاندولیزا رایس، وزیر خارجه وقت آمریکا، اعلام کرد که «خاورمیانه جدیدی در حال شکل‌گیری است»، تا بساط آمریکایی‌ها را در اینکه بخواهند برای منطقه سیاست گذاری کنند و تصمیم بگیرند جمع کند.

گلرو تأکید کرد: این خاورمیانه جدید برخلاف تصور آمریکا و اسرائیل به قدرت‌گیری مقاومت منجر شد و اسرائیل اکنون جرات انجام هرگونه اقدامی در مرز لبنان را ندارد.

این نماینده مجلس در پایان با اشاره به آینده مثبت محور مقاومت و لبنان، ابراز امیدواری کرد که مردم منطقه به زودی شاهد نتایج تحولات اخیر و بشارت‌های الهی باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اسرائیل با ورود زمینی به لبنان خود را در مواجهه با پاسخی کوبنده از سوی حزب‌الله و خطر غرق شدن در باتلاقی بزرگتر از هر آنچه تاکنون تجربه کرده، می‌بیند.