«جوانِ باتجربه» اما بدونِ جام؛ جدیدترین گزینه هدایت استقلال کیست؟!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ پس از استعفای جواد نکونام از هدایت تیم فوتبال استقلال و موافقت سران این باشگاه با استعفای نکو پس از شکست وی برابر السد قطر در لیگ نخبگان آسیا، سهراب بختیاری‌زاده به‌شکل موقت روی نیمکت آبی‌پوشان تهرانی نشست تا در بازی هفته هفتم لیگ برتر مقابل تیم هوادار، استقلال را هدایت کند اما هنوز تکلیف این نیمکت داغ مشخص نیست.

بختیاری‌زاده برای سرمربی‌گری موقت آبی‌ها به پیشنهاد احمد شهریاری، رئیس هیأت‌مدیره و همه‌کاره باشگاه به استقلال برگشت اما با گذشت بیش از 20 روز از استعفای نکونام؛ فعلاً سرمربی جدید آبی‌ها مشخص نشده. در این روزها خبر توافق نهایی مدیران استقلال با پل لوگن، سرمربی سابق پاری‌سن‌ژرمن هم به گوش رسید که به‌علت شرایط حساس منطقه، نتیجه‌ای به همراه نداشت.

از قرار معلوم تنها گزینه‌ای که روی میز مدیران باشگاه استقلال مانده، کسی جز خولیو ولاسکوئز نیست. سرمربی 43 ساله اسپانیایی که تجربه نشستن روی نیمکت تیم‌هایی مانند ویارئال، آلاوز را داشته و سرمربی رئال بتیس، ماریتیمو پرتغال و رئال وایادولید هم بوده، از معدود گزینه‌های مدیران باشگاه استقلال است. ولاسکوئز به‌عنوان جوان‌ترین سرمربی تاریخ لالیگای اسپانیا هم شناخته شده‌است.

بیشتر بخوانید؛
سمیعی: حضور لوگن در استقلال منتفی شده؛ مربی ایرانی مدنظر ما نیست

برخی منابع از توافق طرفین بر سر تمامی بندهای قرارداد خبر می‌دهند و مدعی می‌شوند که فقط امضای الکترونیکی پیش‌قرارداد برای سفر ولاسکوئز به تهران باقی مانده اما قول موثق‌تر این است که هنوز توافق نهایی بین استقلال و سرمربی اسپانیایی صورت نگرفته و گزینه‌هایی از قاره آفریقا، اروپا و آمریکای جنوبی هم بین گزینه‌های هدایت استقلال هستند.

سرمربی اسبق ویارئال، رئال بتیس، آلاوز و رئال ساراگوسا که تجربه سرمربی‌گری در اودینزه ایتالیا و فورتوناسیتارد هلند را هم در کارنامه‌اش دارد و روی نیمکت تیم ماریتیمو پرتغال هم نشسته. جالب آن که ولاسکوئز از ۲۹ سالگی فعالیت خود در قامت یک سرمربی را آغاز کرده و همین مسئله باعث شده تا او در ۴۳ سالگی، رزومه پرباری داشته باشد.

ولاسکوئز بیشترین دوره سرمربی‌گری‌اش را روی نیمکت تیم آلکورکون اسپانیا گذرانده و ۸۲ بار هدایت این تیم را برعهده داشت. جالب آن که در طول ۱۴ سال فعالیت در نقش سرمربی در تیم‌های مختلف، ولاسکوئز تجربه سرمربی‌گری در لیگ‌های معتبر اروپایی از جمله سری‌آ ایتالیا، لالیگا اسپانیا، اردیویسه هلند و البته لیگ برتر پرتغال را به‌دست آورده، اما هرگز جامی نبرده است.

بیشتر بخوانید؛
واکنش باشگاه استقلال به انتشار نام سرمربی جدید؛ تکذیب می کنیم، فعلا خبری نیست!

ولاسکوئز تجربه سرمربی‌گری علی علی‌پور، مهاجم فعلی تیم فوتبال پرسپولیس را در تیم ماریتیمو در کارنامه‌اش دارد و به سیستم 3 - 3 - 4 علاقه زیادی نشان داده. این سرمربی جوان اسپانیایی در سگوندا دیویژن (لیگ سطح 2 اسپانیا) هم فعالیت کرده و توانسته تیم‌هایی را در این لیگ نگه دارد و از سقوط نجات بدهد.

مشخص‌ترین مسئله، این است که سهراب بختیاری‌زاده در بازی برابر ذوب‌آهن اصفهان در هفته هشتم لیگ برتر که احتمالاً جمعه برگزار شود نیز روی نیمکت استقلال خواهد نشست و چنان‌چه سرمربی جدید آبی‌ها انتخاب شود، احتمالاً از دیدار با النصر وظیفه هدایت استقلال را برعهده خواهد گرفت که در آن صورت وضعیت ادامه کار بختیاری‌زاده به‌عنوان دستیار مشخص نیست.

خولیو ولاسکوئز جدیدترین نامی است که روی میز مدیران باشگاه استقلال دیده شده، یک سرمربی 43 ساله جوان اما باتجربه.