هرگز براساس قومیت و مذهب جامعه را خط‌کشی نمی‌کنیم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد باقر قالیباف در پانزدهمین اجلاسیه شهدای وحدت که صبح امروز در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد، اظهار داشت: این توفیق نصیب من شد که در این اجلاسیه در خدمت شما خانواده شهدا و رزمندگان باشم و همرزمانم را زیارت کنم، در ابتدا تشکر می‌کنم از دست‌اندرکارانی که این اجلاس بسیار عظیم، با صفا و با هدف را هوشمندانه سال‌ها است برگزار می‌کنند.

وی افزود: به تعبیر رهبری معرفی شهدا کمتر از شهادت نیست، سردار پاکرو و سردار اشتری شهید زنده هستند، چهل سال با این دو بزرگوار آشنایی دارم از دفاع مقدس تا امروز، کسانی که این گونه برنامه‌ها را با ذکر و نام شهدا برگزار می‌کنند، شهید زنده هستند همانند شهدا که زنده هستند و ما جاماندگان هستیم و امیدوارم  چنین مجالسی که متعلق به شهداست ما را از خواب غفلت بیدار کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان دفاع مقدس و در عملیات کربلای 5 زمانی که دشمن بر ما سخت گرفته بود از خدا می‌خواستیم تنها این فرصت را به ما بدهد که شهدا را به عقب برگردانیم و آنجا دشمن با تمسخر می‌گفت کجاست امام خمینی که می‌گفت راه قدس از کربلا می‌گذرد، اما امروز دقیقا کلام امام و رهبری تحقق یافته است، در هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای اسرائیل کودک‌کش، ایران دارد با اسرائیل می‌جنگد و امروز سخن امام تحقق یافته است که راه قدس از کربلا می‌گذرد.

قالیباف تصریح کرد: جلسات شهدا برای ما و همه مذاهب، اهل سنت و اهل شیعه دارای اهمیت است و سنت‌های الهی پا برجاست، سنت‌های الهی هرگز نه تبدیل و نه تحلیل می‌شوند، بلکه جزیی از باورمان هستند و باید ایمان داشته باشیم که شهدا زنده هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهدای انقلاب اسلامی، امام و رهبری، شهید شوشتری و شهید محمدزاده و شهید سلیمانی به ما یاد دادند که نه تنها ما باید از شیعیان یاد کنیم، بلکه با زبان و رفتارمان بگوییم شهید اهل سنت، امروز شهدای اهل سنت و تشیع یاد دادند که نه تنها اهل سنت برادر ماست، بلکه جان ما است در مبارزه با داعش برای ناموس اهل سنت و برای دفاع  از سنت حکم الهی جان دادیم، پس شما جان و برادر ما هستید. خدا نگذرد از کسانی که می‌خواهند تخم تفرقه بین شیعه و اهل تسنن بریزند، ما تا امروز پای انقلاب ایستادیم و رمز انقلاب پیروزی این موضوع است که بر این باور هستیم که هرگز براساس قومیت و مذهب جامعه را خط‌کشی نکنیم، اگر کسی انجام داد ظلم به کشور و آرمان‌های امام خمینی و رهبری کرده است، چرا که ما به دنبال قوی کردن کشور هستیم و آنچه که باعث ضعف است، تفرقه است.

قالیباف به جایگاه شهدا و ضرورت حفظ یاد آنان اشاره و عنوان کرد: این مراسم که با هدف بزرگداشت شهدای دوران دفاع مقدس و یادآوری مسیر مقاومت و ایستادگی برگزار شد، بار دیگر تأکید بر استمرار آرمان‌های انقلاب اسلامی و وحدت میان ملت ایران و مسلمانان جهان داشت.

