کامران دانشجو:بزرگترین مشکل دانشگاه ها الگوبرداری از غرب است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها در رأس برنامه‌های من بوده است و بزرگترین مشکل دانشگاه‌ها این است که مدل‌برداری از الگوهای غربی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: در بحث اسلامی شدن دانشگاه ها هیچ وقت تفکیک جنسیتی مد نظر من نبوده، بلکه مد نظر من تغییر ساختار بوده که باید اجرا می شده است.

,

وی تصریح کرد: دانشگاه‌های علمی کاربردی 70 درصد دروس عملی و 30 درصد دروس نظری را ارائه می‌دهند و بهترین مزیت آنها تشکیل در مکان صنایع مختلف است و مدرسان آنها نیز از افرادی هستند که در صنایع در حال فعالیتند.

,

دانشجو خاطر نشان کرد: تمام دانشگاه‌های دنیا را در چهار رده کلی ممتاز، خوب، متوسط و ضعیف دسته‌بندی کرده‌ایم و هموطنان می‌توانند برای ادامه تحصیل خود لیست مورد نظر را از طریق سایت وزارت علوم بیابند و دانشگاه متناسب را برای خود انتخاب کنند.

,

وی یاد آور شد: دانشجویانی که در خارج از کشور در حال تحصیل هستند و مدرک آنها از سوی ایران معتبر شناخته نمی‌شود، می‌توانند برای انتقال به یک رشته همطراز در ایران درخواست بدهند و این کار از ابتدای تیرماه تا آخر این ماه در سامانه مورد نظر انجام می‌پذیرد.

,

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: در طول چهار سال گذشته 14 ماه زودتر از نقشه پیشرفت ایران در منطقه به رتبه اول رسیدیم و اکنون در جهان به لحاظ تولید علم رتبه 15 را داریم.

,

وی عنوان کرد: حدود 175 هزارسند و مقاله علمی در پایگاه SSI ثبت کرده‌ایم که 16 هزار سند آن در دولت دهم بوده است.

,

دانشجو همچنین افزود: در پایگاه "اسکوپوس" 216 هزار سند ثبت کرده‌ایم که 140 هزار مورد آن مربوط به چهار سال اخیر بوده است.

,

وزیر علوم در ادامه گفت: 18 هزار عضو هیأت علمی جدید را از سال 88 تا کنون جذب کرده‌ایم، در همین مدت بیش از 1400 نفر استاد به اساتید و استادیاران افزوده شده‌اند و سه هزار سرفصل دانشگاهی را مورد بازبینی قرار داده‌ایم.

,

وی افزود: تعداد دانشگاه‌های تک جنسیتی را در دولت دهم به 25 مورد رساندیم که 15 عدد دولتی و 10 عدد از این دانشگاه‌ها غیرانتفاعی بوده‌اند.

,

دانشجو تصریح کرد: در سال گذشته 86 انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه‌ها تأسیس شده است و 137 پژوهشکده علمی نیز در چهار سال گذشته تأسیس شده است.

,

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تصویب 45 پروژه کلان ملی برای دانشگاه‌ها در دولت دهم گفت: از سال 88 تاکنون برمیزان فضای دانشگاه‌های دولتی نیم میلیون متر مربع افزوده شده است.

,

وی در پایان گفت: 800 هزار نفر از دانشجویان می‌توانند وام تحصیلی دریافت کنند و برای اولین‌بار در این دولت بیمه تکمیلی را برای دانشجویان راه‌اندازی کردیم.

,

منبع:صبح توس

, صبح توس,

انتهای پیام/ن

]
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها در رأس برنامه‌های من بوده است و بزرگترین مشکل دانشگاه‌ها این است که مدل‌برداری از الگوهای غربی هستند.