برند ریباک و تاریخچه ریبوک

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هر یک از برندهای دنیای مد و ورزش قصه های مخصوص به خودشان را دارند، برند ریبوک یکی از محبوب ترین برندها در سر تا سر دنیا است، این برند علاوه بر تولید کفش های ورزشی در فرهنگ عامه تأثیرگذار داشته است، در این مقاله با برند ریبوک و تاریخچه آن آشنا خواهیم شد، ویژگی های محصولات ریبوک را بررسی کرده و تأثیرات برند ریبوک در ورزش و مد را بررسی خواهیم کرد.

برند ریبوک

همان طور که گفته شد برند ریبوک از برندهای محبوب در سر تا سر دنیا است که در بسیاری از نقاط دنیا دارای شعبه بوده و کلیه محصولات خود را در اختیارعلاقه مندان به این برند قرار می دهد، برند ریبوک در صنایع فیتنس و ایروبیک حرفی برای گفتن دارد چرا که این برند توانسته غول صنعت کفش یعنی برند نایک را شکست دهد و به تنهایی پیشرفت کند.

تاریخچه برند ریبوک

برند کفش ریبوک یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین برندهای تولید کننده لوازم ورزشی از جمل ایبروبیک و فیتنس معرفی می شود، این برند نخست با نام فاستر در سال 1895 توسط خانواده فاستر به تولید کفش انگلیسی می پرداخته و در اواسط قرن 20 نام آن به ریبوک (نوعی غزل آفریقایی) تغییر پیدا کرده است.

امروزه ریباک را می توان یکی از زیر مجموعه های شرکت آدیداس مطرح کرد، فاستر کفاشی حرفه ای بود که در سال 1958 تصمیم به تولید کفش ورزشی مخصوص دویدن گرفت،  اولین کفش ورزشی در سال 1979 با نام Freestyle تولید شده و به سرعت محبوبیت بالایی به دست آورد.

داستان برند قبل تغییر نام به ریبوک

جوزف ویلیام فاستر در سال 1859 زمانی که تنها 14 سال سن داشت در اتاق خواب خود در شهر بولتون در کشور انگلستان اولین کفش های خود را تولید کرد، او در ابتدا به تولید کفش های خاردار پرداخت، برند تجاری خود را در سال 1900 با نام J.W.Foster تأسیس کرده و پس از همکاری با پسرانش نام آن را تغییر داد، جوزف در سال های اولیه کارش کفش های ورزشی و کفش های دو میدانی را که سرعت ورزشکاران را افزایش می داد تولید می کرد.

هارولد آبراهام قهرمان دو 100 المپیک، در سال 1924 از کفش های جوزف استفاده کرده و مدال طلا به دست آورد.

جف و جو پسران جوزف ویلیام فاستر در حرفه خانوادگی شان مشغول شدند و اما هر در سال 1953 به دلیل انجام خدمت مجبور به ترک شغل خانوادگی شان شدند، جف که دوران خدمتش را در آلمان سپری می کرد از نزدیک شاهد دو صنعت قوی کفش سازی آدیداس و پوما بود، او پس از 2 سال و بازگشت از خدمت متوجه شد که شغل خانوادگی شان در حال ورشکستگی است، در این زمان جو و جوزف تصمیم گرفتند که از برند خانوادگی شان دست بکشند و برند خودشان را تأسیس کنند، آن ها تصمیم داشتند که مرکوری را به عنوان اسم برندشان انتخاب کنند، به دلیل عدم دسترسی به این نام، تصمیم به انتخاب نام دیگری گرفتند، سپس نام ریبوک یا ریبوک برای برندشان توسط جو پیشنهاد داده شد، امروزه این برند از معروف ترین برندها در حوزه کفش و پوشاک ورزشی مطرح می شود.

ورود ریبوک به بازار آمریکا

برند ریباک در سال 1980 با همکاری ورزشکاران معروف در رویدادهای ورزشی وارد بازار آمریکا شد، تبلیغات خلاقانه و استفاده توسط سلبریتی ها در زمینه ورزش های هوازی موجب افزایش شهرت این برند در آمریکا شده و در نتیجه به یکی از محبوب ترین برندهای ورزشی در دنیا تبدیل شد.

شرایط برند ریبوک در سال های بین 1980 تا 1990

اکثر برندهای محبوب جهان در سال 1982 برای فروش کفش های ورزشی مردانه با یکدیگر رقابت می کردند، ریبوک در محصولات مرتبط با ورزش ایروبیک بانوان در آمریکا پتانسیل بالایی داشت، این برند در سال 1982 اولین کفش تخصصی ایروبیک خود را با نام Reebok Freestyle که اولین کفش ورزشی مختص زنان بود را معرفی کرد، در آن زمان ریبوک توانست محصولاتش را 13 میلیون دلار به فروش برساند.

برند ریبوک تلاش کرد که تا اواسط دهه 1980 میلادی انواع کفش های ورزشی در رشته های مختلفی از جمله تنیس، دومیدانی، بسکتبال، ایروبیک و... تولید کند که از بزرگ ترین بخش ها در صنعت کفش ورزشی مطرح می شدند.

فایرمن در سال 1984 پس از کسب سود بالا از فروش محصولات در آمریکا شرکت مادر مستقر در انگلیس را خریداری کرده و در سال 1985 برند ریبوک به طور رسمی شرکتی آمریکایی معرفی شده و محصولات خود را با نماد RBK در بورس نیویورک آغاز کرد، در همین دهه برند ریبوک به تولید انواع لباس، اکسسوری ورزشی، لباس های ورزشی کودکانه خود را با نام Weeboks پرداخت، در این دهه فروش برند ریبوک از یک میلیارد دلار هم بیشتر شد.

تحولات برند ریبوک در دهه 1990 و 2000

شرکت ریبوک بعد از وارد شدن به دهه 1990 محصولات خود را گسترش داده و محصولات و مدل های متنوعی را برای ورزش های گوناگون معرفی کرد، در همان دوران ریبوک در تولید محصولات ورزشی خود از فناوری های نوین استفاده کرد، برند ریبوک در سال 2005 از طریق همکاری با شرکت کفش آدیداس به یک برند جهانی تبدیل شد.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی برند ریبوک و تاریخچه آن پرداختیم، برند ریبوک برند امروزه یکی از محبوب ترین برند های کفش ورزشی و پوشاک مطرح می شود، امروزه این برند یکی از زیرمجموعه های شرکت آلمانی آدیداس مطرح می شود.

 

 

هر یک از برندهای دنیای مد و ورزش قصه های مخصوص به خودشان را دارند، برند ریبوک یکی از محبوب ترین برندها در سر تا سر دنیا است، این برند علاوه بر تولید کفش های ورزشی در فرهنگ عامه تأثیرگذار داشته است.