اجرای ۳۵ نمایش تعزیه توسط تعزیه‌خوانان شهرستان خدابنده
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از اشراق آنلاین،اسدالله بیگدلی اظهار داشت: از 14 اسفند ماه تا 4 فروردین به مدت 20 روز نزدیک به 35 تعزیه توسط تعزیه‌خوانان شهرستان خدابنده در سراسر نقاط کشور برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اشراق آنلاین،,

وی با اشاره به اینکه نمایش‌های تعزیه با موضوع حضرت فاطمه(س) است، ابراز کرد: نمایش‌های تعزیه با موضوع سبک زندگی فاطمه(س) در ایام فاطمیه در استان‌های قم، مرکزی، همدان، قزوین، البرز و زنجان اجرا می‌شود.

,

رئیس انجمن تعزیه خوانان شهرستان خدابنده با بیان اینکه ترویج سبک زندگی اسلامی از جمله اصلی‌ترین مضامین اجرای نمایش‌های تعزیه در ایام فاطمیه است، گفت: در اجرای نمایش‌های تعزیه تلاش می‌کنیم با تبیین ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س) در راستای اشاعه سبک زندگی اسلامی گام برداریم.

,

وی با اشاره به اینکه الگو قرار دادن زندگی حضرت فاطمه(س) می‌تواند بسیاری از مشکلات و مسائل اجتماعی و فرهنگی را برطرف کند، گفت: استقبال از نمایش‌های تعزیه که از مهمترین میراث معنوی بومی محسوب می‌شود بسیار مطلوب است.

,

بیگدلی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی تعزیه‌خوانی در شهرستان خدابنده خاطرنشان کرد: در راستای ارتقاء سطح آموزشی تعزیه‌خوانان این شهرستان کلاس‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته تعزیه خوانی برگزار می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه نوجوانان و نونهالان تعزیه‌خوان در دفتر تعزیه شهرستان خدابنده عضو هستند، تصریح کرد: هنرمندان نونهال و نوجوان نیز از سن‌های 5 تا 16 سال در نقش بچه‌خوان به اجرای نمایش می‌پردازند.

,

رئیس انجمن تعزیه خوانان شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه با آموزش تعزیه به جوانان و نوجوانان در راستای انتقال این هنر سنتی و میراث معنوی به نسل آینده اقدامات مؤثری انجام می‌شود، ابراز کرد: با تعلیم و تربیت کودکان ونوجوانان در عرصه هنر تعزیه برای انتقال این میراث معنوی به نسل آینده گام‌های مؤثری برداشته می‌شود.

,

انتهای پیام/پ

]
رئیس انجمن تعزیه خوانان شهرستان خدابنده از اجرای ۳۵ نمایش تعزیه توسط تعزیه‌خوانان شهرستان خدابنده درایام فاطمیه خبر داد.