کاربرد پیامک در نوبت‌دهی و مدیریت مشتریان کلینیک‌ها و پزشکان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از چالش‌های اصلی پیش روی صاحبان کسب و کار در حوزه‌های مختلف مانند سلامت، ارتباط بهتر و سریع‌تر با مشتریان است. با ارتقا و بهبود روند ارتباط با مشتری، می‌توانید خدمات‌رسانی بهتری داشته و در نتیجه به عنوان یک مرکز حرفه‌ای در زمینه کاری خود شناخته شوید. راه‌های زیادی برای ارتباط بهتر با مشتریان در زمینه‌های مختلف مانند پزشکی وجود دارد. یکی از این راه‌ها، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی یا استفاده از پنل‌های پیامکی برای مدیریت مشتریان کلینیک‌ها و برقراری ارتباط بهتر با آن‌هاست. اگر در این حوزه فعالیت داشته و هنوز با کاربرد پیامک در نوبت‌دهی و مدیریت مشتریان کلینیک‌ها و پزشکان آشنایی ندارید، ادامه این مطلب شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

استفاده از پنل پیامکی در حوزه سلامت

امروزه می‌توان از پیامک مارکتینگ و سامانه‌های ارسال انبوه پیام کوتاه در تمامی زمینه‌های شغلی مانند حوزه‌های مربوط به سلامت استفاده کرد. سالیان سال است که ارسال پیام انبوه از طریق پنل پیام کوتاه رایج بوده و از آن برای انجام امور مختلفی مانند نوبت‌دهی در مراکز درمانی استفاده می‌شود. پیامک مارکتینگ مزایای متعددی مانند نرخ بازدید ۹۸ درصدی، عدم نیاز به اینترنت برای برقراری ارتباط، امکان ارسال هدفمند پیامک، امکان دریافت گزارش دلیوری و بسیاری مزایای دیگر دارد. همین موضوع هم باعث شده تا پزشکان، ترجیح بدهند تا از این روش به جای روش‌های دیگر مانند برقراری تماس تلفنی یا ارسال ایمیل استفاده کنند. در ضمن فراموش نکنید که استفاده از پیامک برای برقراری ارتباط سریع‌تر بوده و در مواقع حساس و ضروری، می‌تواند به راحتی جان مشتریان را نجات دهد.

کاربردهای سیستم پیامکی در کلینیک‌ها

تا مدت‌های طولانی تصور می‌شد که کاربرد پیامک مارکتینگ در زمینه سلامت، تنها محدود به نوبت‌دهی به صورت پیامکی می‌شود. اما ارسال پیامک انبوه برای کلینیک‌ها کاربردهای مختلفی داشته و تنها در این حد باقی نمی‌ماند. در ادامه این بخش، به برخی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین موارد مصرف پیامک انبوه در زمینه سلامت و کلینیک‌ها مختلف اشاره شده است.

نوبت‌دهی هوشمند

اولین و مهم‌ترین کاربرد ارسال پیام کوتاه به صورت انبوه، هوشمندسازی روند نوبت‌دهی برای مشتریان است. امروزه خیلی از کلینیک‌ها یک سیستم تأیید پیامکی برای نوبت‌دهی برای مراجعان خود در نظر گرفته‌اند. بیماران یا مراجعان می‌توانند با ارسال یک عدد به شماره مشخص شده برای کلینیک، روند نوبت‌دهی را آغاز کنند. سپس این روند می‌تواند با برقراری تماس تلفنی از سمت کلینیک ادامه پیدا کرده یا این که سایر مراحل هم به صورت پیامکی انجام شود. در صورتی که روند نوبت‌دهی به صورت تلفنی یا آنلاین هم باشد، مراجعان می‌توانند رسید ثبت نوبت خود را به صورت پیامکی دریافت کرده و همیشه در دسترس داشته باشند. از زمانی که نوبت‌دهی در کلینیک‌ها و مراکز درمانی به صورت پیامکی انجام می‌شود، نرخ عدم حضور مراجع در زمان مشخص کاهش پیدا کرده است. همچنین افراد امکان کنسل کردن نوبت خود در هر زمانی را دارند. این موضوع دست کلینیک‌ها و مراکز را برای ارائه نوبت‌های لحظه‌آخری و اورژانسی به سایر مراجعان باز می‌گذارد.

ارتباط بهتر با مشتری

ارتباط با مشتری تنها مخصوص کسب‌و‌کارهای دیگر نبوده و کلینیک‌ها هم برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی، به ارتباط بهتر و عمیق‌تر نیاز دارند. اگر در این حوزه فعالیت دارید، می‌توانید با ارسال پیام‌های تبریک در مناسبت‌های خاص به بانک شماره‌های مشتریان قدیمی خود، نام کلینیک خود را به آن‌ها یادآوری کنید. یا این که با ارسال برخی پیامک‌ها با موضوعات مختلف مانند توصیه‌های بهداشتی، نکات مهم برای محافظت از سلامت، تخفیف در ارائه برخی از خدمات مربوط به کلینیک و بسیاری موارد دیگر، ارتباط خود با مشتری را بهتر و عمیق‌تر کنید.

کاهش هزینه‌ها

اگر به سراغ استفاده از پنل نمایندگی پیامک برای ارتباط با مشتریان خود نروید، باید از روش‌های قدیمی مانند برقراری تماس تلفنی استفاده کنید. این روش‌ها هم هزینه بیشتری داشته و هم وقت پرسنل شما را می‌گیرد. هوشمندسازی روند برقراری ارتباط با مشتریان، به معنی کاهش هزینه‌های جانبی مربوط به انجام امور بوده و می‌تواند به سودرسانی بیشتر کسب و کار شما کمک کند.

