از پسیرو تا استراماچونی و ساپینتو؛ گزینه‌های هدایت استقلال چه کسانی هستند؟!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ در حالی که سه‌شنبه هفته قبل با استعفای جواد نکونام از هدایت تیم فوتبال استقلال پس از 2 شکست پیاپی مقابل پرسپولیس و السد قطر موافقت شد و با تصمیم اعضای هیأت‌مدیره هم سهراب بختیاری‌زاده به‌شکل موقت جای نکونام را گرفت تا آبی‌ها در بازی امشب با هوادار بدون سرمربی نباشند، اخبار متفاوتی درباره سرنوشت نیمکت استقلال منتشر شده‌است.

بر اساس آخرین شنیده‌ها؛ باشگاه استقلال برای جانشینی جواد نکونام در حال مذاکره با گزینه‌های مدنظر خود است و نام دو مربی نام آشنا در میان آن‌ها به چشم می‌خورد.  ژاوی گراسیا اسپانیایی و خوزه پسیرو پرتغالی در میان گزینه‌های نیمکت استقلال وجود دارد و هر دوی آن‌ها موافقت اولیه برای حضور در ایران را اعلام کرده‌اند.

گراسیا ۵۴ ساله سابقه هدایت واتفورد، السد، لیدز یونایتد، آلمریا، اوساسونا و روبین کازان را در کارنامه خود به ثبت رسانده. پسیرو ۶۴ ساله نیز سابقه سرمربیگری در الهلال، پورتو، براگا، الشارجه، الاهلی مصر و تیم‌های ملی عربستان، ونزوئلا و نیجریه را در کارنامه خود دارد. بین این 2 گزینه هم گویا پسیرو اگر چه با پیشنهاد هدایت سنگال مواجه شده اما در مذاکره با استقلال جدی‌تر است.

بیشتر بخوانید؛
بودجه میلیون دلاری هلدینگ برای مربی استقلال؛ در انتظار معرفی سکان‌دار نیمکت داغ!

در این بین اما گفته شده که باشگاه استقلال با فرهاد مجیدی، ریکاردو ساپینتو و آندره‌آ استراماچونی هم مذاکراتی داشته اما مشکل محرومیت ساپینتو در فوتبال ایران، علاقه فرهاد به ادامه کار در دبی و امارات و همچنین قرارداد استراماچونی با یک شبکه تلویزیونی ایتالیایی به‌عنوان کارشناس و مفسر فوتبال، از عواملی بوده‌اند تا که به حال مذاکرات را به سرانجام نرسانیده‌اند.

با همه این تفاسیر اما پسیرو، استراماچونی و مجیدی هم‌چنان از بخت بالایی برای نشستن روی نیمکت تیم فوتبال استقلال برخوردار هستند؛ چرا که پسیرو به حضور در ایران علاقه نشان داده و استراماچونی هم قرار است مشکل خود با قرارداد شبکه ایتالیایی را حل و فصل کند که در این صورت احتمالاً رقابت جذابی را بین مربیان خارجی و حتی مجیدی شاهد باشیم.

باشگاه استقلال قول داده که تا آخر همین هفته، یک سرمربی خارجی و بزرگ را به هواداران به‌عنوان سکان‌دار نیمکت آبی‌پوشان معرفی کند. از این رو باید منتظر نتایج سهراب و البته مذاکرات مدیران بلندپایه باشگاه در دبی و استانبول ماند و تصمیم نهایی را به نظاره نشست.

به‌نظر می‌رسد سرمربیان خارجی سابق تیم فوتبال استقلال به‌همراه یک گزینه جذاب، کاندیداهای نشستن بر نیمکت آبی هستند.