به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی علیزاده در جریان برگزاری مجمع عمومی فوقالعاده شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه که به درخواست معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران انجام شده با بیان اینکه چند همت طلب از شهرداری تهران داریم که اگر پرداخت شود شرکت از مرحله زیان انباشته خارج می شود، گفت: تا کنون شرکت عقاب ۵۰۰ اتوبوس تحویل داده و تا پایان سال نیز ۵۰۰ دستگاه دیگر تحویل میدهد و شرکت اسنا نیز ۱۶۷ دستگاه تحویل داده و تا پایان خرداد ماه سال آینده هم ۵۰۰ اتوبوس دیگر تحویل می دهند.
وی با بیان اینکه برای ترخیص ۴۰ ون جانبازان به مشکلاتی برخوردیم بگونه ای که تنها ۶ دستگاه تحویل شده و در تلاش هستیم که با کمرگ مشکلات را حل کنیم گفت: درچندماه گذشته با شرکت خوردو سرویس شهر وارد قراداد شدیم و از ظرفیت آنها استفاده کردیم و حدود ۱۰۰۰ همت در هزینههای شهرداری تهران صرفه جویی شده است و تا کنون ۸۰۰ دستگاه اتوبوس و ۷۰ خط بخش خصوصی تحویل خودرو سرویس دادیم.
علیزاده با بیان اینکه تا کنون ۱۱۸۸ اتوبوس از ابتدای این دوره نوسازی شده گفت: قرار است تا بر روی اتوبوسهای نو برچسبی زده شود که این اتوبوس با پول عوارض خریداری شده است.
وی با بیان اینکه در این دو سال ۱۵۰۰ نفر از رانندگان بازنشسته شده و این در راستای سیاستهای کوچک سازی بوده است، ادامه داد: مصوبه ای از سوی شورای تامین داشتیم و از آنجایی که کمبود راننده داریم از طریق شرکت خودروسرویس کمبود رانندگان پایه یک را جبران خواهیم کرد.
علیزاده با تأکید بر اینکه خطوطی که به بخش خودروسرویس دادیم ازجمله خطوطی است که مورد استقبال بخش خصوصی وافع نشد، گفت: بخش خصوصی توان خرید اتوبوس ۱۲ میلیاردی را ندارد و ما نیز نمیتوانیم معطل آنها شویم وگرنه ما از خدایمان است که این اقدامات را برون سپاری کنیم.
وی در مورد سرانجام اتوبوسهای برقی چینی به تهران نیز اظهار کرد: ۱۰ دستگاه یک ماه است که در گمرک مانده و ایرادهای بنی اسراییلی می گیرند و باعث شده که غریب ۱۰ دستگاه را نگه دارند اما قول دادند که تا اخر هفته وارد تهران شود و مابقی اتوبوسها نیز قرار است وارد کمرگ شود.
علیزاده در مورد ایستگاه های شارژ نیز با تأکید بر اینکه برای ایجاد این ایستگاه ها با مبپنا در حال مذاکره هستیم، گفت: با جمع آوری اتوبوسهای برقی قدیمی ۱۰ دستگاه جدید را وارد خط فعلی