وی با اشاره به اهمیت یاد و نام شهدا، بیان کرد: برگزاری چنین مراسم‌هایی کمتر از خود شهادت نیست و از منظر مقام معظم رهبری، یاد شهدا یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، شهیدان، چه آن‌هایی که به دیار باقی شتافتند و چه افرادی که به تعبیر رهبری، شهید زنده هستند و جایگاه ویژه‌ای دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی این مجالس  را فرصتی برای بازنگری و بیداری از خواب غفلت عنوان کرد و افزود: وقتی در این فضاهای معنوی قرار می‌گیریم و به تصاویر و خاطرات شهدا می‌نگریم، به خودمان یادآوری می‌شود که دنیا و مادیات فریبنده است.

وی اضافه کرد: شهدا نشان دادند که نباید از دشمنان اسلام ترسید یا لرزید، باید به دوران دفاع مقدس و روزهای سخت آن بازگردیم و ببینیم چگونه در برابر فشارهای دشمن ایستادیم و امروز نیز باید همان مسیر را ادامه دهیم.

قالیباف به پیروزی‌های جمهوری اسلامی و محور مقاومت در برابر دشمنان اسلام اشاره کرد و خاطرنشان کرد: امروز دقیقا در مسیر تحقق شعار امام خمینی (ره) هستیم؛ در مرزهای محاصره شده رژیم صهیونیستی، در بیش از هزار و چهارصد کیلومتر دورتر از مرزهای ایران، امت اسلامی در حال نبرد با جنایتکاران است. امروز، ما در مرزهای فلسطین اشغالی با دشمنان اسلام می‌جنگیم و این نشان‌دهنده تحقق همان شعاری است که امام راحل به ما آموخت. امامی که جز برای خدا سخنی نگفت و گامی برنداشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این مجالس به ما یادآوری می‌کند که سنت‌های الهی پایدار هستند و هرگز تغییر نمی‌کنند، انقلاب اسلامی با هدایت امام خمینی (ره) و پشتیبانی مردم به پیروزی رسید و امروز نیز تحت رهبری مقام معظم رهبری، همان مسیر ادامه دارد.

قالیباف به اهمیت وحدت میان شیعه و سنی پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی نه تنها برای شیعیان، بلکه برای همه مسلمانان و حتی بشریت پیامی داشت. شهدای ما، چه شیعه و چه سنی، به ما یاد دادند که اتحاد و انسجام اسلامی رمز پیروزی است. شهیدانی مانند سردار سلیمانی، شهید شوشتری و دیگر شهدای بزرگ به ما نشان دادند که دفاع از اهل سنت و مبارزه با تروریسم داعش، دفاع از اسلام و انسانیت است.

وی افزود: امروز اهل سنت نه تنها برادران ما، بلکه جان ما هستند. ما در کنار حماس و حزب‌الله برای دفاع از ناموس اهل سنت و مقابله با جنایتکاران داعش ایستادیم و این نشان از اتحاد عمیق مسلمانان دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی همواره تلاش کرده‌اند تا بین مردم تفرقه بیندازند، آن‌هایی که به دنبال تفرقه‌افکنی در کشور ما هستند، مزدوران انگلیس و آمریکا هستند. دشمنان با ایجاد دوقطبی‌های کاذب در جامعه تلاش می‌کنند کشور و امت اسلامی را تضعیف کنند.

قالیباف تصریح کرد: ما با وحدت و عقلانیت انقلابی بر این باوریم که هیچ‌گاه نباید مردم را بر اساس قومیت، مذهب یا جنسیت دسته‌بندی کنیم. این گونه دسته‌بندی‌ها ظلم به آرمان‌های انقلاب و شهدای ماست. انقلاب اسلامی با وحدت به پیروزی رسید و با همین وحدت نیز ادامه خواهد یافت.

رئیس مجلس بر اهمیت پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری تأکید کرد و گفت: ما در سایه وحدت و انسجام ملی می‌توانیم در برابر دشمنان مقاومت کنیم و کشور را به سمت پیشرفت و تعالی هدایت کنیم. ان‌شاءالله با دعای خیر خانواده‌های شهدا و تلاش ملت بزرگ ایران، مسیر انقلاب اسلامی با قدرت ادامه خواهد یافت و دشمنان هرگز قادر نخواهند بود به اهداف شوم خود دست یابند.

