پرداختی از جیب مردم بابت هزینه‌های سلامت بالای ۵۰ درصد است

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی شهریاری در مراسم بزرگداشت سی‌امین سالروز ملی بیمه سلامت، که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، اظهار داشت: طبق قوانین بالادستی و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم، میزان پرداختی از جیب مردم نباید بیش از 30 درصد باشد. با وجود آنکه در دو سال منابع کافی به بیمه‌ها تخصیص یافت و پرداخت مردم در حوزه سلامت به 30 درصد رسید، در سایر سال‌ها افزایش یافته و اکنون بالای 50 درصد است.

شهریاری علت این مسأله را عدم تخصیص به‌موقع و کافی منابع دانست و ابراز امیدواری کرد که با حضور رئیس‌جمهور جدید که خود پزشک است و بر اجرای قوانین تأکید دارد، مشکلات پرداختی حوزه سلامت کاهش یابد و قوانین اجرایی شوند.

وی همچنین اشاره کرد که نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه بهداشت و درمان به دستاوردهای چشمگیری دست یافته است و بسیاری از کشورها برای درمان به ایران مراجعه می‌کنند، چرا که هزینه‌های درمان در مقایسه با برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی کمتر است.

شهریاری از نمایندگان مجلس و دستگاه‌های اجرایی خواست تا با دقت به مشکلات بیمه و بیمه سلامت رسیدگی کنند.

وی با اشاره به مدیریت خوب دکتر ناصری و دکتر جعفری تأکید کرد که کمیسیون بهداشت و درمان سعی کرده است فارغ از نگاه‌های سیاسی عمل کند و برای بهبود وضعیت سلامت به همه دولت‌ها کمک کند.

شهریاری در پایان اظهار امیدواری کرد که با افزایش بودجه و بررسی دقیق‌تر، به اهداف بالاتری دست یابند.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، گفت: ما اعتقاد داریم که پرداختی از جیب مردم بابت هزینه‌های سلامت بالای ۵۰ درصد است.