استانداران براساس وعده‌های رئیس جمهور انتخاب می‌شوند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسکندر مؤمنی وزیر کشور در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استانداران بر اساس سیاست‌های رئیس‌جمهور و وعده‌های ایشان در انتخابات، با پیشنهاد وزارت کشور در هیئت دولت منتخب می‌شوند.

وی افزود: جز یکی-دو مورد با اکثریت و اجماع رأی آورده‌اند و اولین‌ها در این دولت شکل گرفت که کار آسانی نبود وگرنه در گذشته هم انجام می‌شد.

وزیر کشور اظهار کرد: اولین استاندار اهل سنت بعد از انقلاب را در این دولت انتخاب کردیم، هم‌چنین اولین استاندار از قومیت عرب و اولین فرماندار خانم اهل‌سنت در این دولت منصوب شد.

مؤمنی بیان کرد: این کار بر اساس شعار وفاق ملی و تدابیر رئیس‌جمهور صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های ما دیپلماسی همسایگی است و مرز دوطرفه است و هم ما و هم طرف مقابل مراقبت داشته باشیم که ورود غیرمجاز از قبیل قاچاق اسلحه و قاچاق انسان انجام نشود.

وزیر کشور ادامه داد: همسایگان نیز باید از مرزهای خود مراقبت داشته و نسبت به آن کنترل داشته باشند. بناست یک نشست منطقه‌ای با همسایگان‌مان و وزرای کشور همسایه درباره افزایش امنیت مرزها داشته باشیم، زیرا یک کشور به تنهایی نمی‌تواند از مرزها مراقبت کند و حتماً باید به صورت دوجانبه این اقدام انجام شود.

وزیر کشور در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت اظهار کرد: استانداران بر اساس وعده‌های رئیس جمهور در هیئت دولت انتخاب می‌شوند.