وی به لزوم توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری اشاره کرد و تأکید کرد: دشمنان ما به دنبال تفرقه‌افکنی هستند، اما ما باید با انسجام اسلامی و وحدت ملی، راه امام و شهدا را ادامه دهیم. تنها در این صورت است که می‌توانیم به آرمان‌های انقلاب اسلامی و استقلال کشور دست یابیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی، بر لزوم پرهیز از هر گونه نزاع و اختلاف در جامعه تأکید کرد و افزود: ما باید هر روز بر انسجام اجتماعی‌مان بیافزاییم و با هم متحد باشیم. دو خط قرمز اساسی داریم که نباید از آن‌ها عبور کنیم. یکی از این خط قرمزها منازعه و نزاع در جامعه است.

قالیباف بیان کرد: باید از هر گونه درگیری و تنازع دوری کنیم. خداوند در قرآن فرموده است که از نزاع پرهیز کنید و اطاعت خدا و رسولش را بپذیرید. جامعه اسلامی باید از هر موضوعی که می‌تواند به اختلاف و نزاع منجر شود، دوری کند.

وی با اشاره به جنگ‌های متعدد دشمنان اسلام علیه جمهوری اسلامی و دیگر ملت‌های مسلمان، خاطرنشان کرد: امروز دشمن با جنگ نرم، جنگ سخت و جنگ هوشمند علیه اسلام به میدان آمده است. ما باید با نگاهی دقیق به این تهدیدات، هوشیارانه عمل کنیم. هرکس که با هر بهانه‌ای تفرقه و نزاع در جامعه اسلامی ایجاد کند، عملاً در خدمت دشمنان اسلام است، چه بخواهد و چه نخواهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: نکته دوم برای قدرتمند ماندن این است که نباید بترسیم. از چه چیزی باید بترسیم؟ از دشمنانی که هرچند ممکن است تجهیزات و تکنولوژی داشته باشند، اما از انسانیت و شرافت هیچ بهره‌ای نبرده‌اند؟

قالیباف افزود: تنها از خدا باید بترسیم. اگر از خدا بترسیم، دیگر از هیچ کس و هیچ چیزی نخواهیم ترسید. اما اگر از خدا نترسیم، از هر بزدلی و از هر ناکسی خواهیم ترسید و در برابر هر قدرت کوچکی سر تسلیم فرود خواهیم آورد. عزت ما در این است که فقط از خدا بترسیم و اینگونه خداوند نعمت‌هایش را بر ما سرازیر خواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر به این طریق عمل کنیم، خداوند ما را به سمت شهادت که بالاترین افتخار است یا پیروزی که وعده الهی است، رهنمون خواهد کرد؛ دشمنان ما، رژیم صهیونیستی و حکومت جنایتکار آمریکا، بدانند که با شهادت یک نفر، مقاومت تعطیل نخواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: حماس و حزب‌الله با شهادت اسماعیل هنیه یا سید حسن نصرالله متوقف نخواهند شد. امت اسلامی ایستاده است و فرهنگ ما، فرهنگ شهادت و مجاهدت است. شهادت برای ما افتخار است، اما خداوند وعده پیروزی نیز به ما داده است و ما به این وعده الهی ایمان داریم.

قالیباف در اشاره به مقاومت فلسطین و جنبش حماس گفت: امروز رژیم صهیونیستی با تمام توان خود در حال نبرد است، اما در سالگرد عملیات غزه، حماس بار دیگر تل‌آویو را موشک‌باران کرد و اسرا همچنان در اختیار مقاومت هستند. این نشان می‌دهد که دشمنان ما هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. این همان وحدت امت اسلامی است که ما را در برابر تمامی توطئه‌ها و تهدیدات قوی نگه داشته است.

