برگزاری جشن حرکات موزون آیینی ویژه بانوان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سایت صبح قزوین، وضعیت فرهنگ و هنر کشورمان به عنوان نمونه ای از یک جامعه اسلامی در این ایام به بیماری مستهلکی دچار شده است که گویی تزریق هیچ دارویی نمی تواند نجات بخش آن باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین, وضعیت فرهنگ و هنر کشورمان به عنوان نمونه ای از یک جامعه اسلامی در این ایام به بیماری مستهلکی دچار شده است که گویی تزریق هیچ دارویی نمی تواند نجات بخش آن باشد.,

دولت های گذشته هر کدام به نوعی بی مهری های زیادی را به حوزه فرهنگ و هنر کشور روا داشتند؛ مدیران کشور هم گمان می کردند باید حوزه های عمرانی و اقتصادی به دلیل ارتباط مستقیمی که با زندگی مردم جامعه دارند، بیشتر مورد توجه قرار بگیرند؛

,

در این بین حوزه فرهنگ و هنر جامعه در برنامه ریزی ها و سیاستگذاری مسئولین به حاشیه رفت و گرد غفلت و بی توجهی، وضعیت آن را روز به روز نگران کننده تر کرد.

,

, , ,

با روی کار آمدن دولت یازدهم با توجه به اینکه در روزهای ابتدایی آغاز به کار دولت، رئیس جمهور محترم تاکید زیادی روی حوزه فرهنگ و هنر جامعه داشت و از مدیران خود این درخواست را مطرح کرد که باید فرهنگ اسلامی و دینی در جامعه نهادینه شود.

,

اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیریت علی جنتی از ابتدای جهت گیری های خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که واژه اسلامی آن دیگر زیبنده نیست، نشان داد در دولت یازدهم چوب حراج به فرهنگ اسلامی – ایران زده خواهد شد.

,

در این یک سال و اندی که وزارت ارشاد مشغول فرهنگ سازی کشور است، اقدامات ناشایستی با بی تدبیری تمام صورت گرفته است که در اغلب موارد صدای فرهنگ دوستان کشور را به اعتراض بلند کرده است؛

,

همچنین رویکرد اخیر وزارت ارشاد به دادن مجوز تک خوانی و انتشار آلبوم به خوانندگی بانوان، نمونه مشتی از یک خرمن است که با اعتراض شدید مراجع عظام کشور و مردم انقلابی مواجه شده است.

,

در این بین گویی دهه فجر هم دست آویزی شد تا عده ای به این اسم و به بهانه ایجاد شادی و گذران یک عصر زمستانی در پررنگ جلوه دادن آزادی(!!!!) به برگزاری مراسم جشن “حرکات موزون و آیینی در فرهنگ ها و سنت های مختلف” ویژه بانوان اقدام کنند.

,

, , ,

در این برنامه برگزارکنندگان آن کمی خجالت به خرج داده و اسم رقص را به حرکات موزون تغییر دادند، اما مشخص نیست زیر نظر چه ارگانی مجوز لازم را برای برپایی این نوع از جشن ها در یک کشور اسلامی دریافت شده تا به رواج این نوع از برنامه های متضاد با فرهنگ دینی اقدام کنند.

,

سایت نت برگ، سایت تخفیف و خریدگروهی و فروشگاهی آنلاین برای خرید اینترنتی است که انواع پیشنهادات با۴۰% تا۹۰% تخفیف را می توان با یک ایمیل به صورت رایگان دریافت کرد.

, سایت, نت برگ، سایت,

این سایت دست به تبلیغات و فروش بلیط های این جشن حرکات موزون زد، متن تبلیغ ذکر شده در این سایت به شرح زیر است:

,

“سلام به همه انسان هایی که غم می زدایند و شادی می آفرینند،  گذراندن یک عصر زمستانی با برنامه ای مفرح ویژه بانوان ایران زمین همراه با حرکات موزون محلی و اجرای ترانه های شاد از ملیت های گوناگون و نقاط مختلف ایران.

