شناسایی ۱۲ نوع تخلف با دوربین‌های رادارگان راهور/ افزایش دقت در کنترل ترافیک

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار سید تیمور حسینی، در حاشیه افتتاح نمایشگاه ایپاس ۲۰۲۴ گفت: امسال حضور پلیس راهور در نمایشگاه با رویکرد آموزشی و خدماتی و فن آوری اطلاعات پررنگ‌تر از سال‌های گذشته است. ما در تلاش هستیم با یک هم‌افزایی مناسب، به قابلیت‌های موردنظر و کنترل هوشمند ترافیک دست پیدا کنیم.

وی در خصوص تجهیزات جدید اضافه کرد: در این نمایشگاه، دستگاه دوربین ثبت تخلفات پرتابل بر پایه رادار به نام رادارگان به نمایش گذاشته شده است. این دوربین‌ها سه ویژگی برجسته دارند؛ اول، قدرت بالای آنالیز تصاویر و تشخیص دقیق‌تر تخلفات؛ دوم، عدم نیاز به دخالت مستقیم کاربر و سوم، تمرکز این دوربین‌ها فقط بر کنترل سرعت نیست، بلکه بیش از ۱۲ نوع تخلف را شناسایی می‌کنند و کنترل ترددها و رعایت مقررات رانندگی را با دقت انجام می‌دهند.

سردار حسینی در ادامه افزود: ما در حال انجام آخرین تست‌های دوربین‌های رادارگان هستیم و به‌زودی با به‌صفر رساندن خطاهای سامانه، از این فناوری به‌صورت گسترده استفاده خواهیم کرد. این دوربین‌ها کاملاً تولید داخل و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده‌اند.

رئیس پلیس راهور به موضوع واقعیت مجازی (VR) در غرفه پلیس نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از فناوری واقعیت مجازی به بازسازی صحنه تصادفات کمک می‌کند تا کارشناسان بتوانند اشتباهات را به حداقل برسانند.

وی همچنین به احیای همیاران پلیس با رویکرد جدید پرداخت و گفت: ما می‌خواهیم همیارانی تربیت کنیم که فقط به رانندگی توجه نکنند، بلکه همیار زندگی باشند و به موضوعات زیست‌محیطی و دیگر مسائل اجتماعی نیز اهمیت دهند. تربیت افرادی با دغدغه زندگی سالم در اولویت ما قرار دارد.

سردار حسینی در پایان به اهمیت آموزش اشاره کرد و گفت: اگر آموزش‌های دو دهه گذشته نبود، قطعاً نمی‌توانستیم کشته‌های تصادفات را از مرز ۲۸ هزار نفر کاهش دهیم. آموزش یکی از اصلی‌ترین وظایف ما در حوزه کاهش تصادفات است.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: دوربین‌های رادارگان پلیس راهور ۱۲ نوع تخلف را شناسایی می‌کند.