شهادت سید حسن نصرالله آغاز موج جدیدی از مقاومت/ تنها مسیر پیروزی، ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی و غرب است

«ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در گفتگو با خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در لبنان اظهار کرد: شهادت سید حسن نصرالله به عنوان سید رهبران مقاومت، ضربه بزرگی به امت اسلامی و محور مقاومت بود؛ اما این به معنای پایان یافتن مقاومت نیست؛ ما درگیر یک جنگ بزرگ هستیم و این موضوعی کاملاً طبیعی است. مطمئن باشید که به جای ایشان، هزاران نفر با امکانات و نیروی فراوان آماده مقابله و رویارویی با رژیم صهیونیستی هستند؛ اسرائیل نباید فکر کند که کار تمام شده و نبرد خاتمه یافته است.

وی افزود: اسرائیل دچار توهم شده که با شهادت ایشان پیروز شده است، به ویژه پس از شکستش در غزه که نتوانست هیچ دستاوردی کسب کند. مردم و مقاومت غزه، به‌رغم محاصره شدید، همچنان مقاومت کردند. اسرائیل تصور کرده که با این کشتارها و ترورها به دستاوردی رسیده است، اما این توهمی بیش نیست و هیچ پیروزی واقعی به دست نیاورده است.

اگر اسرائیل وارد جنوب لبنان شود گردابی بزرگتر را تجربه خواهد کرد

ابوشریف ادامه داد: همچنین، حتی اگر اسرائیل بخواهد وارد جنوب لبنان شود، مطمئن باشید که نه تنها پیروز نخواهد شد، بلکه وارد گردابی بزرگتر از آنچه در غزه تجربه کرده، خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهید نصرالله ۴۶ سال از عمر خود را در راه مقاومت گذراند، خاطرنشان کرد: اگر به تاریخ نگاه کنیم، در سال ۱۹۷۸ میلادی هیچ مقاومتی وجود نداشت؛ همین‌طور در سال ۱۹۸۲ نیز هیچ مقاومتی نبود. اسرائیل به سادگی وارد جنوب لبنان شد و حتی بیروت را تصرف کرد؛ اما از دل همان جنگی که رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۲ به راه انداخت، حزب‌الله لبنان ظهور کرد و ستاره مقاومت درخشید؛ به این ترتیب، مقاومت مردمی در جنوب لبنان و کل لبنان شکل گرفت.

تمامی امت اسلامی باید در صحنه حاضر شوند

وی تأکید کرد: در حال حاضر، تمامی امت اسلامی در هر سطحی که باشند چه مردمی و چه دولتی، اعم از عراق، یمن، سوریه و ایران باید در صحنه حاضر شوند و در این نبرد شرکت کنند؛ نه فقط در برابر رژیم صهیونیستی، بلکه در برابر حامی اصلی آن که آمریکا است.

ابوشریف در ادامه گفت: رژیم صهیونیستی یک رژیم وحشی و ددمنش است که انواع جنایات را مرتکب می‌شود، اما نباید فراموش کنیم که چه کسی این ابزارها را در اختیار آن گذاشته است، چه کسی پشت این جنایات بوده و از آن‌ها حمایت کرده است؟ تمامی این‌ها به آمریکا بازمی‌گردد. آمریکا در همه سطوح از رژیم صهیونیستی حمایت کرده است تا امت اسلامی را ضعیف و تجزیه‌شده نگه دارد و اجازه ندهد که هیچ پیشرفتی داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبری یادآور شد: مقام معظم رهبری با اطمینان کامل سخن فرمودند و این سخنان موجب اطمینان مؤمنان است؛ بر اساس آیه مبارکه قرآن کریم، هیچ پس‌رفتی در کار ما و در مقاومت وجود ندارد؛ بلکه برعکس، ما شاهد پیشرفت‌های بیشتری خواهیم بود؛ یکی از وظایفی که بر عهده داریم این است که نقش خود را بازبینی کنیم و آن را به صورتی فعال‌تر و گسترده‌تر از گذشته به اجرا درآوریم.

مواضع و رویکردهای سیدحسن نصرالله باید انگیزه‌ای قوی برای ما باشد

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در پایان با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله سیدالشهدای مقاومت، گفت: شهادت، واقعاً لیاقت ایشان بود. پس از ۴۶ سال جهاد مستمر، ایشان موفق به ایجاد یک پایگاه عظیم در جهان عرب و اسلام شدند و در این مسیر، نقش پیشگام و سردمداری را ایفا کردند. سخنرانی‌های ایشان اکنون به مناره‌ای برای تمام جوانان امت اسلامی تبدیل شده است. به نظر من، مواضع و رویکردهای ایشان باید انگیزه‌ای قوی برای ما باشد تا موج جدیدی از مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن ایجاد کنیم و تنها مسیر پیروزی، ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی و غرب خواهد بود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران گفت: شهادت سید حسن نصرالله به عنوان سید رهبران مقاومت، ضربه بزرگی به امت اسلامی و محور مقاومت بود؛ اما این به معنای پایان یافتن مقاومت نیست، بلکه آغاز فصلی تازه در مبارزه با رژیم صهیونیستی است.