هاشمی رفسنجانی:حضور 72 درصدی مردم در انتخابات نمونه‌ دموکراسی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار یا جمعی از روحانیون و علمای استان خراسان‌رضوی؛ حضور روحانیت در بخش‌های مختلف را ناشی از مردمی بودن آنان دانست و اظهار داشت: مردم در این انتخابات نشان دادند که با آگاهی کامل از همه سطوح جامعه، نقش سازنده‌ای در خلق حماسه سیاسی داشته و با کمک و همیاری این مردم می‌توانیم به حماسه اقتصادی نیز دست یابیم.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

عضو مجلس خبرگان رهبری افراط و تندروی‌ها را نه تنها برای جامعه بلکه برای دین نیز مضر دانست و تاکید کرد: همه باید با زنده نگه داشتن امید به آینده در بین آحاد جامعه، با اقدامات صحیح خوشحالی مردم را تداوم بخشیم.

,

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فشارهای وارده از سوی آمریکا و غربی‌ها در گسترش تحریم‌ها گفت: برخی سیاست‌های غلط کشور را با مشکلاتی روبرو ساخت که باید با تعاملی سازنده با دنیا، آنها را تبدیل به فرصت کنیم.

,

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به ناکامی تلاش رسانه‌های غربی در القای فرمایشی بودن انتخابات و تاثیرگذار نبودن آرای مردم گفت: حضور بیش از 72 درصد از مردم در انتخابات نمونه‌ای از دموکراسی است که توانست ظرف دو هفته تبلیغات چنین انتخابات سالم و آبرومندی را برگزار کند بطوری که حتی مغرضان نیز به این حضور گسترده اعتراف کردند.

,

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم با اکثریت آرا فردی را انتخاب کردند که علاوه بر تحصیلات فقهی دارای دکترای حقوق، سابقه طولانی و ارزشمندی در مراکز حساسی از جمله شورای امنیت ملی، پدافند هوایی، مجلس خبرگان و مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع داشته است و واقعیت این انتخابات بازگشت اعتماد و اطمینان مردم به روحانیت است.

,

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سپس به تشریح اوضاع منطقه به‌ویژه عراق، افغانستان، لبنان، سوریه، مصر و القاعده پرداخت و گفت: یکی از ضرورت‌های جهان اسلام حفظ وحدت همه جانبه‌ای است که در دیدار با آیت‌الله العظمی سیستانی نیز مورد تاکید وی قرار گرفت.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان، ماه رحمت، برکت و مغفرت، حضور روحانیون در شهرها و روستاها، ضرورت تقویت و امید بوجود آمده در اقشار مختلف مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: با تکیه بر عقل و اعتدال می‌توانیم همه مشکلات را پشت سر بگذاریم. در ابتدای این دیدار آیت‌الله واعظ طبسی تولیت آستان‌قدس رضوی و نماینده ولی‌فقیه در استان ضمن خیر مقدم به حضار به تشریح مسائل بین‌المللی پرداخت.

,

انتهای پیام/ن

,

 

]
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با روحانیون خراسان‌رضوی گفت: حضور بیش از 72 درصد از مردم در انتخابات نمونه‌ای از دموکراسی است.