وی با یادآوری رشادت‌های شهدای بزرگ همچون شهید سلیمانی، شهید شوشتری و شهید محمدزاده، گفت: این شهدای بزرگ با عشق و محبت و برادری به کمک مردم سیستان و بلوچستان آمدند و نشان دادند که اتحاد شیعه و سنی رمز پیروزی ما است. همان‌گونه که شهید سلیمانی در مقابله با داعش با همه توان ایستاد و از وحدت و انسجام امت اسلامی دفاع کرد، ما نیز باید این راه را ادامه دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم حفظ وحدت ملی و اتخاذ تصمیمات شجاعانه تأکید کرد و گفت: ملت عزیز ما باید بدانند که با وجود تمام مشکلات و تحریم‌های اقتصادی، ما ظرفیت‌های بزرگی در کشور داریم. از منابع انسانی گرفته تا منابع مالی، اگر با وحدت و همدلی کنار هم قرار بگیریم، می‌توانیم از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری کنیم. امروز اولویت ما باید استفاده از این ظرفیت‌ها برای پیشرفت کشور باشد.

قالیباف افزود: ما باید شجاعت داشته باشیم و حتی تصمیمات سخت و تلخ را برای پیشرفت کشور اتخاذ کنیم. با وحدت و انسجام، این کار برای ما شیرین خواهد بود. تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی نباید ما را از هدف اصلی‌مان دور کند. ما به ظرفیت‌های انسانی و مالی کشورمان ایمان داریم و با همکاری و همدلی می‌توانیم به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کنیم.

وی به نقش جوانان و خانواده‌های معظم شهدا در این مسیر اشاره کرد و گفت: جوانان متعهد، خلاق و پای کار، سرمایه‌های بزرگی برای کشور عزیزمان هستند. با دعای خیر خانواده‌های شهدا و تلاش‌های جوانان برومندمان، می‌توانیم گام‌های بزرگی برای پیشرفت کشور برداریم.

 محمد باقر قالیباف در پانزدهمین اجلاسیه شهدای وحدت که صبح امروز در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد، اظهار داشت: این توفیق نصیب من شد که در این اجلاسیه در خدمت شما خانواده شهدا و رزمندگان باشم و همرزمانم را زیارت کنم، در ابتدا تشکر می‌کنم از دست‌اندرکارانی که این اجلاس بسیار عظیم، با صفا و با هدف را هوشمندانه سال‌ها است برگزار می‌کنند.

وی افزود: به تعبیر رهبری معرفی شهدا کمتر از شهادت نیست، سردار پاکرو و سردار اشتری شهید زنده هستند، چهل سال با این دو بزرگوار آشنایی دارم از دفاع مقدس تا امروز، کسانی که این گونه برنامه‌ها را با ذکر و نام شهدا برگزار می‌کنند، شهید زنده هستند همانند شهدا که زنده هستند و ما جاماندگان هستیم و امیدوارم  چنین مجالسی که متعلق به شهداست ما را از خواب غفلت بیدار کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان دفاع مقدس و در عملیات کربلای 5 زمانی که دشمن بر ما سخت گرفته بود از خدا می‌خواستیم تنها این فرصت را به ما بدهد که شهدا را به عقب برگردانیم و آنجا دشمن با تمسخر می‌گفت کجاست امام خمینی که می‌گفت راه قدس از کربلا می‌گذرد، اما امروز دقیقا کلام امام و رهبری تحقق یافته است، در هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای اسرائیل کودک‌کش، ایران دارد با اسرائیل می‌جنگد و امروز سخن امام تحقق یافته است که راه قدس از کربلا می‌گذرد.

