گزارش اتحادیه جهانی کشتی از نبرد باورنکردنی در آلبانی؛ ۳ مدعی، ۳ قهرمان!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ سایت رسمی UWW طی گزارشی درباره نبردهای حساس وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد رقابت‌های جهانی اوزان غیرالمپیکی در تیرانای آلبانی نوشت: «۶ ماه پیش هیچ کس نبرد ۳جانبه سعداله‌یف-تیلور-قاسم‌پور را برای کسب عنوان قهرمانی جهان تصور نمی کرد اما این اتفاق در تیرانا رخ خواهد داد. مسابقات جهانی اوزان غیر المپیکی پس از ۸ سال بازگشت. علیرغم این واقعیت که هیچ یک از این شرکت کنندگان در المپیک پاریس شرکت نداشتند، تیرانا هنوز هم میزبان ستاره‌هایی است که امیدوارند قهرمان جهان شوند.»

اتحادیه جهانی کشتی در ادامه نوشت: «عبدالرشید سعداله‌یف از روسیه قهرمان دو دوره المپیک و دارنده ۵ عنوان قهرمانی جهان، در المپیک پاریس شرکت نکرد و برای کسب ششمین عنوان قهرمانی جهان، وزن خود را تا ۸۲ کیلوگرم پایین آورد.  دیوید تیلور از آمریکا قهرمان سه دوره جهان در تلاش برای شرکت در مسابقات جهانی از وزن ۸۶ کیلوگرم به ۹۲ کیلوگرم رفت. او اکنون رقیب سعداله‌یف است. از طرفی قهرمان دو دوره وزن ۹۲ کیلوگرم جهان از ایران یعنی کامران قاسم پور هم که وزن خود را بالا و پایین کرده به نوعی رقیب آنها شد. قاسم پور در وزن ۹۷ کیلوگرم در مسابقات آزاد زاگرب شرکت کرد اما مغلوب کایل اسنایدر از آمریکا شد. او در وزن ۸۶ کیلوگرم گزینه ایران برای المپیک پاریس بود اما بعداً از رقابت مقابل حسن یزدانی انصراف داد.»

سایت UWW در نهایت نوشت: «سعداله‌یف برای دومین بار در دوران حرفه ای خود و اولین بار در شش سال گذشته در مسابقه ای شکست خورد که در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ مغلوب احمد تاج‌الدینوف از بحرین شد. تیلور در انتخابی المپیک آمریکا مغلوب آرون بروکس مغلوب شد. حالا هر ۳ کشتی‌گیر در تیرانا روی تشک خواهند رفت و مدعی کسب مدال طلا هستند. »

سایت رسمی اتحادیه جهانی کشتی طی گزارشی به بردهای حساس وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد رقابت‌های جهانی اوزان غیرالمپیکی در تیرانای آلبانی پرداخت.