افشای اسناد محرمانه آمریکایی یک سناریوی خود ساخته یا یک بی حیثیتی بزرگ تاریخی!

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رهبر معظم انقلاب در جریان خطبه های نماز جمعه نصر رژیم صهیونیستی را سگ هار آمریکا در منطقه خواندند و مجازات این سگ هار را به خاطر ارتکاب جنایات وحشیانه و کشتار بی رحمانه زنان و کودکان و غیر نظامیان را امری مشروع و قانونی دانستند. 

اگرچه ایالات متحده آمریکا همواره ادعا کرده است که به دنبال تنش زدایی در منطقه خاورمیانه نبوده و با همین بهانه حضور مداخله جویانه خود در منطقه را توجیح کرده است، اما در طول دهه های اخیر آمریکا در منطقه تنها و تنها سیاست تنش زایی و افزایش ناامنی  را دنبال کرده است تا از این طریق امنیت را برای تنها کانون قدرت خود یعنی رژیم صهیونیستی تامین کند.

سیاست های مشترک ایالات متحده با رژیم صهیونیستی و پشتیبانی مستمر کاخ سفید از راه اندازی ماشین نسل کشی در غزه اما طی روزهای اخیر با چالش جدی مواجه شده است.

به طوری که در تازه ترین تحولات بین‌ المللی رسانه های غربی از نشت اطلاعات محرمانه آمریکایی - صهیونیستی خبر دادند. اطلاعاتی که حاکی از برنامه رژیم صهیونیستی از نحوه حمله به جمهوری اسلامی ایران بود.

این مسئله بازتاب گسترده ای در بین رسانه های جهانی و مقامات آمریکایی داشته است.

گامی به سوی تغییر موازنه قدرت و پایان یک جانبه گرایی

کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید، روشن نیست این اطلاعات "فوق محرمانه" اتفاقی به بیرون راه پیدا کرده یا قربانی حمله‌ای هکری شده است.

کربی اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا عمیقا از نشت این اطلاعات نگران شده است.

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: افشای 2 سند اطلاعاتی فوق سری ایالات متحده که تصاویر ماهواره‌ای اخیر از تدارکات نظامی اسرائیل برای حمله احتمالی به ایران را نشان می دهند، مقامات آمریکایی را نگران کرده است.

روزنامه «واشنگتن‌پست» نیز در گزارشی اعلام کرد: «اف‌بی‌آی در حال تحقیق درباره درز ادعایی اسناد محرمانه بوده و در این زمینه با شرکا و همکاران خود در وزارت دفاع و جامعه اطلاعاتی همکاری نزدیکی دارد.»

این رویداد بی سابقه اما چنانچه از سوی عواملی بیرونی آمریکا رخ داده و در پی نفوذ سیستم های هکری جمهوری اسلامی بر ساختار اطلاعاتی ایالات متحده باشد می تواند به عنوان دستاورد جنگ نرم برای ایران هشداری نسبت به مقامات آمریکایی و صهیونیستی بوده و یک بی حیثیتی تاریخی برای سیستم اطلاعاتی ایالات متحده به شمار رود.

اما چنانچه این رخداد یک اقدام خود خواسته برای درز اطلاعات محرمانه از سوی مقامات آمریکا باشد نیز حاکی از آن است که غرب از وقوع جنگ تمام عیار در منطقه احساس نگرانی می کند از این رو افشای اسناد محرمانه را تنها عامل موثر برای مهار نتانیاهو در منطقه انتخاب کرده است.

بدون شک اما این رویداد بی سابقه می تواند در آینده تحولات منطقه تاثیر گذار باشد تاثیری که یک گام دیگر به سمت تغییر موازنه قدرت و پایان یک جانبه گرایی آمریکا در دنیا را رقم خواهد زد.

در حالی رسانه ها از درز اطلاعات محرمانه آمریکا درباره برنامه رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران خبر می دهند که این رویداد بی سابقه تاریخی می تواند یک بی حیثیتی بزرگ تاریخی را برای ایالات متحده. رقم بزند.