قالیباف تصریح کرد: جلسات شهدا برای ما و همه مذاهب، اهل سنت و اهل شیعه دارای اهمیت است و سنت‌های الهی پا برجاست، سنت‌های الهی هرگز نه تبدیل و نه تحلیل می‌شوند، بلکه جزیی از باورمان هستند و باید ایمان داشته باشیم که شهدا زنده هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهدای انقلاب اسلامی، امام و رهبری، شهید شوشتری و شهید محمدزاده و شهید سلیمانی به ما یاد دادند که نه تنها ما باید از شیعیان یاد کنیم، بلکه با زبان و رفتارمان بگوییم شهید اهل سنت، امروز شهدای اهل سنت و تشیع یاد دادند که نه تنها اهل سنت برادر ماست، بلکه جان ما است در مبارزه با داعش برای ناموس اهل سنت و برای دفاع  از سنت حکم الهی جان دادیم، پس شما جان و برادر ما هستید. خدا نگذرد از کسانی که می‌خواهند تخم تفرقه بین شیعه و اهل تسنن بریزند، ما تا امروز پای انقلاب ایستادیم و رمز انقلاب پیروزی این موضوع است که بر این باور هستیم که هرگز براساس قومیت و مذهب جامعه را خط‌کشی نکنیم، اگر کسی انجام داد ظلم به کشور و آرمان‌های امام خمینی و رهبری کرده است، چرا که ما به دنبال قوی کردن کشور هستیم و آنچه که باعث ضعف است، تفرقه است.

قالیباف به جایگاه شهدا و ضرورت حفظ یاد آنان اشاره و عنوان کرد: این مراسم که با هدف بزرگداشت شهدای دوران دفاع مقدس و یادآوری مسیر مقاومت و ایستادگی برگزار شد، بار دیگر تأکید بر استمرار آرمان‌های انقلاب اسلامی و وحدت میان ملت ایران و مسلمانان جهان داشت.

وی با اشاره به اهمیت یاد و نام شهدا، بیان کرد: برگزاری چنین مراسم‌هایی کمتر از خود شهادت نیست و از منظر مقام معظم رهبری، یاد شهدا یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، شهیدان، چه آن‌هایی که به دیار باقی شتافتند و چه افرادی که به تعبیر رهبری، شهید زنده هستند و جایگاه ویژه‌ای دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی این مجالس  را فرصتی برای بازنگری و بیداری از خواب غفلت عنوان کرد و افزود: وقتی در این فضاهای معنوی قرار می‌گیریم و به تصاویر و خاطرات شهدا می‌نگریم، به خودمان یادآوری می‌شود که دنیا و مادیات فریبنده است.

وی اضافه کرد: شهدا نشان دادند که نباید از دشمنان اسلام ترسید یا لرزید، باید به دوران دفاع مقدس و روزهای سخت آن بازگردیم و ببینیم چگونه در برابر فشارهای دشمن ایستادیم و امروز نیز باید همان مسیر را ادامه دهیم.

قالیباف به پیروزی‌های جمهوری اسلامی و محور مقاومت در برابر دشمنان اسلام اشاره کرد و خاطرنشان کرد: امروز دقیقا در مسیر تحقق شعار امام خمینی (ره) هستیم؛ در مرزهای محاصره شده رژیم صهیونیستی، در بیش از هزار و چهارصد کیلومتر دورتر از مرزهای ایران، امت اسلامی در حال نبرد با جنایتکاران است. امروز، ما در مرزهای فلسطین اشغالی با دشمنان اسلام می‌جنگیم و این نشان‌دهنده تحقق همان شعاری است که امام راحل به ما آموخت. امامی که جز برای خدا سخنی نگفت و گامی برنداشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این مجالس به ما یادآوری می‌کند که سنت‌های الهی پایدار هستند و هرگز تغییر نمی‌کنند، انقلاب اسلامی با هدایت امام خمینی (ره) و پشتیبانی مردم به پیروزی رسید و امروز نیز تحت رهبری مقام معظم رهبری، همان مسیر ادامه دارد.

قالیباف به اهمیت وحدت میان شیعه و سنی پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی نه تنها برای شیعیان، بلکه برای همه مسلمانان و حتی بشریت پیامی داشت. شهدای ما، چه شیعه و چه سنی، به ما یاد دادند که اتحاد و انسجام اسلامی رمز پیروزی است. شهیدانی مانند سردار سلیمانی، شهید شوشتری و دیگر شهدای بزرگ به ما نشان دادند که دفاع از اهل سنت و مبارزه با تروریسم داعش، دفاع از اسلام و انسانیت است.

