حاشیه نگاری اولین کنگره شهداء دانشجو در کرمان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از " پایگاه اطلاع رسانی بوتیا" ؛ اولین کنگره‌ بزرگداشت ۱۳۹ شهید دانشجوی استان کرمان با حضور رئیس مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی و دانشجویان کرمانی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  پایگاه اطلاع رسانی بوتیا" ,

این مراسم که با نماهنگهایی در وصف شهدا شروع شد اشک را در چشمان مادران و خانواده شهداء حلقه زده بود .

,

 

,

, , ,

این مراسم  با تلاوت قرآن و پخش سرود ملی توسط گروه موزیک شروع شد و سید جواد هاشمی به عنوان مجری به روی سن آمد و با سرود “چه زیبا بود فریاد من و تو/میان کوچه ها در زیر رگبار/ صدای چشم بی اندازه ی مان بود/تمام حرفهای روی دیوار … را خواند تا مدیون شهدای انقلاب هم نماند؛

,

, , ,

پس از آن دکتر محمدجواد فدایی رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت :برای نخستین بار است که یاد و خاطره ۱۳۹ شهید دانشجوی کرمان گرامی داشته می‌شود.

,

وی گفت : ایده برگزاری کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان به نیمه نخست سال جاری برمی‌گردد که وزارت علوم دستورالعملی را برای برگزاری این کنگره در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها ابلاغ کرد.

,

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان ادامه داد: تدوین و انتشار کتاب‌های زندگی‌نامه شهدای دانشجو از دیگر برنامه‌های ستاد کنگره شهدا است.

,

فدایی تصریح کرد : مهمترین ویژگی شهدای دانشجو این بود که زمان را درک کردند و در زمان خود مسئولیت‌شان را به‌خوبی شناختند و به آن عمل کردند.

,

وی عنوان کرد: تا زمانی که امنیت در کشور فراهم نشود، نمی‌توانیم به تعلیم و تربیت بپردازیم و شهدای دانشجو به‌خوبی دریافتند ابتدا باید به تامین امنیت پرداخت.

,

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود :  پیام کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان به دانشجویان این است که از شهدای دانشجو پند بگیرند و آنها را الگوی خود قرار دهند.

,

, , ,

پس از سخنرانی دکتر فدایی، مجری به روی سن آمد تا برنامه را ادامه دهد که ناگهان فردی از بین جمعیت خود را به سید جواد هاشمی رساند و اصرار داشت که با او عکس یادگاری بگیرد؛ با وجود تلاش برخی از برگزار کنندگان مراسم این فرد از سن پایین نیامد و در حالیکه همه حضار از کار این فرد شگفت زده شده بودند؛ با رد و بدل شدن چند دیالوگ بین او و سید جواد هاشمی معلوم شد که این بخشی از نمایشی از پیش تعیین شده بود که خاطرات یک شهید و سپس پسر شهید را به تصویر کشاند.

,

, , ,

بعد از آن سردار مطهری جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت : جنگ زمانی به ملت ایران تحمیل شد که این ملت تازه انقلاب کرده بود و ارتش هنوز سازمان نیافته بود و سپاه را نداشتیم.

,

وی گفت :   دشمن توانست بخش‌هایی از کشور را اشغال کند، اما نیروهای ایرانی با ایمان به خدا و پایداری توانستند در برابر دشمنان مقاومت کنند و تمام مناطق اشغالی را بازپس گیرند.

,

مطهری ادامه داد : رهبری امام خمینی (ره) و در صحنه بودن مردم ما موجب شد تا از دوران دفاع مقدس سربلند بیرون آییم و امروز هم باید گوش به‌فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم.

,

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد : دانشجویان به‌عنوان افسران جنگ نرم وظیفه دفاع از ارزش‌ها و ادامه راه شهدا را برعهده دارند.

,

, , ,

سپس حضار با گوش جان سخنان جانباز روشندل دفاع مقدس، حجت الاسلام و المسلمین اکبر مرتضوی کیاسری رئیس مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی را استماع کردند.

,

, , ,

در انتهای مراسم با حضور مسئولین استان از تمبر سه بعدی یادبود کنگره‌ی ۱۳۹ شهید دانشجوی استان کرمان و مجموعه کتاب های همکلاسی رونمایی شد و به طور نمادین از پدر شهید عظیمی تجلیل شد.

,

, , ,

, , ,

, , ,

انتهای پیام/

]
اولین کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان کرمان با حضور جمعی از مسئولان، خانواده معزز شهدا و دانشجویان در محل حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد .