1402-11-28 13:53:27.799093
3 روزه شکستگی استخوان را با این گیاه درمان کنید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، گیاهان دارویی فارغ از زیبایی هایی که در طبیعت دارند از خواص بسیار زیادی برای درمان برخی از بیماری برخوردار هستند.

گیاهان دارویی به گیاهانی گفته می‌شود که خواص دارویی دارند و برای درمان بیماری‌ها و افزایش سلامتی استفاده می‌شوند. این گیاهان معمولاً دارای ترکیباتی مانند الکلوئیدها، تانن‌ها، فلاونوئیدها، ترپنوئیدها، ساپونین‌ها و الکلوهل‌ها هستند که به دلیل وجود آن‌ها مفید هستند.

برخی از گیاهان دارویی معروف شامل زنجبیل، زعفران، آویشن، گل گاوزبان، گیاه آلوئه ورا، رازیانه، نعناع، کاسنی، گل سرخ، آلتئوم، گل بابونه، گل کلم و گل سنبل‌الطیب و... هستند. هر کدام از این گیاهان دارای خواص و کاربردهای خاص خود هستند که می‌توانند در درمان بیماری‌های مختلف مفید باشند. 

بسیاری از گیاهان دارویی در سنت‌های دارویی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین، در طب سنتی، این گیاهان در ترکیب با یکدیگر برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، در طب چینی، یک ترکیب از گیاهان دارویی به نام «چهار گیاه مقدس» (گیاهانی همچون ژینسینگ، زعفران، شوید و آلوئه ورا) برای بهبود سلامتی عمومی و افزایش انرژی مصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید:

خواص بی نظیر یک گیاه دارویی در گچساران/ از کاهش قندخون تا تقویت اعصاب با "هپله"

گیاه دارویی دِن کازرونی؛ گیاهی دارویی که حقیقتا معجزه می کند

بیش از 1هزار و700 نوع گیاه دارویی در کوه دنا واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.

زهی ارزن داروخانه تمام عیار

گیاه زهی ارزن مانند خورده های شیشه و زرد طلایی است.  

خواص زهی ارزن:

این گیاه برای عفونت های زخمی، زخم های ظاهری و دندان درد استفاده می شود.

نحوه استفاده:

گیاه را با آب ولرم خیس می کنیم و روی زخم می بنیدیم تا کل عفونت را بیرون بکشد، برای تمام افراد و در تمام سنین استفاده می شود. از دیگر خواص این گیاه، جای شکسته را جوش می دهد به این صورت که شاخ گوسفند را سوزانده و می کوبیم بعد کمی از گیاه زهی ارزن را با آن مخلوط کرده و روی قسمت شکستگی می گذاریم، بعد از مدت سه روز شکستگی جوش می خورد.

مزاج این گیاه گرم و در فصل پاییز رشد می کند و در همین فصل هم چیده می شود.

گیاه زهی ارزن برای درمان عفونت های زخمی، زخم های ظاهری و دندان درد و جوش خوردن شکستگی استخوان استفاده می شود.