آقای وزیر چرا فیلترینگ هوشمند در اینستاگرام شکست خورد؟ / وزیر ارتباطات : فیلترینگ هوشمند در اینستاگرام موفقیت امیز بود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از "ره به ری" : روز گذشته با انتشار تصاویری از صفحات قابل دسترسی به میلیون ها ایرانی (بدون فیلتر شکن) در اینستاگرام ، با زبان بی زبانی اعلام کردیم که طرح فیلترینگ هوشمند در این شبکه موبایلی جواب نداده و بدون تعارف عرض کنیم که بر اساس اسناد و شواهد موجود ، اینستاگرام به محلی برای ترویج شیطان پرستی ، فعالیت ضد انقلاب ، فعالیت سلطنت طلب ها و ترویج بی حیایی و بی غیرتی و دکانی برای فاحشه ها جهت قول و قرار ها ی روابط نامشروع در فضای واقعی تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "ره به ری,

“ره به ری” برای هر یک از ادعاهای فوق ، ده ها صفحه با محتوای مستهجن ، ترویج شیطان پرستی ، ترویج عقائد انحرافی و .. را در اختیار داشته و اماده است جهت اثبات ادعا خود آن را در اختیار مسئولان قرار داده تا بدون فیلتر شکن انها را مشاهده کرده و به عمق فاجعه پی ببرند.

,

قطعا انچه که سروریس اجتماعی “ره به ری” در یک گشت و گزار چند ساعته در اینستاگرام به دست اورده است ، در ابعاد گسترده تر در اختیار مسئولان قرار دارد.

,

با این وجود جای این سوال وجود دارد که چرا مسئولان با وجود چنین فساد و فحشا لجام گسیخته ای در اینستاگرام ، از پیروزی پروژه فیلترینگ هوشمند حرف زده و شکست این  پروژه را قبول نمی کنند؟

,

وزیر ارتباطات در مصاحبه ای که در بهمن داشته است ، نه تنها از وجود چنین فضایی در اینستاگرام سخن نگفته ، که از اجرای موفقیت امیز پروژه فیلترینگ هوشمند در اینستاگرام سخن به میان اورده است.

,

جناب وزیر ۲۰ روز پس از مصاحبه ی شما تصاویر ذیل که بدون استفاده از فیلتر شکن تهیه شده است را منتشر می کنیم  تا به شکست پروژه خود پی برده و از فتح الفتوح در اینستاگرام سخن نگویید :

,

, , ,

, , , , , , ,

یک سوال از جناب وزیر : اگر یکی از فرزندان یا نوادگان یا فرزندان یکی از بستگان درجه یک شما در سایه این فیلترین هوشمند در اینستاگرام به یکی از صفحات زیر دسترسی پیدا کند ، احساس شما چیست ؟ قطعا این موضوع برای شما نگران کننده خواهد بود.

,

خوب است که همه را چون فرزندان خود دانسته برای تمام جوانان ایرانی ، این چنین دل بسوزانید.

,

فساد و فحشا عادی سازی شده در حالی در اینستاگرام در حال اتفاق افتادن است که وزیر ارتباطات در این باره گفته است : در چند روزی که این طرح در شبکه اجتماعی اینستاگرام اجرا شده هیچ عکس معمولی و بدون مشکلی فیلتر نشده و مشکل فنی در این شبکه دیده نشده است.

,

آقای واعظی درست است که هیچ عکس بدون مشکلی فیلتر نشده ، فراموش نشود که اساس به کارگیری این پروژه در اینستاگرام فیلتر کردن صفحات با محتوای زشت  بوده است.

,

, , ,

حالا مسئولان نه تنها از فیلتر شدن صفحات با محتوا زشت  سخن نمی گویید که این موضوع را حتی به فیلتر کردن تصاویر مستهجن هم محدود نکرده و در کمال نا باوری به جای ارائه گزارش در خصوص چرایی فیلتر نشدن این صفحات نوید می دهید که :  هیچ عکس بدون مشکلی فیلتر نشده.

,

به قول یکی از دوستان ، در این فضای وحشتناک حاکم بر اینستاگرام و با وجود این صفحات مستهجن ، نه تو رو خدا بیایید چند عکس بدون مشکل را هم فیلتر کنید !

