چهار جشنواره آوای عشق، سودای عشق، هنر نگار و نور از ۲۹ مهر آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ابتدای این نشست دبیر این جشنواره توضیحاتی را در خصوص این جشنواره‌های فرهنگی و هنری ارائه نمود و گفت: جشنواره هنر نگار با عناوینی نظیر طراحی، نقاشی، خوشنویسی و نگارگری و خط فارسی برگزار خواهد شد و با توجه به تأکید مقام رهبری بر اهمیت هنرهای تجسمی در نهمین دو سالانه سعی داشتیم تا این جشنواره پر بار باشد و از ۲۹ فروردین ماه این جشنواره را آغاز خواهیم نمود.

وی افزود: جشنواره بعدی که مخاطب‌های جدی را خواهد داشت جشنواره سراسری عکس نور است که در بخش‌ها و سطوح مختلف مخاطبین زیادی را خواهد داشت و در سه بخش از جمله بخش غیر رقابتی و بخش آزاد رقابتی و پویش مردمی برگزار خواهد شد. و در بخش رقابتی در نهایت عکس‌ها از فعالان این حوزه خریداری خواهد شد.

این فعال هنرمندان درباره جشنواره تئاتر توضیح داد: این جشنواره سالانه هم در کنار جشنواره سرود برگزار خواهد شد که با موضوعات فلسطین، شهدا و ایثارگران، شعار سال، بسیج و موضوع آزاد برگزار خواهد شد و این جشنواره اولین جشنواره‌ای است که هنرمندان به صورت انفرادی و بدون استفاده از آلات موسیقی نیز در این جشنواره شرکت کنند.

محمد حسین معروف مسئول سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ در این نشست اظهار کرد: امروز با دو کلان موضوع در خدمتتان خواهیم بود که اولین آنها موضوع جشنواره‌ها و دیگری دوره‌های آموزشی بسیج هنرمندان خواهد بود که با همکاری گروه جهادی شهید طالب زاده برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: بسیج هنرمندان با چهار جشنواره به نام‌های جشنواره آوای عشق با موضوع موسیقی و سرود، جشنواره سودای عشق با موضوع تئاتر و نمایش و جشنواره هنر نگار با موضوع هنرهای تجسمی و جشنواره نور با موضوع عکس در خدمت هنرمندان خواهد بود.

معروف افزود: جشنواره هنر نگار نهمین جشنواره دو سالانه بسیج است از ۲۹ مهرماه تا ۱۵ آبان ماه از طریق کانال‌های بسیج هنرمندان در ایتا و روبیکا با آدرس آرت تهران بزرگ دریافت خواهند شد و در ۲۰ آبان ماه در نمایشگاهی با نظارت هیئت داوران آثار برگزیده به بخش کشوری منتقل خواهند شد.

وی گفت در هفته پایانی آذر ماه اختتامیه هر ۴ جشنواره برگزار می‌شود و شایان ذکر است در جشنواره هنر نگار میزبان هنرهای طراحی و نقاشی و گرافیک و هنرهای تجسمی و خوش نویسی در خدمت هنر دوستان خواهیم بود و در جشنواره نور هم از ۲۹ مهرماه تا ۱۵ آبان در سه بخش ویژه پذیرای آثار هنری هستیم.

وی در خصوص جشنواره آوای عشق گفت: این ششمین جشنواره سرود هنرمندان تهران است که پذیرای گروه‌های سرود و خوانندگان خواهد بود که آغاز این فراخوان هم ۲۹ مهر تا ۱۰ آبان است که ۱۲ تا ۱۳ آبان گروه‌های برتر معرفی خواهند شد و ۱۷ آبان مسابقه جشنواره برگزار می‌شود.

ظاهری از دبیران جشنواره سودای عشق در این بخش از نشست درباره فعالیت‌های این جشنواره توضیحاتی را داد و ابراز امیدواری کرد تا این جشنواره در بخش صحنه‌ای و خیابانی بابی برای حمایت از گروه‌های نمایشی و تولید آثار فاخر در حوزه انقلاب اسلامی شود.

 

نشست خبری سازمان بسیج هنرمندان سپاه تهران بزرگ با هدف تبیین و تشریح جشنواره‌های فرهنگی و هنری سپاه تهران توسط دبیران این جشنواره‌ها، امروز شنبه ۲۸ مهرماه برگزار شد.