تردید تل آویو نسبت به هرگونه تجاوز نظامی به ایران/ آمادگی جبهه مقاومت برای نبرد طولانی با صهیونیست ها

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از انجام عملیات وعده صادق 2 از سوی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اقدامات جنایت کارانه رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه در تهران و پس از آن شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و سردار عباس نیلفروشان، موضوع پاسخ تل آویو به تهران، طی هفته های اخیر به کانون توجه رسانه های منطقه ای و بین المللی تبدیل شد.

جمهوری اسلامی ایران در حالی در تاریخ 10 مهر عملیات وعده صادق 2 را علیه مواضع مهم رژیم صهیونیستی انجام داد که علاوه بر رسانه های عبری، برخی مقامات ارتش رژیم صهیونیستی و سیاستمداران آن نیز بر ضربات مهلک ایران به اسرائیل اذعان کردند این اظهارات شکننده بودن دیوار دفاعی صهیونیست ها را علنی کرد.

رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حتما نسبت به این اقدام پاسخ خواهد داد و مقامات کاخ سفید نیز در اظهارات مختلف پاسخ تل آویو به حمله هوایی تهران را حق رژیم صهیونیستی اعلام کردند

از سوی رسانه های غربی مدعی شدند که سران آمریکایی و رژیم صهیونیستی در حال رایزنی برای تعیین نحوه و چگونگی این واکنش هستند با این حال اما در سوی دیگر ماجرا، برخی سیاستمداران غربی نسبت به تبعات واکنش تل آویو به حمله هوایی جمهوری اسلامی ایران، هشدار دادند.

روزنامه عبری زبان هاآرتص در گزارشی به نقل از مقامات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اذعان کرد: ایالات متحده هشدار شدیدی را به اسرائیل نسبت به حمله تلافی‌جویانه برای عملیات موشکی ایران داده است. اسرائیل باید دست از حملات تلافی‌جویانه بردارد و از آن‌ها دور بماند، البته نه صرفا به خاطر هشدار و اعتراض طرف آمریکایی، بلکه ایران توان نظامی یک جنگ بسیار طولانی را دارد و اسرائیل در برابر آن آسیب‌پذیر است.

این اظهارات به خوبی نشان دهنده ضعف رژیم صهیونیستی در ورود به جنگ طولانی مدت است. ساختار شکننده نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی موضوعی است که می تواند در میانه راه جنگ زمینه ساز خستگی جدی نظامیان اسرائیلی و شهرک نشینان صهیونیستی را به دنبال داشته باشد در سوی دیگر ماجرا اما جمهوری اسلامی ایران با داشتن سابقه جنگ 8 ساله با رژیم بعث عراق نشان داده است که روحیه مقاومت و ایستادگی مانع از خستگی و عقب نشینی آنها در میانه جنگ احتمالی خواهد بود.

شکست رژیم صهیونیستی در جنگ فرسایشی با جبهه مقاومت

به نظر می رسد ایالات متحده آمریکا و سگ دست نشانده آنها در منطقه به این مهم اذعان دارند که ورود به جنگ با ایران، حاصلی جز تبدیل شدن آن به یک جنگ فرسایشی و ناتوانی صهیونیست ها در میانه راه ندارد.

به طوری که به نظر می رسد آمادگی ایران برای جنگیدن از یک سو و مواضع قاطعانه علنی و پیغام و پسغام های پشت پرده، از سو دیگر ، اسرائیل را به این نتیجه رسانده که اگر به تاسیسات نفتی ایران حمله کند، تنگه هرمز بسته می شود و اگر به تاسیسات هسته ای حمله کند، تهران از ان پی تی خارج خواهد شد.

از سوی دیگر اگر حملاتش تل آویو متوجه مقرهای نظامی و اطلاعاتی  ایران شود، بدون شک هزار موشک بالستیک از سوی ایران برای این دور از درگیری آماده شده است که می تواند زیرساخت های صنعتی و انرژی سرزمین های اشغالی را مورد هدف جدی قرار دهد.

این در حالی است که صهیونیست ها در جنگ یک ساله با غزه پس از عملیات طوفان الاقصی نه تنها دستاوردی به ارمغان نیاوردند بلکه با مشکلات جدی داخلی مواجه شده است.

مطالبه و فشار افکار عمومی شهرک نشینان برای پیگری وضعیت اسرای جنگ 7 اکتبر، مهاجر معکوس از سرزمین های اشغالی و احساس ناامنی از سوی شهرک نشینان، کمبود نیروی نظامی برای جنگ زمینی همه و همه از موضوعاتی است که رژیم صهیونیستی را وادار به عقب نشینی کرده است.

اگرچه رسانه های عربی از بیانیه رژیم صهیونیستی مبنی بر لغو مرخصی سربازان و افسران واحدهای رزمی خبر دادند اما صهیونیست ها نسبت به هرگونه تجاوز به جمهوری اسلامی ایران در تردید جدی به سر می برند.

آنچه مسلم است، صهیونیست ها تاب جنگ طولانی مدت با جبهه مقاومت را نخواهند داشت این درحالی است که جبهه مقاومت و ایران به عنوان اصلی ترین حامی آن برای نبرد طولانی با رژیم صهیونیستی از آمادگی کامل برخوردار است.

رژیم صهیونیستی به دنبال برون رفت از گرداب جنگ

ولی اسماعیلی، کارشناس مسائل سیاسی در این باره در گفتگو با دانا عنوان کرد: رژیم صهیونیستی در حال حاضر با چندین جبهه درگیر جنگ است، مقاومت عراق، انصارالله یمن، حزب الله لبنان و گردان های القسام  از این رو به دنبال برون رفت از گرداب خودساخته ای است که در طول یک سال گذشته درست کرده است.

وی این را هم گفت که اخبار پشت پرده حاکی از این است که کابینه صهیونیستی به شدت به دنبال راهبرد دست یابی به آتش بس است چرا که می داند وارد شدن به جنگ با ایران ریسک بالایی را برای آنها به دنبال خواهد داشت و ایران می تواند با در اختیار داشتن تنگه های مهم در منطقه فشار مضاعفی را به رژیم صهیونیستی در منطقه وارد کند.

آنچه مسلم است، جمهوری اسلامی ایران در طول چند دهه گذشته توانمندی‌های موشکی خود را ارتقا داده است و برای افزایش قدرت بازدارنگی باز هم این  توانمندی‌های نظامی خود را افزایش خواهد داد و این مسئله ای است که نه تنها رژیم صهیونیستی بلکه آمریکا و کشورهای اروپایی نیز به آن اذعان دارند.

اگرچه رژیم صهیونیستی مدعی شده که عملیات وعده صادق 2 را پاسخ خواهد داد اما ترس از یک جنگ فرسایشی با جبهه مقاومت تل آویو را نسبت به هرگونه تجاوز نظامی به ایران دچار تردید کرده است.