مازراتی MCPura با سرعت سرسام‌آور و کابین مدرن معرفی شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وقتی رقبا سراغ سیستم‌های هیبریدی رفته‌اند، مازراتی مسیر متفاوتی انتخاب کرده است؛ مسیری که شاید برای عاشقان اصالت جذاب‌تر باشد.

مازراتی پس از عملکرد نسبتاً ضعیف MC20 در بازار، نسخه‌ی جدیدی از این ابرخودرو را با نام MCPura معرفی کرد. این مدل که قرار است در سال ۲۰۲۶ عرضه شود، برخلاف بسیاری از رقبای هیبریدی‌اش بر پایه‌ی اصول سنتی و مکانیکی طراحی شده است و همچنان از پیشرانه‌ی خالص بنزینی بهره می‌برد.

مازراتی MCPura تقریباً همان ساختار MC20 را حفظ کرده است. بدنه‌ی فیبرکربنی، پیشرانه‌ی ۶۲۱ اسب‌بخاری V6 توئین‌توربو و نسخه‌ی روباز Cielo همچنان وجود دارند. تغییرات اصلی شامل طراحی جدید سپرها، بهینه‌سازی آیرودینامیکی، رنگ‌های تازه و تریم داخلی با آلکانترا بیشتر است.

پیشرانه‌ی سه لیتری این خودرو ویژگی خاصی دارد: احتراق پیش‌اتاقی، فناوری‌ای که پیش از این در هیچ خودروی جاده‌ای استفاده نشده بود. این موتور بر پایه‌ی معماری پیشرانه‌های آلفارومئو و فراری طراحی شده است و قدرت و گشتاور چشم‌گیری در دورهای بالا ارائه می‌دهد.

Maserati

مازراتی برای ارتقاء آیرودینامیک MCPura با شرکت دالارا همکاری و تغییراتی در اسپویلر، زیر بدنه و نسخه‌ی روباز Cielo ایجاد کرده است تا عملکرد خودرو حتی با سقف باز هم افت نکند. همچنین فرمان فیبرکربنی با چراغ‌های تعویض دنده و سیستم سرگرمی جدید با اطلاعات لحظه‌ای عملکرد به خودرو افزوده شده‌اند.

تولید MCPura بسیار محدود است و درواقع فقط ۱۲۰ دستگاه برای بازار آمریکا و ۱۰ دستگاه برای کانادا در نظر گرفته شده است. پیش‌فروش از فردا آغاز می‌شود و تحویل اولین مدل‌ها تا پایان ۲۰۲۵ انجام خواهد شد. مازراتی با این خودرو سنت‌گرایانه، سعی دارد در رقابتی که به سمت هیبریدی شدن می‌رود، مسیر متفاوتی را دنبال کند.

وقتی رقبا سراغ سیستم‌های هیبریدی رفته‌اند، مازراتی مسیر متفاوتی انتخاب کرده است؛ مسیری که شاید برای عاشقان اصالت جذاب‌تر باشد.