مراسم تشییع و خاکسپاری شهید نیلفروشان در اصفهان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم تاریخی تشییع شهیدالقدس، سرلشکر پاسدار حاج عباس نیلفروشان، ساعت 8:30 امروز از میدان بزرگمهر آغاز شده است و این مراسم تا تدفین پیکر مطهر این شهید والامقام در جوار هم‌رزمان شهیدش حاج محمدرضا زاهدی، حاج احمد کاظمی و حاج حسین خرازی ادامه خواهد داشت.

ساعت 8:40 – همان گونه که پیش‌بینی شده بود جمعیت عظیمی برای تشییع این قهرمان ملی در میدان بزرگمهر تجمع کرده‌اند. برخی از مردم پلاکاردهایی با شعارهای حماسی همچون «من عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها هستم» را در دست دارند. حضور امروز مردم در مراسم تشییع این شهید راه آزادی قدس پیامی جز حمایت از راه مقاومت نمی‌تواند داشته باشد.

این مراسم به صورت زنده از شبکه تلویزیونی اصفهان و شبکه خبر 2 در حال پخش است. پخش زنده شبکه اصفهان از لینک https://telewebion.com/live/esfahan و پخش زنده شبکه خبر 2 از لینک https://telewebion.com/live/irinn2 قابل مشاهده است.

پیکر مطهر شهید نیلفروشان در حالی در اصفهان در حال تشییع است که پیش از این در مشهد، تهران، قم، کربلا و نجف اشرف با حضور پرشور مردم تشییع شده است.

ساعت 9:10 – خودرو حامل پیکر مطهر حاج عباس نیلفروشان هم‌اکنون در میدان بزرگمهر وارد جمعیت شد. پیشاپیش این خودرو، خودرویی با تمثال مبارک مجاهد کبیر، شهید سیدحسن نصرالله، در حال حرکت است و مردم تشییع نمادین این بزرگ مرد مقاومت را نیز در مراسم امروز خواهند داشت.

با ورود این خودرو در میدان بزرگمهر، امرای ارتش و سرداران سپاه حاضر در این میدان، به احترام هم‌رزم قدیمی خود، این قهرمان مقاومت، این مدافع کودکان مظلوم غزه و این لبیک‌گو به آه دل مادران فلسطینی احترام نظامی گذاشتند.

ساعت 9:20 – سخنرانی سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه، در جمع مردم تشییع‌کننده شهید القدس در میدان بزرگمهر اصفهان آغاز شد. سردار سلامی خطاب به صهیونیست‌ها: وعده صادق 2 فقط یک هشدار و یک اخطار بود و کوچکترین مقیاس عملی بود که ما می‌توانستیم با جزء کوچکی از قدرتمان انجام دهیم تا درس بگیرید. ما وعده صادق 2 را انجام دادیم تا محاسبات شما را دقیق کنیم تا بفهمید وقتی می‌گوییم اگر به شهروندان ما، شخصیت‌های ما و اهداف و منافع ما حمله کنید شما را می زنیم، خواهیم زد.

فرمانده کل سپاه: شهید نیلفروشان از 15 سالگی و از هنگامی که به سن تکلیف رسید در میدان جهاد ظاهر شد، لباس جهاد را بر تن کرد و تا ششم مهرماه که در آن حادثه استثنایی تاریخ اسلام در کنار سیدالشهدای مقاومت، سید حسن نصرالله، به آسمان پر کشید، یک لحظه از میدان جهاد دور نماند. شخصیت رفیعی داشت اما خود را در ناشناختگی در عمل مخلصانه برای خداوند متعال مخفی کرده بود.

ساعت 9:50 – آیت الله طباطبایی‌نژاد، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، در کنار خانواده‌های معظم شهدا و آحاد مردم از اقشار مختلف در این مراسم حضور پیدا کرده‌اند. همچنین سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان، و بسیاری از مسئولان این استان در بین مردم حاضر در مراسم تشییع شهید نیلفروشان دیده می‌شوند. مهدی جمالی‌نژاد، استاندار جدید اصفهان، نیز که روز گذشته با تصویب هیأت دولت به ریاست رئیس جمهور به عنوان استاندار اصفهان منصوب شد و از نامی خوش در بین مردم اصفهان برخوردار است نیز در میان جمعیت حاضر در میدان بزرگمهر حضور دارد.

ساعت 10 – بعد از سخنرانی سردار سلامی، گروه سرود طاها متشکل از فرزندان شاهد و ایثارگر سرودی حماسی اجرا کردند. انبوه جمعیت مرتب شعارهای لبیک یا مهدی، حیدر حیدر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند. اینک مراسم با مداحی سیدرضا نریمانی در حال برگزاری است.

ساعت 10:30 – هم‌اکنون حرکت جمعیت از میدان بزرگمهر به منظور بدرقه شهید پاسدار حاج عباس نیلفروشان به سمت گلستان شهدای اصفهان آغاز شد. محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اتمی کشور، به نمایندگی از دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور در این مراسم حضور پیدا کرده است.

ساعت 11:15 – انبوه جمعیت در مسیر تشییع تا گلستان شهدای اصفهان حضور پیدا کرده‌اند. خبرنگاران زیادی این مراسم را پوشش خبری می‌دهند. حضور باشکوه مردم در این مراسم حاوی پیام مهمی هم برای جبهه مقاومت و هم برای دشمنان صهیونیستی است. مردم اصفهان همچون مردم مشهد، تهران، قم، نجف، کربلا و سایر نقاط جغرافیای مقاومت ثابت کردند پشتیبان و حامی رزمندگان جبهه مقاومت هستند.

انبوه جمعیت در میدان شهید لاوی

ساعت 11:35 – هم‌اکنون تابوت پیکر مطهر عباس مقاومت در میان ازدحام جمعیت از روی ماشین برداشته و بر دوش عاشقان جهاد و شهادت وارد گلستان شهدا، این قطعه بهشت، شد و در میان مزار شهدای مدفون در این مکان، در حال حرکت به سمت محل آماده شده برای تدفین پیکر مطهرش، است.

ساعت 11:45 – پیکر مطهر شهید حاج عباس نیلفروشان در میان ازدحام بالای جمعیت در محل مهیا شده برای تدفین خود قرار گرفت. مسئولان برگزاری این مراسم با پاشیدن آب بر سر مردم سعی در خنک کردن مردمی دارند که حدود 3 ساعت و نیم است زیر آفتاب سوزان در حال تشییع شهید مقاومت هستند. پرچم‌های گروه‌های مقاومت به ویژه پرچم زرد حزب الله لبنان در گلستان شهدای اصفهان نصب شده است. محیط داخل گلستان شهدا مملوء از جمعیت است.

ساعت 12 – با انجام تلقین و خاکسپاری شهید، مراسم تدفین به پایان رسید و ستاره‌ای دیگر از آسمان درخشان مقاومت اسلامی در کنار هم‌رزمانش جاودانه و ابدی شد. اکنون راه مقاومت به واسطه خون بر زمین ریخته شهیدی دیگر، تنومندتر از گذشته به مصاف دشمن طاغوتی خواهد رفت و قدرتمندتر از گذشته شاخ اذناب ابلیس را خواهد شکست.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر سردار شهید نیلفروشان در اصفهان برگزار شد.