به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدصادق خیرخواه در خصوص آخرین مطالعات انجام شده برای تکمیل تقاطعات غیرهمسطح پایتخت یادآور شد: شناسایی رویکردهای ناقص حرکتی در مجموعه تقاطعات غیرهمسطح شهر تهران از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری در دستور کار کارشناسان گروه توسعه و نگهداشت معابر قرار گرفت و در این راستا نیز معابر پایتخت بر اساس خطالرأس بزرگراههای شهید همت و شهید چمران به چهار پهنه مطالعاتی تقسیم شده است.
به گفته وی، تکمیل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید بابایی با خیابان هنگام، از تازهترین اقدامات مطالعاتی انجام شده در پهنه شمال شرق پایتخت است.
مدیر عامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص منافع ترافیکی برقراری دسترسی شرق به جنوب تقاطع بزرگراه شهید بابایی با خیابان هنگام، افزود: این دسترسی در وضع موجود از طریق دوربرگردان تقاطع نیروی زمینی ارتش تأمین شده که طولی معادل ۳.۵ کیلومتر را به سفرهای درون شهری شهروندان تهرانی تحمیل کرده است.
خیرخواه با اشاره به آمار و اطلاعات اخذ شده از پلیس راهور تهران بزرگ و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، عملکرد دوربرگردان موجود در تقاطع نیروی زمینی ارتش را به لحاظ احتمال تصادفات رانندگی، حادثهخیز خواند و گفت: برقراری دسترسی شرق به جنوب تقاطع بابایی- هنگام، با توجه به احیای مسیر کند روی جنوبی بزرگراه شهید بابایی در محل تقاطع و اعمال اصلاحات هندسی، زمینهساز ارتقای ایمنی تردد در این نقطه از شمال شرق پایتخت خواهد بود.