,

جشن حرکات موزون آیینی در مجتمع پذیرایی پارس لوکس ویژه بانوان به مناسبت دهه فجر با ۵۸% تخفیف و پرداخت تنها ۲۹,۴۰۰ تومان به جای ۷۰,۰۰۰ تومان

, مجتمع پذیرایی,

, , ,

ویژگی‌ها:

, ویژگی‌ها:,

–  جشن حرکات موزون و آیینی در فرهنگ ها و سنت های مختلف به مناسبت دهه فجر

,  , به مناسبت دهه فجر,

 فقط ویژه بانوان

, ,  فقط ویژه بانوان,

–  حرکات موزون در فرهنگ های مختلف آذری، فارسی، کردی، ایرانی اصیل، شمالی، اسپانیایی، لبنانی و …

,

 – روز برگزاری: ۲۱ بهمن ماه

,  – , روز برگزاری: ۲۱ بهمن ماه,

۲۱ بهمن ماه جشن حرکات موزون برگزار شد تا گامی دیگر از به قهقرا رفتن فرهنگ اصیل ایرانی را با الگوگیری از سبک های ضد اسلامی در کشورمان برداشته شود، البته این اولین باری نیست که این نوع از برنامه ها در کشورمان اجرایی می شود.

,

اما در این میان سوالی مطرح است که آیا مبارزین انقلاب اسلامی ایران که اتفاقات سال ۵۷ رقم را زدند، در خیال خود به این موضوع می اندیشیدند که روزی در ایام سالگرد این پیروزی بزرگ، قرار است جشن رقص و آموزش حرکات موزون برای بانوان سرزمین شان برگزار شود تا عاملی برای شادی و بزرگداشت انقلاب باشد؟

,

آیا به صرف محدود کردن یک برنامه ویژه بانوان، ممنوع بودن حضور کودکان، همراه نداشتن گوشی همراه و دوربین مجوزی برای برگزاری این نوع از برنامه ها خواهد بود؟

,

نکته فرهنگی برگزاری این دست از برنامه های شادی آفرین(!!!) چه خواهد بود؟

,

, , ,

بنظر می رسد در بین مردم و حتی دستگاه های مهم کشوری نوعی کج فهمی از علت بزرگداشت ایام الله دهه فجر پیش آمده و واین ایام برای عده ای تبدیل به یک کارناوال شادی و تفریح کاذب شده است، در حالی که اهداف انقلاب اسلامی و رویکردهای حفظ این انقلاب بارها بازگو شده است.

,

از سوی دیگر عده زیادی از کارشناسان معتقدند انقلاب ما رویکردی فرهنگی داشت تا سیاسی؛ اما چرا ما باید پس از گذشت ۳۶ سال از انقلاب اسلامی که در جهان به الگویی بی بدیل تبدیل شده است هنوز تفکرات امثال فرح دیبا را دنبال کنیم؟

,

فرهنگ دوستان این مرز و بوم برنامه ضد اخلاقی و فاسد “جشن هنر شیراز” که از طرح های فرح دیبا در سال ۵۶ بود را به یاد دارند که با نمایشی با عنوان ” خوک/بچه/آتش” برگزار شد و عمق فساد دستگاه پهلوی را به نمایش گذاشت.

,

در همان ایام رئیس جمهور کشور انگلیس گفت اگر این کارگردان با گروهش این نمایش را در کشور من برگزار می کردند این کارگردان را زنده نگه نمی داشتم!!!

,

البته این نمایش قابل مقایسه با جشن حرکات موزون ویژه بانوان نیست و هدف نگارنده هم اینچنین مقایسه ای نیست، اما آنچه قابل توجه می باشد رویکرد عده ای است که به تقلید از تفکری فاسد در پیش از انقلاب پرداخته اند.

,

تفکر ی که در موارد متعدد از رقاصه های کشورهای مختلف به ایران دعوت می کرد و با پول های کلان زمینه ساز ترویج بی بند و باری در ایران  می شد.

,

, , ,

واقعا جایگاه جشن حرکت موزون در تفکر دینی و شرعی یک کشور اسلامی چیست؟

,

و نکته آخر اینکه متولیان فرهنگی ما خود به معضل فرهنگی تبدیل شده اند و هنوز نتوانسته اند الگویی از راهکارهای الگوی تفریح سالم به جامعه دینی ارائه دهند.

,

انتهای پیام/ش

]
واقعا جایگاه جشن حرکت موزون در تفکر دینی و شرعی یک کشور اسلامی چیست؟