قلعه‌نویی: بازی‌های لیگ را از تلویزیون می‌بینم؛ ایران از امن‌ترین کشورهای دنیاست

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان پیش از اعزام کاروان ملی‌پوشان به تاشکند برای بازی با ازبکستان اظهار داشت: ابتدا از شما اهالی رسانه که همیشه یار و یاور تیم ملی بودید تشکر ویژه می‌کنم‌. شرایط تیم ملی خوب است اما مشکلاتی داریم. برخی نفرات مستقیم از امارات به ازبکستان رفتند و امروز تمرینات خود را با حضور تمامی نفرات در این کشور برگزار می‌کنیم. می‌دانیم بازی سختی داریم. باید دوندگی و تمرکز بیشتری داشته باشیم و برخلاف بازی با امارات باید از موقعیت‌های‌مان به بهترین شکل استفاده کنیم‌.

وی درباره شرایط لیگ بیان داشت: شرایط لیگ خاص است. مشکلات و دغدغه‌های زمین است روی کیفیت لیگ تاثیر گذاشته است‌. استقلال، پرسپولیس، سپاهان و ذوب‌آهن در هفته‌های اخیر نتوانسته‌اند میزبان خوبی برای خودشان باشند. لیگ نسبت به سال‌های قبل کیفیت لازم را نداشته. با این وجود برخی جوانان را دیدیم، نظرمان را جلب کردند و دعوتشان کردیم. باید به اردو بیایند تا محیط‌ پذیری‌شان انجام شود و عیار آن‌ها را در تیم ملی ببینیم. باشگاه یک بحث و تیم ملی بحث جداگانه دیگری است.

قلعه‌نویی در ادامه گفت: باید دید بازیکن جوان توانایی و مهارت باشگاهی را در تیم ملی هم دارد؟ که این موضوع با حضور در اردوها مشخص می‌شود. اگر بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم در یک سال باقی مانده تا آن رقابت‌ها که از خرداد 1404 به بعد است، بازی‌های تدارکاتی می‌گذاریم و به این جوانان بیشتر فضا می‌دهیم. شرایط تیمی هم به این شکل است که با وجود کامل نشدن تیم، بچه‌ها روز گذشته با انگیزه تمرین کردند.

وی راجع به انتقادات از وی که چرا برای تماشای دربی به استادیوم نرفته، عنوان داشت: کارها را برنامه‌ریزی کرده‌ایم. اینطور نیست که همه چیز منوط به من باشد. به هرحال یک مدیر باید برنامه‌ریزی کند و نظارت داشته باشد‌. برخی بازی‌ها همزمان است و آن‌ها را از تلویزیون می‌بینم. همیشه فکر می‌کنم حدود ساعت 6:45 صبح بازپخش‌ها را هم از شبکه ورزش می‌بینم. وقتی از خواب بلند می‌شوم، خیلی راحت‌تر بازی‌ها را می‌بینم.‌ مثلا امروز بازی استقلال خوزستان و سپاهان را دیدم. بازی‌ها را 3-2 بار ‌می‌بینیم‌. به همین دلیل بیشتر می‌توانیم رصد کنیم اما قطعا در ورزشگاه هم حاضر می‌شویم.

سرمربی تیم ملی در مورد صعود ایران در رنکینگ جهانی به رتبه 19 هم اذعان داشت: به دست آوردن این رنکینگ با توجه به شرایط ما کار سختی است‌. فقط یک مثال کوچک بزنم. مثلاً ژاپن و کره جنوبی برای یک فیفادی، تمام لژیونرهای خود را با یک پرواز به توکیو و سئول می‌برند‌ اما ما برای جمع کردن بازیکنان خود، شاید شش ساعت بیشتر زمان استفاده کنیم. الان مجبور شده‌لیم یک مربی خود را ۳۰ ساعت زودتر به ازبکستان بفرستیم تا بازیکنانی که از امارات به آنجا می‌روند تمرین بدهد‌ اما کشورهای دیگر چنین مشکلاتی ندارند. شاید بدلیل مشکلات پروازها و دغدغه‌های اینچنینی باشد. در فیفادی برای بازی اول ۳_۲ روز بیشتر وقت ندارید و ناگهان ۳۰ ساعت هم اینجوری از دست می‌رود‌. با همه این‌ها خوشحالیم که توانستیم نتایج قابل قبولی کسب کنیم.

قلعه نویی درباره احتمال تغییر مکان میزبانی با قطر گفت: اجازه دهید بازی با ازبکستان را پشت سر بگذاریم اما باید بگویم همه جای دنیا ایران و ایرانی را به مهمان نوازی می‌شناسند. حتی کریس رونالدو هم به ایران آمد پیامی درباره میهمان نوازی ایرانی‌ها داد. ما کشور امنی هستیم و مردم با معرفتی داریم. جزو قشنگ‌ترین کشورهای دنیا از هر نظر همچون قدمت، فرهنگ و آب و هوایی هستیم. شما کجای دنیا می‌توانید در جایی مثل کیش شنا کنید و سپس یک ساعت و نیم به تهران بیایید و در ایستگاه هفت توچال تهران اسکی کنید. مردم ایران جزو بهترین‌ها هستند.

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: برخی بازی‌های لیگ همزمان است و آنها را پای تلویزیون می‌بینم.