هنر بهترین ابزار برای بیان ظرفیت های نامکشوف گنجینه دفاع مقدس است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ متن پیام سرلشکر باقری به شرح زیر است:

این همه ایثار و از خود گذشتگیِ ملّی، باید در آثار هنری منعکس شود.حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)

تجلی فرهنگ ایثار و شهادت در باور جامعه و عمق وجود ملت مسلمان و انقلابی ایران، شالوده مقاومت و پایداری مبتنی بر حماسه حسینی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است که روز به روز تاثیر و حضور آن را در ذره ذره حیات فردی و اجتماعی احساس شده و استمرار گنجینه گران‌سنگ آن فرهنگ نجات‌بخش در بین ملت‌های مظلوم جهان با ایمان و اراده پولادین و ایستادگی میسر خواهد بود.

با وجود گذشت بیش از سه دهه از دوران سراسر افتخار و تمدن ساز دفاع مقدس، همچنان دستاوردهای عظیم آن قطعه نورانی تاریخ سرزمین ما، در بخش‌های زیادی هنوز ناشناخته باقی مانده و مسلماّ زبان گویا و تاثیرگذار هنر از بهترین محمل‌ها برای کشف و بیان ظرفیت‌های نامکشوف این گنجینه تمام ناشدنی است.

عنصر هنر و مجاهدت هنرمندان متعهد، به عنوان کارآمدترین ابزار و زبان جهاد تبیین، در تحقق این مهم تاکنون نقشی چشمگیر داشته و ضرورت میدان‌داری آنها در جبهه جنگ شناختی و ترکیبی کنونی دشمن، بیش از هرزمانی احساس می‌شود.

بحمدالله امروز، جشنواره ملی هنری فانوس، همسو با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، به یکی از جریان های موج آفرین، اثربخش و پیشرو تبدیل شده است و تداوم حرکت در این مسیر مبارک، مستلزم بهره مندی از ظرفیت، شوق و انگیزه جوانان هنرمند و علاقمندان و شیفتگان فرهنگ حماسه و جهاد و مکتب نورانی حضرت روح الله(رحمه الله علیه) با تکیه بر کار و تلاش صد برابری است.

برگزاری آیین اختتامیه هشتمین فصل این جشنواره در استان چهار محال و بختیاری و شهر دلاورخیز شهرکرد را مغتنم شمرده و ضمن قدردانی از شرکت کنندگان و برگزار کنندگان و تبریک به برگزیدگان این دوره، از درگاه باری تعالی، توفیق خدمت به فرهنگ جهاد و مقاومت در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را برای همگان در راستای تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای ( مدظله العالی) مسالت دارم.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به اختتامیه هشتمین دوره جشنواره ملی فانون تاکید کرد: زبان گویا و تاثیرگذار هنر از بهترین محمل‌ها برای کشف و بیان ظرفیت‌های نامکشوف و گنجینه تمام ناشدنی دفاع مقدس است.