باید در منطقه اول شویم و این امر با شعار و دعوا نمی‌شود/ حرف منطقی را بدون نگاه به جناح می‌پذیریم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان در مراسم آئین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران، گفت: با درود به روان پاک بنیانگذار انقلاب اسلامی به یاد شهیدانمان خدمت شما عزیزان اساتید محترم سلام عرض می‌کنم.

پزشکیان اظهار کرد: اگر امیدی به کشور داریم در کنار صنعتگران و تولید کنندگان به عنوان یک بال بزرگ، امید ما به دانشگاه و دانشگاهیان است.

وی افزود: در پزشکی چارچوب‌هایی را یاد گرفتیم که بر اساس آن به پیش می‌رویم که خیلی هم به برخی پروتکل‌ها توجهی ندارد. رسالت دانشگاه و دانشگاهی این است که کشور ما را در قله علم، توانایی، هنر و تکنولوژی قرار دهد.

رئیس جمهور با اشاره به دوران جوانی خود، بیان کرد: زمانی که جوان بودم، ذهن خود را معطوف آن کردم که در رشته تحصیل کرده و کسب مهارت کنم که نیاز و کمبود آن در کشور شدید است تا بتوانم مشکلات مردم را در آن حوزه حل کنم.

وی ادامه داد: ما باید مشکلات را در داخل کشور خود حل کنیم. بنده حتی برای تکمیل دوره‌های به خارج از کشور رفتم تا بتوانم آنچه که ر کشورهای توسعه یافته اتفاق می‌افتد را بتوانیم به داخل ایران منتقل کنیم.

پزشکیان تاکید کرد: آنچه که ما هم اکنون به دنبال آن هستیم و از اساتید انتظار داریم حل گره‌ها و مشکلات جامعه است. کسی که ذهن خلاق داشته، توانمند است و انگیزه دارد و دلش می‌خواهد ایران و کشورش را به عزت برساند می‌تواند این کار را انجام دهد.

باید در منطقه اول شویم و این امر با شعار و دعوا نمی‌شود

رئیس قوه اجرایی کشور خاطرنشان کرد: باید به چشم اندازی که مقام معظم رهبری مطرح فرمودند دست یابیم. باید در منطقه اول شویم که این امر با شعار و دعوا نمی‌شود، با تلاش و کوشش می‌شود

رئیس جمهور با اشاره به برخی سفرهای خارجی خود تصریح کرد: من به عنوان یک ایرانی وقتی در کشورهای خارج می‌بینم که ما اینگونه هستیم اما آنها [در شرایط بهتری قرار دارند]، برای من غیر قابل تحمل است که چرا ما اینجا هستیم و آنها [در وضعیت مناسب‌تری هستند.]

رئیس جمهور گفت: باید به چشم اندازی که مقام معظم رهبری مطرح فرمودند دست یابیم. باید در منطقه اول شویم که این امر با شعار و دعوا نمی‌شود، با تلاش و کوشش می‌شود