تحریم‌ تجارت خارجی ما را مختل نکرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از فارس، محمد حسین داجمر امروز در نشست خبری پانزدهمین  همایش صنایع دریایی در خصوص رفع تحریم این شرکت، اظهار داشت: حکم بدوی بوده است و 70 روز تقاضای تجدید نظر دارد که اگر مدارک قوی وجود داشته باشد، که البته احتمال آن ضعیف است، امکان تجدید نظر وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, محمد حسین داجمر امروز در نشست خبری پانزدهمین  همایش صنایع دریایی در خصوص رفع تحریم این شرکت، اظهار داشت: حکم بدوی بوده است و 70 روز تقاضای تجدید نظر دارد که اگر مدارک قوی وجود داشته باشد، که البته احتمال آن ضعیف است، امکان تجدید نظر وجود دارد.,

وی اضافه کرد:‌ اشکالات دادگاه به مصوبه قبلی، عدم تفهیم اتهام به شرکت‌های کشتیرانی که مشمول تحریم شده‌اند، است.

,

داجمر افزود: در حال حاضر حدود 40 روز از تاریخ صدور حکم گذشته است و یک ماه دیگر فرصت داریم.

,

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درباره عملکرد 6 ماهه این شرکت، اظهار داشت: 24 خط کشتیرانی به ایران می‌آمدند اما از ابتدای ماه میلادی جولای، به دلیل آنکه کشتیرانی‌های کانتیربر تحریم و تعلیق شده‌اند، عملات جابه‌جایی کانتینر بر دوش شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی است.

,

داجمر اضافه کرد:‌ در هفت ما اخیر 80 درصد صادرات و واردات کانتینر توسط خطوط جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس، آفریقا، آسیا انجام شده است و در خطوط دیگر فعالیت‌ها مطابق با روال قبلی است.

,

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: در دریای خزر برای اولین سال، کشتیرانی دریای خزر در 6 ماهه اخیر یک میلیون تن صادرات و واردات داشته است.

,

داجمر درباره بیمه کشتی‌ها اظهار داشت: با حمایت جمهوری اسلامی ایران، مصوبه داخل، حمایت یک میلیارد دلاری دولت و مسدودی نزد بانک مرکزی، بیمه P&I کشتی‌ها در قشم و کیش راه‌اندازی شد که کشتی‌های کالای خشک و کشتی‌های نفتی را پوشش می‌دهد و بیمه اتکایی آنها توسط کنسرسیوم شرکت‌های دولتی تحت پوشش است.

,

وی اظهار داشت:‌ در گذشته یک‌سوم سهم واردات کشور توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شد، 50 درصد صادرات را از طریق همین خطوط کانتینری انجام می‌دادیم و یک سوم ظرفیت خود را به بار کشورهای دیگر اختصاص داده بودیم.

,

داجمر افزود: خط کشتیرانی آسیا - اروپا متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به دلیل تحریم تعطیل شد و در حال حاضر عمده ظرفیت ما بین بنادر ایران به آسیا، آفریقا و بنادر مناطق خلیج فارس است.

,

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در حال حاضر 80 درصد کل واردات و صادرات کشور توسط شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و تحریم‌ها تجارت خارجی ما را مختل نکرده است.

,

وی درباره تأخیر دریافت کالا توسط صاحبان کالا، اظهار داشت: وقتی تحریم‌ها رخ داد به دلیل آنکه تعداد کانتینر کافی نبود، شوکی وارد کرد، اما متناسب با نیاز، کانتینرهای خالی ارسال شد.

,

وی اضافه کرد: سعی کرده‌ایم با شفاف کردن سیستم و اطلاع‌رسانی نرخ‌های حمل در پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و اتاق بازرگانی، صاحبان کالا را از نرخ‌ها آگاه کنیم، اما برخی از فورواردرها نرخ‌ها را با ما تثبیت، اما به صاحبان کالا نرخ‌های بیشتری اعلام ‌می‌کنند.

,

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: ‌سیستمی دایر کرده‌ایم تا کسانی که از سرویس‌دهی وضعیت خطوط راضی نیستند، به ما اطلاع‌رسانی کنند.

,

داجمر تصریح کرد: صف صدور اسناد در بندرعباس و معطلی‌ها کاهش یافته است و برخی بروکراسی‌های اداری را در این باره حذف کرده‌ایم.

,

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: به کسانی که کار خود را با ما قطعی کرده‌اند، متعهد شده‌ایم ظرف یک ماه بار آنها را حمل کنیم و اگر غیر از این باشد به شکایت آنها رسیدگی می‌شود.

,

داجمر افزود: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر 250 هزار کانتینر در مالکیت دارد اما برخی کمبودها از کانتینرهای دیگر خطوط استفاده می‌شود.

,

وی درباره مقاوله‌ نامه کار دریایی که از الزامات کار دریایی است، گفت: پیوستن ما به این مقاوله‌نامه که از اواخر مرداد اجرا شده، در مجلس تصویب شده است، سازمان بنادر در این باره پیگیری‌هایی داشته اما هنوز اجرایی نشده است.

,

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: نفتکش و کشتی‌های ما با اتحادیه دریانوردان قراردادهایی منعقد کرده است، بنابراین برای تردد دریانوردان با وجود این موافقتنامه مشکلی نداریم.

,

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درباره حضور شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در تکمیل حوضچه شماره 3 بندر شهید رجایی بندرعباس، اظهار داشت:‌ در این باره تفاهم‌نامه با سازمان بنادر و دریانوردی داشته‌ایم که ما در این حوضچه سرمایه‌گذاری کنیم تا برای کشتی‌های کانتینربر آماده شود اما به دلیل مسائل تحریم این پروژه فعلاً متوقف است ولی اخیراً مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی برای به جریان انداختن این پروژه اعلام آمادگی کرده است.

,

داجمر با بیان اینکه تقاضای ساخت کشتی جدید اقیانوس‌پیما به ایزوایکو نداریم، گفت: از تقاضاهای قبلی به ایزوایکو یک فروند شناور هنوز مانده است.

,

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: برای ساخت کشتی‌های فراساحل تقاضا و مذاکراتی داشته‌ایم.

,

انتهای پیام

]
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه احتمالاً دوباره برای تکمیل حوضچه شماره 3 بندر شهید رجایی وارد عرصه شویم، گفت: تحریم، تجارت خارجی ما را مختل نکرده و 80 درصد کل واردات و صادرات کشور توسط این شرکت انجام می‌شود.