انتخابی جام‌جهانی فوتبال| تساوی سرد در تاشکند؛ تیم ملی نایِ بردن نداشت!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ تیم ملی فوتبال ایران طی مصافی حساس و مهم در چارچوب هفته سوم مرحله سوم و پایانی انتخابی جام‌جهانی 2026، از ساعت 17:30 عصر امروز (پنج‌شنبه - 19 مهرماه) در ورزشگاه بنیادکار (ملی) تاشکند به مصاف تیم ملی ازبکستان رفت.

یوزهای پارسی پیش از این بازی 6 امتیاز داشتند و به‌علت تفاضل گل کم‌تر نسبت به ازبک‌ها، در رده دوم قرار داشتند. برای ایران این بار محمد محبی پس از هفته‌ها دوری از اردو، مجدداً به ترکیب فیکس امیر قلعه‌نویی برگشت و ایران بازی را با ترکیبی هجومی و مشابه 3 - 3 - 4 شروع کرد.

با توجه به غیبت محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی نعمتی جای وی را در ترکیب اصلی گرفت و محمد دانشگر روی سکوها نشست. ۱۰ دقیقه ابتدایی این دیدار با طراحی حملاتی از سوی قرمزپوشان ایران همراه بود اما انسجام خط دفاعی ازبکستان اجازه نداد ایران فرصت گل خوبی به دست بیاورد.

در ۱۰ دقیقه دوم بازی، باز هم این ایران بود که عملکرد بهتری به نمایش گذاشت و سعی داشت با طراحی حملاتی دروازه ازبکستان را با خطر روبه‌رو کند اما در ایجاد موقعیت گل موفق نبود. در دقیقه ۲۸، روی حرکتی که  ماشاریپوف از سمت چپ انجام داد و ارسال این بازیکن ازبکستان درون محوطه جریمه ایران نقش بر زمین شد و باز هم داور اعتقادی به خطا نداشت.

در نیمه دوم ازبک‌ها به مراتب کار را بهتر پیش بردند و چندین بار با درخشش ماشاریپوف دروازه ایران را تهدید کردند اما حملات دو تیم، جان گلزنی نداشت. داور این بازی در صحنه‌های بحث‌برانگیز اصلاً عملکرد خوبی نداشت و در دقیقه 92 هم یک پنالتی برای ایران گرفت که این پنالتی در VAR رد شد تا در نهایت طلسم نبردن ایران در تاشکند پابرجا بماند. صالح حردانی با دریافت کارت قرمز و سامان قدوس هم با دریافت کارت زرد، بازی بعد مقابل قطر را از دست دادند.

ازبکستان صفر
گل: -

ایران صفر
گل: -

ترکیب ازبکستان: اوتکیر یوسوپوف، خسن‌الدین علی‌کولوف، عبدالقدیر خوسانوف، رستم‌جان آشورماتوف، فرخ سیفی‌اف، شیرزود نصرالله‌اف، اوتابک شوکوروف، عادل‌جان خامروبکوف، جلال‌الدین ماشاریپوف، عباس‌بک فیض‌الله‌اف و الدور شومورودوف.
ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، علی نعمتی، صالح حردانی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس (71- امید نورافکن)، علیرضا جهانبخش (78- علی قلی‌زاده)، محمد محبی (55- مهدی قایدی)، مهدی طارمی و سردار آزمون (78- شهریار مغانلو).

تیم ملی فوتبال کشورمان در مصاف حساس با تیم ملی ازبکستان به تساوی بدون گل دست یافت.