سرلشکر جعفری: نبردهای امروز، ادامه دفاع مقدس است/ از نوجوانی تا شهادت در جبهه‌

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم گرامیداشت شهید عباس نیلفروشان امروز در حسینیه فاطمه‌الزهرا (س) سپاه تهران بزرگ برگزار شد. در این مراسم مسئولان بلندپایه لشکری و کشوری حضور داشتند، از جمله محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور؛ محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی؛ سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس؛ محمد مخبر، مشاور رهبر معظم انقلاب؛ سرلشکر محمدعلی جعفری؛ حجت‌الاسلام عباس محمد حسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش؛ سردار علی فضلی، جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه؛ سردار نائینی، معاون روابط عمومی سپاه؛ محمدصادق معتمدیان، استاندار تهران؛ محمدمهدی اسماعیلی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد؛ سردار احمدی‌مقدم، رئیس دانشگاه دفاع ملی؛ سردار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه؛ حسین اشتری، مشاور رئیس ستادکل نیروهای مسلح؛ و محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و بسیاری از مسئولان لشگری و کشوری در این مراسم حضور داشتند.

گزارش تصویری/ مراسم گرامیداشت شهید نیلفروشان در تهران

سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیة‌الله، سخنرانی کرد.

سرلشکر محمدعلی جعفری در مراسم گرامیداشت شهید عباس نیلفروشان اظهار داشت: شهید نیلفروشان از ۱۴ سالگی با تغییر شناسنامه به جبهه رفت و به فرماندهی گردان رسید. او از نوجوانی تا لحظه شهادت در جبهه‌های حق علیه باطل جنگید. وی ادامه داد: در لشکر هشت نجف بود که همواره خط‌شکن و موفق در عملیات‌ها بود. شهید نیلفروشان نقش مهمی در آزادسازی خرمشهر و تمامی عملیات‌ها داشت.

سرلشکر جعفری افزود: دوران جنگ هشت ساله تمام شد، اما دفاع مقدس همچنان ادامه دارد؛ جنگ غزه، لبنان و جنگ‌های قبلی ادامه دفاع مقدسی است که از ایران شروع شد و به فتح فلسطین ختم خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: پس از سقوط صدام به دست آمریکا و تشکیل حکومت اسلامی و هماهنگ با انقلاب اسلامی، داعش به وجود آمد تا به انقلاب ضربه بزند، اما لشکرهایی از ایران، سوریه، عراق و لبنان علیه داعش جنگیدند.

سرلشکر جعفری گفت: زمانی بسیج تنها در ایران بود، اما امروز در سایر کشورهای اسلامی نیز تشکیل شده است. شهیدان سلیمانی، زاهدی، سیدحسن نصرالله و دیگر شهدا خون جبهه مقاومت اسلامی از ایران، سوریه، عراق، افغانستان، لبنان و فلسطین را با هم گره زده‌اند. وی افزود: شهید نیلوفروشان شاگرد اول مکتب قاسم سلیمانی بود. او از فرماندهی گردان شروع کرد و به سرعت به لبنان رفت و در کنار سیدحسن نصرالله به شهادت رسید.

سرلشکر جعفری تأکید کرد که وحدت اسلامی در برابر دشمن از آثار خون شهداست و رهبری می‌فرمایند که گوش شنوا می‌خواهد تا پیام شهدا را بشنویم. وی افزود: متأسفانه برخی با تحلیل مادی و رسانه‌های دشمن، تحلیل غلطی نسبت به مسائل منطقه دارند. اسرائیل نمی‌تواند پس از حزب‌الله سراغ ایران بیاید، چراکه لبنان پدافند هوایی ندارد، اما ایران موشک‌های بسیاری دارد و می‌تواند به هر هدفی در اسرائیل ضربه بزند. اقداماتی که اسرائیل در سوریه و لبنان انجام می‌دهد، توان ندارد در ایران انجام دهد.

محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور عصر امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت شهید نیلفروشان که در حسینیه فاطمه الزهرا (س) سپاه تهران بزرگ برگزار شد درباره جزایر سه گانه ایران، گفت: همه می‌دانند جزایر سه‌گانه مال ایران است و ذره‌ای کوتاه نمی‌آییم.

وی همچنین در خصوص ترور فرماندهان جبهه مقاومت از سوی رژیم صهیونیستی،گفت: تجربه ۱۴ قرن گذشته نشان داده است که شهادت فرماندهان مقاومت باعث رشد و تعالی نهضت شده و جایگزین‌های آنها چهره های قوی و مصمم‌تر خواهند بود.


گزارش تصویری/ مراسم گرامیداشت شهید نیلفروشان در تهران
 

مراسم گرامیداشت شهید عباس نیلفروشان به همت سپاه تهران و با حضور مسئولان کشوری و لشکری در حسینیه فاطمه‌الزهرا (س) لشکر محمد رسوا الله (ص) برگزار شد.