رد درخواست جابه‌جایی میزبانی ایران و قطر؛ ورزشگاه بنیادکار در دسترس نیست!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ روز گذشته نامه‌ای با قید فوریت به‌شکل مشترک از سوی دپارتمان برگزاری مسابقات فیفا و دفتر معاون دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر لغو میزبانی ورزشگاه امام‌رضا (ع) شهر مشهد مقدس از بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2026 به فدراسیون فوتبال ایران ابلاغ شد.

از این رو مقرر شد که به‌دلیل شرایط پروازی آسمان ایران، فدراسیون فوتبال تا ساعت 12 ظهر امروز فرصت داشته باشد که میزبان جدیدی را برای برگزاری بازی با تیم ملی قطر معرفی کند. مسئولان فدراسیون با هماهنگی کادرفنی تیم ملی، از AFC و فیفا درخواست کردند که ترتیب بازی رفت و برگشت ایران و قطر جابه‌جا شود و بازی در دوحه به میزبانی قطری‌ها برگزار شود.

با این حال اما «جابه جایی میزبانی بازی ایران و قطر رد شد», این گزارش امروز (چهارشنبه) نشریه الشرق قطر از رد درخواست فدراسیون فوتبال ایران برای جابه جایی بازی است که با این ادعای رسانه قطری گزینه اصلی فدراسیون ایران از روی میز AFC حذف شده و قطری‌ها با میزبانی از ایران و میهمان شدن در بازی‌های هفته پایانی موافقت نکرده‌اند.

 

نشریه قطری از قول منابع خاص خود در AFC مدعی شدهکه انتخاب «کشور ثالث» تنها گزینه روی میز فدراسیون فوتبال ایران است. فدراسیون فوتبال ایران همچنان میزبانی از عنابی‌ها در کشور ازبکستان را هم در صورت مخالفت با درخواست ابتدایی خود در نظر دارد. بر همین اساس قرار است به زودی یک نماینده از تیم ملی بازدیدی از سایر گزینه‌های در دسترس برای اجرای این پلن فدراسیون در ازبکستان داشته باشد.

 

از آن جایی که ازبکستان در تاریخ ۲۴ مهر (روز بازی ایران و قطر) در ورزشگاه بنیادکار (ملی) تاشکند میزبان امارات متحده عربی خواهد بود، این استادیوم در صورت رد پیشنهاد ابتدایی ایران و موافقت فیفا و فدراسیون ازبکستان با میزبانی در این کشور از گزینه‌های میزبانی از قطر خارج می‌شود و یک استادیوم دیگر وظیفه میزبانی از ایران و قطر را برعهده خواهد داشت.

یک نشریه قطری به نقل از منابع خاص خود مدعی شده که جابه‌جایی ترتیب میزبانی بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر ممکن نیست.