به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تبلیغات مناسبتی یا برگزاری جشنوارههای فروش در مناسبتهای مختلف، تأثیر بسیار قبلتوجهی در افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش و رشد سودآوری کسبوکار شما دارند. هر کسبوکاری میتواند بهآسانی از مناسبتهای مختلف و متناسب با نوع فعالیت خود و خدمات و محصولاتی که ارائه میکند، بهعنوان یک فرصت ویژه برای افزایش مشتریان استفاده کند. در این مقاله، به 10 مناسبت تقویمی سال 1404 اشاره میکنیم که با تبلیغات، راهاندازی جشنوارۀ فروش مناسبتی در این تاریخها، شاهد رشد انفجاری کسبوکار خود خواهید بود.
عید نوروز: از 1 فروردین تا 14 فروردین
جشنوارههای فروش نوروزی، از آندست جشنوارههایی هستند که برای تمام کسبوکارها مناسباند و عموماً با استقبال قابلتوجهی هم مواجه میشوند. این جشنوارهها معمولاً از اواخر اسفند آغاز شده و در برخی موارد، تا 13 یا 14 فروردین هم ادامه دارد.
برای تبلیغات برند خود بهمناسبت سال نو، میتوانید یک فرصت ویژه را ارائه کنید، تخفیفهای ویژه و انواع پروموشن را برای محصولات و خدمات در نظر بگیرید، حالوهوای کسبوکار خود را بهاری کنید، برای مشتریان، هدیهای بهعنوان عیدی در نظر بگیرید و به هر نحوی که شده، از حالوهوای سال نو برای افزایش مشتریان برند خود استفاده کنید. اگر هم فرصت تبلیغات در نوروز 1404 را از دست دادهاید، تبلیغات نوروزی برای سال 1405 را از اواخر اسفند امسال شروع کنید.
روز دختر: 9 اردیبهشت
روز دختر که در تقویم سال 1404 در تاریخ 9 اردیبهشت قرار گرفته، بهترین فرصت برای تبلیغات کسبوکارهاییست که بیشتر مشتریان آنها را خانمها تشکیل میدهند. این فرصت را برای پروموشنهای مناسبتی و تبلیغات برند خود از دست ندهید و فراموش نکنید که احتمالاً اکثر رقبای شما هم منتظر این مناسبت بودهاند تا وفاداری مشتریان فعلی برند خود را افزایش دهند و مشتریان جدیدی را نیز جذب کنند.
اگر این فرصت برای شما مناسب نیست اما قصد اجرای پروموشن در روز دختر را دارید، 19 مهر ماه (11 اکتبر) نیز روز جهانی دختر است که میتواند موقعیت خوبی برای تبلیغات کسبوکار شما باشد.
روز زمین و روز جهانی محیط زیست: 2 اردیبهشت و 15 خرداد
2 اردیبهشت روز زمین و 15 خرداد روز جهانی محیط زیست است، که بهترین فرصتها برای تبلیغات کسبوکارها بهعنوان دوستداران محیط زیست بهشمار میرود. میتوانید در یکی از این تاریخها و با ایدههای مرتبط، مانند آغاز عدم استفاده از کیسههای پلاستیکی و جایگزینکردن آنها با کیسههای پارچهای یا اهدای یک گیاه کوچک همراه با سفارشات مشتریان، اهمیت محیط زیست را به آنها یادآور شوید و به مشتریان خود نشان دهید که کسبوکار شما دغدغۀ محیط زیست را دارد.
آغاز فصل پاییز: از هفتۀ آخر شهریور تا هفتۀ اول مهر
همزمانی آغاز پاییز با بازگشایی مدارس، این تاریخ را به یک موقعیت عالی برای کسبوکارهای مختلف تبدیل کرده تا بتوانند جشنوارههای پاییزه را راهاندازی کنند، یا درصورتیکه فعالیت کسبوکار آنها مرتبط با دانشآموزان و دانشجویان بود، جشنوارههای فروش ویژۀ محصولات را ایجاد کنند.