,

نکته تکان دهنده در خصوص این مصاحبه وزیر که اخیرا در رسانه ها منتشر شد ، این است که وی به جای سخن گفتن از چرایی شکست پروژه فیلترینگ هوشمند در اینستاگرام ، از رفع فیلتر ردن صفحاتی در فیسبوک که محتوای سالم دارند سخن می گوید .

,

واعظی همچنین در مصاحبه ای که در ۸ بهمن ماه در رسانه ها منتشر شد گفته بود ۸۳ درصد از فیلترینگ هوشمند بومی ما  در اینستاگرام جواب داد و در مجموع برای ورود کار راضی هستیم.

,

جناب وزیر ، بحث ما نیز بر اساس همین ۱۷ درصد است که تمام جامعه را هدف گرفته اند.

,

, , ,

نکته عجیب در اظهارات وزیر انجاست که به جای تقدیر و تشکر از بسیج دانشجویی که پیش از این در خصوص معایب این پروژه به وزیر هشدار داده بودند گفته بود : اینکه بسیج چند دانشگاه به جای آنکه ما را تشویق کنند که تازه وارد وادی فیلترینگ هوشمند شدیم پیش‌گویی می‌کنند که ما موفق نمی‌شویم جای تعجب دارد.

,

درحای که فیلترینگ هوشمند در اینستاگرام  تا این لحظه با شکست همراه بوده است ، وزیر ارتباطات گفته است : فیلترینگ هوشمند در سه مرحله اجرایی خواهد شد، مرحله نخست بخشی از این طرح تا یک ماه آینده اجرایی می‌شود. مرحله بعد سه ماه بعد و مرحله سوم که مرحله نهایی اجرای فیلترینگ هوشمند است، ۶ ماه بعد اجرایی خواهد شد.

,

در حال حاضر حدود ۲۰ میلیون ایرانی در شبکات اجتماعی و موبایلی ، وایبر ، واتس آپ ، اینستاگرام ، وی چت ، تانگو و … عضو هستند.

,

اخبار رسیده و گفته های وزیر ارتباطات و چشم اندازی که برای فیلترینگ هوشمند در نظر گرفته شده تااردیبهشت ۹۳ رسانه ای شده بود ، قرار است که پروژه ای که در اینستاگرام جواب نداده است ، تنها با استناد به اظهارات مسئولانی که آن را موفقیت آمیز خوانده اند بر کل اینترنت حاکم شود.

,

بر اساس فضای کثیفی که  امروز در اینستاگرام حاکم وبدون فیلتر شکن در دسترس است ،بعید نیست که با حاکم شدن این طرح و اعمال شدن آن بر تمام فضای مجازی فاجعه ای در ابعاد گسترده تر رخ داده و دوباره با فساد و فحشا افسار گسیخته ای که در سال های ۸۵ الی ۸۷ در اینترنت کشور حاکم شده بودمواجه شویم.

,

امیدواریم که شاهد آن روز نباشیم که این طرح در ابعاد گسترده تر اجرا شده و مسئولان مصاحبه کنند که : در ۸۰ درصد با موفقیت همراه بوده ایم و چرا بسیج دانشجویی جای تشویق پیش گویی می کند.

,

متاسفانه فضای حاکم بر اینستاگرام حکایت از ان دارد که بسیج به درستی پیش بینی کرده بود.

,

امیدواریم مسئولان به جای عملی کردن فاز دوم و سوم پروژه فیلترینگ هوشمند ، نقص های این طرح را بر طرف کرده و بعد از ان ، با کمک گرفتن از کارشناسان و  اجرا این طرح در یک محدوده آماری کوچک  نتیجه آن را بررسی کرده و سپس ان را در محدوده گسترده فضای مجازی کشور اجرا کنند.

,

, , ,

انتهای پیام/پ

]
فساد و فحشا عادی سازی شده در حالی در اینستاگرام در حال اتفاق افتادن است که وزیر ارتباطات در این باره گفته است : در چند روزی که این طرح در شبکه اجتماعی اینستاگرام اجرا شده هیچ عکس معمولی و بدون مشکلی فیلتر نشده و مشکل فنی در این شبکه دیده نشده است.