وی افزود: امروز اهل سنت نه تنها برادران ما، بلکه جان ما هستند. ما در کنار حماس و حزب‌الله برای دفاع از ناموس اهل سنت و مقابله با جنایتکاران داعش ایستادیم و این نشان از اتحاد عمیق مسلمانان دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی همواره تلاش کرده‌اند تا بین مردم تفرقه بیندازند، آن‌هایی که به دنبال تفرقه‌افکنی در کشور ما هستند، مزدوران انگلیس و آمریکا هستند. دشمنان با ایجاد دوقطبی‌های کاذب در جامعه تلاش می‌کنند کشور و امت اسلامی را تضعیف کنند.

قالیباف تصریح کرد: ما با وحدت و عقلانیت انقلابی بر این باوریم که هیچ‌گاه نباید مردم را بر اساس قومیت، مذهب یا جنسیت دسته‌بندی کنیم. این گونه دسته‌بندی‌ها ظلم به آرمان‌های انقلاب و شهدای ماست. انقلاب اسلامی با وحدت به پیروزی رسید و با همین وحدت نیز ادامه خواهد یافت.

رئیس مجلس بر اهمیت پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری تأکید کرد و گفت: ما در سایه وحدت و انسجام ملی می‌توانیم در برابر دشمنان مقاومت کنیم و کشور را به سمت پیشرفت و تعالی هدایت کنیم. ان‌شاءالله با دعای خیر خانواده‌های شهدا و تلاش ملت بزرگ ایران، مسیر انقلاب اسلامی با قدرت ادامه خواهد یافت و دشمنان هرگز قادر نخواهند بود به اهداف شوم خود دست یابند.

وی به لزوم توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری اشاره کرد و تأکید کرد: دشمنان ما به دنبال تفرقه‌افکنی هستند، اما ما باید با انسجام اسلامی و وحدت ملی، راه امام و شهدا را ادامه دهیم. تنها در این صورت است که می‌توانیم به آرمان‌های انقلاب اسلامی و استقلال کشور دست یابیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی، بر لزوم پرهیز از هر گونه نزاع و اختلاف در جامعه تأکید کرد و افزود: ما باید هر روز بر انسجام اجتماعی‌مان بیافزاییم و با هم متحد باشیم. دو خط قرمز اساسی داریم که نباید از آن‌ها عبور کنیم. یکی از این خط قرمزها منازعه و نزاع در جامعه است.

قالیباف بیان کرد: باید از هر گونه درگیری و تنازع دوری کنیم. خداوند در قرآن فرموده است که از نزاع پرهیز کنید و اطاعت خدا و رسولش را بپذیرید. جامعه اسلامی باید از هر موضوعی که می‌تواند به اختلاف و نزاع منجر شود، دوری کند.

وی با اشاره به جنگ‌های متعدد دشمنان اسلام علیه جمهوری اسلامی و دیگر ملت‌های مسلمان، خاطرنشان کرد: امروز دشمن با جنگ نرم، جنگ سخت و جنگ هوشمند علیه اسلام به میدان آمده است. ما باید با نگاهی دقیق به این تهدیدات، هوشیارانه عمل کنیم. هرکس که با هر بهانه‌ای تفرقه و نزاع در جامعه اسلامی ایجاد کند، عملاً در خدمت دشمنان اسلام است، چه بخواهد و چه نخواهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: نکته دوم برای قدرتمند ماندن این است که نباید بترسیم. از چه چیزی باید بترسیم؟ از دشمنانی که هرچند ممکن است تجهیزات و تکنولوژی داشته باشند، اما از انسانیت و شرافت هیچ بهره‌ای نبرده‌اند؟

