پرداخت یارانه نقدی موقتی است/اهتمام دولت برای رونق اقتصادی/خدمات دولت با صدای آرام و نقدها با صدای بلند گفته می‌شود‌
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا رئیس جمهور گفت: ملت عزیز ایران باید بدانند که یارانه نقدی دوران موقتی دارد و برای این وضع شده که حامل‌های انرژی به نرخ واقعی برسد تا به قشر آسیب‌پذیر کمک شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دقایقی پیش در جمع علما، فضلا و طلاب استان اصفهان ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به همه علما، شخصیت‌های فرهیخته، ائمه ‌جمعه طلاب و فضلا اظهار کرد: کار بسیار بزرگی توسط امام (ره) عزیز و بزرگوار ما، شاگردان ایشان، ملت بزرگوار ما و همه آنهایی که دل به اسلام و استقلال کشور داشتند، انجام گرفت.

,

 

,

وی با اشاره به سخنان امام جمعه اصفهان، افزود: نکاتی که آیت‌الله طباطبایی‌نژاد فرمود درست است و دولت باید توجه بیشتری به وضعیت مساجد و نهادهای دینی کند اما برخی از صحبت‌های ایشان نیز با واقعیت فاصله داشت.

,

 

,

رئیس جمهور تصریح کرد: ما برای مصرف آب، برق، گاز و ... مساجد و مراکز دینی الگوی مصرف داریم که طبق آن عمل می‌شود اما کلیت امر این است که دولت باید به مراکز دینی و حوزه‌ها توجه بیشتر داشته باشد و این دولت هم تلاش می‌کند به این وظیفه عمل کند.

,

 

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه روحانیت ما در طول تاریخ همواره روی پای خودش ایستاده است، ادامه داد: البته این موضوع به این معنی نیست که دولت نباید به تجهیز مراکز دینی و مساجد کمک کند.

,

 

,

روحانی با اشاره به اینکه روحانیت همیشه مستقل بوده و در آینده هم باید مستقل باشد، اضافه کرد: روحانیت همیشه یک مسیر را طی کرده که رسیدن به رضای حق و خداوند است و در مرحله بعد رضای مردم است که زندگی توأم با عزت و رفاه نسبی است.

,

 

,

وی ادامه داد: ملت عزیز ایران باید بدانند که یارانه نقدی دوران موقتی دارد و برای این وضع شده که حامل‌های انرژی به نرخ واقعی برسد تا به قشر آسیب‌پذیر کمک شود و شرایط ما شرایطی بشود که این قشر روی پای خودشان بایستند.

,

 

,

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اساس کار این است که رونق اقتصادی را درست کنیم تا فقر برچیده شود و وضع مردم خوب شود، اضافه کرد: اساس اسلام این است که کسب معنویت و کسب مال در کنار هم باشد و دیده شود.

,

 

,

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی ایران افرادی معتقد بودند که دوران حکومت دینی در جهان به سر آمده است، گفت: در این فضا امام خمینی (ره) تمام این حرف‌های باطل را سوزاند و همه دنیا لمس کردند که در عصر حاضر دین نه تنها جایگاه خاصی در دنیای امروز دارد بلکه در مقابل با استبداد نیز نقش بسزایی ایفا می‌کند.

,

 

,

روحانی با اشاره به اینکه چه کسی فکر می‌کرد یک عالم و مجتهد در قم می‌تواند دنیا را تغییر دهد، تاکید کرد: زمانی که امام (ره) در نوفل‌لوشاتو بودند بسیاری از کلمات همچون آیت‌الله در ادبیات سیاسی آمد.

,

 

,

وی افزود: در این زمان واژه‌های محرم، عاشورا و تاسوعا از دیگر واژگانی بود که وارد ادبیات سیاسی شد به طوری که زمانی که در ایام محرم در نوفل‌لوشاتو بودم، خبرنگار خارجی از من پرسید این تاسوعا و عاشورا‌ کیست اما امروز دنیا می‌داند عاشورا و تاسوعا چیست و امام حسین (ع) و پیامبر چه نقشی را ایفا کردند.

