سریال قهرهای پی‌درپی «سعید دقیقی»؛ امپراطور استعفا بر سر دوراهی خیبر - مس!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ خبر استعفای سعید دقیقی از سرمربی‌گری شمس‌آذر قزوین شاید پس از استعفاهای پی‌درپی یحیی گل‌محمدی از هدایت پرسپولیس، پرتکرارترین خبری بوده باشد که نگارش و منتشر شده. شب گذشته باز هم سرمربی جوان تیم قزوینی، از هدایت شمس‌آذر استعفا داد و از تیم شهر خودش کناره گرفت.

دقیقی در واکنش به استعفای شبانه‌اش نوشت: «می‌گویند زمانی که ابراهیم خلیل را در آتش افکندند، زنبوری مدام دهان خود را پر از آب کرده و بر روی آتش می‌ریخت. به او گفتند: تو با اين جثّه كوچك، چه قدر مى توانى آب در دهانت جا بدهى و آن را روى آتش بريزى؟ زنبور گفت: من به اندازه استعدادم مكلّف به خاموش كردن اين آتش هستم، بايد كمك كنم، که اگر چنین نکنم، در آتش وجدانم خواهم سوخت. شاید داستان من و تیم پرافتخارِ شمس‌آذر در این فصل، بی‌شباهت به این زنبور نبود. با آگاهی کامل از شرایط بحرانیِ تیم، مسئولیت آن را پذیرفتم و به پشتوانه هواداران، بادبان‌های قایق کوچکمان برای ورود به دریایی پرتلاطم برافراشتم. از همه دوستان سپاس‌گزارم و عذرخواه. باشد که رستگار باشند.»

سرمربی سابق تیم فوتبال شمس‌آذر اما به این متن بسنده نکرد و در مصاحبه‌ای گفت: «شمس‌آذر باید در ابتدای فصل تقویت می‌شد و نفرات بهتری اضافه می‌شدند. من فکر می‌کنم که دینم را به تیم شهر خودم ادا کردم اما احساس کردم با توجه به مشکلات موجود دیگر نمی‌شود کار را ادامه داد و نمی‌توانم کار جدیدی و بیشتری برای شمس‌آذر انجام بدهم.»

این سومین باری است که سعید دقیقی از هدایت تیم شهر خودش استعفا کرده؛ نخستین بار به هوای پیشنهاد جذاب مس‌رفسنجان از سرمربی‌گری شمس‌آذر کنار رفت و وقتی در استان کرمان دید خبری از شارژ مالی و خرید خوب نیست، دوباره هوای دیار قزوین به سرش زد و با اولین پرواز، به قزوین و نیمکت شمس‌آذر برگشت.

دومین بار اول فصل بیست‌وچهارم لیگ برتر بود که پیشنهاد ملوان بندرانزلی، بلیت فرار از قزوین و شمس‌آذر را برای دقیقی فراهم کرد. دقیقی دستیارانش را هم چید و به تمرین ملوانان دریای شمال رفت اما گویا انتظاری که از مدیران ملوان برای خرید بازیکن داشته، بیش از توانایی انزلی‌چی‌ها بوده. پس باز هم به قزوین و شهر مادری‌اش برگشت.

حالا اما از خیبر خرم‌آباد و مس رفسنجان به‌عنوان مقاصد احتمالی دقیقی یاد می‌شود؛ 2 باشگاه متمول که سرمربیان متفاوتی داشته‌اند و مدیران آن درصدد تزریق یک روحیه جدید با سرمربی جوان هستند. البته که باید مراقب استعفاهای تکراری دقیقی باشند چون او نشان داده به هیچ قید و بندی، پای‌بند نیست.

دقیقی تنها گزینه باشگاه خرم‌آبادی و مسعود عبدی مالک این باشگاه تازه صعود کرده به لیگ برتر فوتبال ایران نیست و او چند گزینه دیگر را هم زیر نظر دارد اما شاید تنها گزینه در دسترس مدیران مس باشد، مسی که سال قبل سعید دقیقی را به‌عنوان سرمربی روی نیمکتش دید و دوباره به محرم نویدکیا برگشت!

سعید دقیقی در پی استعفا از هدایت شمس‌آذر قزوین، در آستانه سرمربی‌گری مس یا خیبر قرار گرفت.