قالیباف افزود: تنها از خدا باید بترسیم. اگر از خدا بترسیم، دیگر از هیچ کس و هیچ چیزی نخواهیم ترسید. اما اگر از خدا نترسیم، از هر بزدلی و از هر ناکسی خواهیم ترسید و در برابر هر قدرت کوچکی سر تسلیم فرود خواهیم آورد. عزت ما در این است که فقط از خدا بترسیم و اینگونه خداوند نعمت‌هایش را بر ما سرازیر خواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر به این طریق عمل کنیم، خداوند ما را به سمت شهادت که بالاترین افتخار است یا پیروزی که وعده الهی است، رهنمون خواهد کرد؛ دشمنان ما، رژیم صهیونیستی و حکومت جنایتکار آمریکا، بدانند که با شهادت یک نفر، مقاومت تعطیل نخواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: حماس و حزب‌الله با شهادت اسماعیل هنیه یا سید حسن نصرالله متوقف نخواهند شد. امت اسلامی ایستاده است و فرهنگ ما، فرهنگ شهادت و مجاهدت است. شهادت برای ما افتخار است، اما خداوند وعده پیروزی نیز به ما داده است و ما به این وعده الهی ایمان داریم.

قالیباف در اشاره به مقاومت فلسطین و جنبش حماس گفت: امروز رژیم صهیونیستی با تمام توان خود در حال نبرد است، اما در سالگرد عملیات غزه، حماس بار دیگر تل‌آویو را موشک‌باران کرد و اسرا همچنان در اختیار مقاومت هستند. این نشان می‌دهد که دشمنان ما هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. این همان وحدت امت اسلامی است که ما را در برابر تمامی توطئه‌ها و تهدیدات قوی نگه داشته است.

وی با یادآوری رشادت‌های شهدای بزرگ همچون شهید سلیمانی، شهید شوشتری و شهید محمدزاده، گفت: این شهدای بزرگ با عشق و محبت و برادری به کمک مردم سیستان و بلوچستان آمدند و نشان دادند که اتحاد شیعه و سنی رمز پیروزی ما است. همان‌گونه که شهید سلیمانی در مقابله با داعش با همه توان ایستاد و از وحدت و انسجام امت اسلامی دفاع کرد، ما نیز باید این راه را ادامه دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم حفظ وحدت ملی و اتخاذ تصمیمات شجاعانه تأکید کرد و گفت: ملت عزیز ما باید بدانند که با وجود تمام مشکلات و تحریم‌های اقتصادی، ما ظرفیت‌های بزرگی در کشور داریم. از منابع انسانی گرفته تا منابع مالی، اگر با وحدت و همدلی کنار هم قرار بگیریم، می‌توانیم از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری کنیم. امروز اولویت ما باید استفاده از این ظرفیت‌ها برای پیشرفت کشور باشد.

قالیباف افزود: ما باید شجاعت داشته باشیم و حتی تصمیمات سخت و تلخ را برای پیشرفت کشور اتخاذ کنیم. با وحدت و انسجام، این کار برای ما شیرین خواهد بود. تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی نباید ما را از هدف اصلی‌مان دور کند. ما به ظرفیت‌های انسانی و مالی کشورمان ایمان داریم و با همکاری و همدلی می‌توانیم به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کنیم.

وی به نقش جوانان و خانواده‌های معظم شهدا در این مسیر اشاره کرد و گفت: جوانان متعهد، خلاق و پای کار، سرمایه‌های بزرگی برای کشور عزیزمان هستند. با دعای خیر خانواده‌های شهدا و تلاش‌های جوانان برومندمان، می‌توانیم گام‌های بزرگی برای پیشرفت کشور برداریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: بر این باور هستیم که هرگز بر اساس قومیت و مذهب جامعه را خط‌کشی نکنیم، اگر کسی انجام داد ظلم به کشور و آرمان‌های امام خمینی و رهبری کرده است، چرا که ما به دنبال قوی کردن کشور هستیم و آنچه که باعث ضعف است، تفرقه است.