امنیت بیشتر اطلاعات مراجع

در بسیاری از کلینیک‌ها و کسب‌و‌کارهای مربوط به سلامت، مراجعان می‌توانند به سایت یا اپلیکیشن مراجعه کرده و جواب آزمایش یا معاینات خود را به صورت کتبی دریافت کنند. در صورتی که مرکز مورد نظر از پنل‌های پیامکی استفاده کند، مشتریان می‌توانند به راحتی و با استفاده از احراز هویت از طریق شماره تماس ثبت شده در مرکز، به اطلاعات مهم خود دسترسی داشته باشند. پرونده‌های الکترونیکی تمامی مراجعان و بیماران کاملا محرمانه بوده و عدم استفاده از روش‌های احراز هویت مانند تایید شماره تلفن همراه، می‌تواند برای کلینیک‌ها مشکلات حقوقی به همراه داشته باشد.

مدیریت بهتر مراجعان و ارسال یادآوری

پیگیری‌های پس از درمان، ارسال یادآوری برای مصرف دارو، ارسال دستورالعمل‌های مختلف و همچنین یادآوری برای ویزیت مجدد، از جمله وظایف کلینیک است. در صورتی که مرکز درمانی از پیامک مارکتینگ استفاده کند، می‌تواند این وظیفه را تبدیل به یکی از راحت‌ترین و بی‌دردسرترین کارهای ممکن کند. در بسیاری از پنل‌های پیامکی، تقویم داخلی هوشمند وجود داشته که این یادآوری‌ها را به همراه اطلاعات مراجعان ثبت کرده و سپس در زمان مناسب، می‌تواند یادآوری‌های خودکار را ارسال کند.

ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی

اگر کلینیک یا مرکز درمانی و خدمات بهداشتی تازه‌تأسیسی در یک محله جدید دارید، حتماً به کمپین‌های تبلیغاتی برای جذب مشتریان جدید نیاز پیدا خواهید کرد. این موضوع مخصوصاً برای کلینیک‌های زیبایی، دامپزشکی، دندان‌پزشکی و سایر موارد این‌چنینی اهمیت زیادی دارد. چرا که اطلاع از باز شدن یک مرکز درمانی جدید در یک محله، می‌تواند تعداد مراجعان شما را افزایش دهد. با استفاده از پیامک مارکتینگ، می‌توانید به راحتی تبلیغات خود را به صورت هدفمند آغاز کنید. این روش تبلیغاتی به شما اجازه می‌دهد تا پیامک را تنها به افراد ساکن یک محله یا منطقه خاص ارسال کرده و از پرداخت هزینه اضافه برای مخاطبان غیر مرتبط خودداری کنید.

پیوستن به پنل‌های پیامکی

برای شروع کار با سیستم‌های پیامکی در حوزه سلامت، افراد باید ابتدا یک پنل مناسب و حرفه‌ای را برای انجام امور خود انتخاب کنند. پنل پیامکی باید تمامی ویژگی‌ها و امکانات ضروری مانند استفاده از API پیامکی، بانک شماره‌های غنی، امکان اضافه کردن شماره‌های شخصی، استفاده از اپراتورهای مختلف، دریافت گزارش دلیوری، تقویم هوشمند داخلی و سایر موارد این‌چنینی را داشته باشد. همچنین توجه داشته باشید که پنل پیامکی باید تعرفه‌های مشخصی هم داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است که هزینه‌های شما، از بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید بیشتر شود. پس از انتخاب یک سرویس مناسب و خرید پنل اختصاصی خود، می‌توانید آموزش‌های لازم را برای کار با این پنل دیده و شروع به استفاده از آن کنید.

نیازپرداز، بهترین پنل پیامکی برای حوزه سلامتی

امروزه بسیاری از کلینیک‌ها و مراکز سلامت و درمان، برای انجام امور مختلفی از جمله نوبت‌دهی، ارسال یادآوری‌ها، ارتباط با مراجعان و تبلیغات هدفمند، از پنل‌های پیامکی استفاده می‌کنند. استفاده از این پنل‌ها بسیار آسان بوده و هزینه چندانی هم ندارد. پس حتی مراکز درمانی تازه‌تأسیس با بودجه محدود هم می‌توانند از این روش استفاده کنند. این روش ارتباطی، برای بسیاری از فعالان حوزه سلامتی از کلینیک‌های زیبایی گرفته تا دامپزشکی‌ها مؤثر و اقتصادی است. اما برای دریافت نتیجه مطلوب، باید حتماً به سراغ یک سرویس پیامکی با بهترین و کامل‌ترین امکانات برویم. یکی از بهترین پنل‌های پیامکی در ایران که تمامی نیازهای مرتبط با کلینیک‌های زیبایی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، نیازپرداز است. با خرید پنل اختصاصی خود، همین امروز کسب‌و‌کار خود را هوشمند کرده و خدمات بهتر و دقیق‌تری را به مشتریان ارائه کنید.

یکی از چالش‌های اصلی پیش روی صاحبان کسب و کار در حوزه‌های مختلف مانند سلامت، ارتباط بهتر و سریع‌تر با مشتریان است. با ارتقا و بهبود روند ارتباط با مشتری، می‌توانید خدمات‌رسانی بهتری داشته و در نتیجه به عنوان یک مرکز حرفه‌ای در زمینه کاری خود شناخته شوید.