منصوریان: طلای بازی‌های آسیایی را می‌خواهیم؛ در ووشوی زنان جوان‌گرایی می‌کنم

الهه منصوریان، سرمربی تیم ملی ووشو زنان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا پیرامون نتایج اخیر این تیم اظهار داشت: ووشو در ایران در حال سرمایه‌گذاری روی جوان‌ترهاست و الان اتفاق خوبی هم رخ داده؛ چرا که بچه‌ها به رقابت‌های قهرمانی آسیا رفتند و در آن‌جا نایب‌قهرمان آسیا شدیم و چینی‌ها که رقیب اصلی ما هستند، شکست دادیم. آینده خوبی در ووشو وجود دارد و ان‌شاالله در بازی‌های آسیایی 2026 ناگویا، آن طلای بازی‌های آسیایی را تکرار کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: در این مسابقات از ویتنام و قزاقستان شکست خوردیم ولی چین را بردیم. اگر در مسابقه‌ای پیش بیاید که تعداد رقبا کم باشد، چون سهمیه‌بندی داریم و مثلا از 7 وزن می‌توانیم 5 وزن ببریم. در کشور ما سبک‌وزن بهتر است و در قزاقستان سنگین‌وزن. شاید در برخی اوزان تعداد رقبا کم‌تر باشد اما رقیب اصلی ما چین است.

منصوریان درباره مسابقات قهرمانی جهان پیش‌رو هم عنوان داشت: قهرمانی جهان ما در برزیل است و 3 سهمیه خواهیم داشت. سعی‌ام بر این است که بازیکن جدید ببرم تا آن بازیکن در بازی‌های آسیایی نتیجه بگیرد. افق ما 2026 است و شاید قبلاً نگاه می‌کردیم که کدام بازیکن خوب است که او را ببریم ولی الان رویکرد ما این نیست و اوزانی را می‌بریم که در بازی‌های آسیایی برنامه داریم.

سرمربی تیم ملی ووشو زنان گفت: افق ما 2026 است و اوزانی را می‌بریم که در بازی‌های آسیایی برنامه داریم.