حتی اگر کسبوکار شما ارتباط چندانی با دانشجوها و دانشآموزها ندارد، میتوانید بهمناسبت آغاز مدارس و دانشگاهها، برای این اقشار تخفیفهای ویژهای را در نظر بگیرید؛ مثلاً 15% تخفیف ویژه با ارائۀ کارت دانشجویی.
بلک فرایدی: 7 آذر 1404
جشنوارههای بلک فرایدی، از بهترین فرصتها برای تبلیغ کسبوکار شما و فروش محصولات با تخفیف ویژه بهمنظور جذب مشتریان جدید هستند. بلک فرایدی هر سال، آخرین جمعۀ نوامبر است که در سال 1404، این مناسبت با 28 نوامبر یا 7 آذر مصادف میشود. برای راهاندازی یک جشنوارۀ فروش ویژه در بلک فرایدی، بهتر است از ماههای قبل برنامهریزی کنید و با طراحی استراتژیهای تبلیغاتی، کمپین خود را بهترین شکل ممکن اجرا کنید.
روز مادر و روز زن: 21 آذر
چه موقعیتی بهتر از اینکه با ارائۀ تخفیفهای خاص ویژۀ روز مادر، هم کسبوکار خود را به مشتریان بیشتری معرفی کنید و هم با رشد انفجاری فروش روبهرو شوید؟ البته اگر مادرها مخاطب محصولات شما هستند! روز مادر و روز زن در سال 1404، در تاریخ 21 آذر واقع شده است.
روز جهانی زن نیز 17 اسفند است.
شب یلدا: پایان آذرماه
شب یلدا هم از فرصتهاییست که اینروزها، هیچ کسبوکاری برای تبلیغ و افزایش فروش از آن غافل نمیشود. در آخرین روزهای پاییز، بهترین موقعیت برای فروش ویژۀ همۀ محصولات و خدمات است و مطمئن باشید که رقبای شما هم برای تبلیغات برند خود در این روزها دست به کار میشوند.
روز پدر و روز مرد: 13 دی
حالا نوبت به کسبوکارهایی رسیده که مخاطبان آنها را اکثراً آقایان تشکیل میدهند و قصد افزایش آگاهی از برند میان آقایان را دارند. 13 دی ماه 1404، روز پدر است و میتوانید از این موقعیت برای افزایش مشتریان خود استفاده کنید.
روز ولنتاین: 25 بهمن
از پکیجهای ویژۀ ولنتاین، تا جشنوارههای فروش و تخفیفهای مناسبتی، بهترین ایدهها برای تبلیغ کسبوکار شما هستند و میتوانند سود قابلتوجهی را به همراه داشته باشند. بنابراین تاریخ 25 بهمن را در ذهن داشته باشید و برای فروش ویژه در این تاریخ برنامهریزی کنید.
جشنوارۀ پایان سال: پایان اسفند
اواخر اسفند ماه که حالوهوای بهار و سال نو همه جا در جریان است، بهترین فرصت است تا سال خود را با سود و فروش بالا به پایان برسانید و از همین امسال، مشتریان جدید سال بعد خود را نیز پیدا کنید. بنابراین، با جشنوارههای زمستانه، جشنوارۀ پایان سال، جشنوارۀ نوروزی، چهارشنبهسوری و…، تبلیغات کسبوکار خود را افزایش دهید و سال نو را با موفقیت در افزایش فروش آغاز کنید.
جمعبندی
بر اساس تجربۀ ملی پیامک در سال 1403، تبلیغات در مناسبتهایی مانند بلک فرایدی و شب یلدا، از پرطرفدارترین روزهای تبلیغاتی کسبوکارها بود که نتیجۀ مطلوبی هم به همراه داشت. اگر شما هم به دنبال افزایش آگاهی از برند و رشد روزافزون مشتریان و فروش کسبوکار خود هستید، پیشنهاد میکنیم مناسبتهای عمومی و همچنین مناسبتهای مرتبط با کسبوکار خود را دست کم نگیرید تا بتوانید از هر فرصت ویژه برای بهبود اوضاع کسبوکار خود استفاده کنید.