واکنش دیر هنگام اوباما به جنایت «چپل هیل»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: اوباما روز جمعه و در نخستین واکنش به کشته شدن سه دانشجوی مسلمان در جنوب شرقی این کشور، آن را جنایتی وحشیانه و هولناک توصیف کرد.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نیز روز جمعه سه مسلمانی را که در کارولینای شمالی در آمریکا کشته شدند ستود و اعلام کرد مشاهده حضور هزاران نفر از مردم در تشییع جنازه آنها بسیار متاثر کننده بود.

پنج روز پیش، یک مرد چهل و پنج ساله آمریکایی، ضیا شادی برکات، بیست و سه ساله دانشجوی رشته دندانپزشکی، همسرش یُسر محمد ابوصالحه، بیست و یک ساله و خواهر همسرش، رزان محمد، نوزده ساله را در برابر خانه شان هدف قرار داد و کشت.

هزاران مسلمان در مراسم تشییع پیکر این سه جوان در ایالت کارولینای شمالی، ضمن انتقاد از سکوت معنادار رسانه ها و مسئولان، تنفر مذهبی رو به رشد را عامل این کشتار دانستند.

تنفری که با آتش سوزی یک مرکز اسلامی در تگزاس و ممانعت از ساخت مسجد در کبک کانادا، گسترش یافته است. غربی ها با ساختن داعش در غرب آسیا، شمایلی غیر انسانی از اسلام ساخته اند و در اروپا و آمریکا، مسلمانان را هدف قرار می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/ف

]
پنج روز بعد از کشته شدن سه جوان مسلمان در ایالت کارولینای آمریکا،رئیس جمهور آمریکا در واکنشی دیرهنگام به محکوم کردن ماجرا اکتفا کرد.