,

 

,

رئیس جمهور تاکید کرد: امام (ره) این تهمت را زدود که زمان دین سپری شده و ایشان برای جهانیان روشن کرد که دین قدرت اداره جامعه را دارد.

,

 

,

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه اصفهان همواره از تفکر دینی دارای مبحث خاصی بوده و حوزه اصفهان به مباحث عقلانی نزدیک بوده است،‌ بیان کرد: از زمان صفویه حوزه اصفهان جامعه‌محور بود و محقق کَرکی‌ها و شیخ‌بهایی‌ها از مکان‌های مختلف به اصفهان آمدند.

,

 

,

روحانی ادامه داد: برای مثال در آن زمان کتاب فقه محقق کرکی به عنوان قانونی بود که تمام دادگاه‌ها باید از آن تبعیت می‌کردند.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه امروز تمام حوزه‌ها جامعه‌نگر شده‌اند، تصریح کرد: از حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه اصفهان توقع بیشتری نسبت به حمایت از دولت و حکومت داریم چرا که اداره دولت باید با همفکری تمام اقشار جامعه به ویژه روحانیت باشد.

,

 

,

رئیس جمهور تاکید کرد: امام (ره) تهمت دیگری که از دین برطرف کرد این بود که برخی گمان می‌کردند که دین تنها برای عبادت و اخلاق است در حالی که دین جامع و کامل است.

,

 

,

وی افزود: در گذشته حتی رشته‌های شیمی، فیزیک و نجوم هم در حوزه‌های علمیه شکل می‌گرفت و آن زمان حوزه علمیه همانند دانشگاه بود.

,

 

,

روحانی گفت: امام (ره) فرمودند اسلام قدرت الهی است و ما باید آن را رعایت کنیم و این قدرت را به جهان نشان دهیم.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه یکی از تهمت‌های غرب این بوده که اسلام را به عنوان دین خشونت معرفی کرده‌ است، تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم به دنیا بگوییم دین با خشونت فاصله دارد.

,

 

,

رئیس جمهور در ادامه بیان کرد: این گروه‌های افراطی ارتباطی با قرآن، دین و پیغمبر ندارند به عنوان دین و اسلام فرد را در ملأعام شلاق می‌زنند برای اینکه به نماز جماعت نیامده و ما امروز موظف هستیم اسلام ناب را معرفی کنیم.

,

 

,

وی ادامه داد: امام خطاب به جوان‌ها یاد دادند که دین اسلام متفاوت است و ما بسیار خوشحال هستیم که در دولت یازدهم پرچم جهان ضدخشونت را در سازمان ملل برافراشته کنیم.

,

 

,

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: از این دولت کسی حرفی نمی‌زند و خدمات دولت با صدای بلند گفته نمی‌شود اما نقدها با صدای بلند گفته می‌شود.

,

 

,

وی یادآور شد: ما با توکل بر خدا و استمداد از ائمه اطهار (س) و ولی‌عصر (عج) در این عصر و شرایط، افتخار داریم پرچمدار عاری از خشونت باشیم.

,

 

,

رئیس جمهور اضافه کرد: امیدواریم همه ما بتوانیم دست به دست هم بدهیم و به نقطه‌ای برسیم که مورد رضایت خداوند و رضایت کل جامعه و مردم جامعه باشیم.

]
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دقایقی پیش در جمع علما، فضلا و طلاب استان اصفهان ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به همه علما، شخصیت‌های فرهیخته، ائمه ‌جمعه طلاب و فضلا اظهار کرد: کار بسیار بزرگی توسط امام (ره) عزیز و بزرگوار ما، شاگردان ایشان، ملت بزرگوار ما و همه آنهایی که دل به اسلام و استقلال کشور داشتند، انجام گرفت.