وهن مذهب، خط قرمز سوگواری عاشورا است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر رخصی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت شهید مطهری در گفت و گو با طنین یاس در ادامه سلسله گفت و گوهای بررسی آسیب های عزاداری عاشورا، از سست کردن پایه‌های اجتماعی مذهب و دین  به عنوان یکی دیگر از نبایسته‌های رفتاری و آسیب‌ها در مراسم عزاداری نام برد.

 

, شبکه اطلاع رسانی دانا, ، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر رخصی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت شهید مطهری در گفت و گو با طنین یاس در ادامه سلسله گفت و گوهای بررسی آسیب های عزاداری عاشورا، از سست کردن پایه‌های اجتماعی مذهب و دین  به عنوان یکی دیگر از نبایسته‌های رفتاری و آسیب‌ها در مراسم عزاداری نام برد., ، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر رخصی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت شهید مطهری در گفت و گو با طنین یاس در ادامه سلسله گفت و گوهای بررسی آسیب های عزاداری عاشورا، از سست کردن پایه‌های اجتماعی مذهب و دین  به عنوان یکی دیگر از نبایسته‌های رفتاری و آسیب‌ها در مراسم عزاداری نام برد., طنین یاس, طنین یاس,
,
,

جلوه لرزان آموزه های دینی با سست کردن پایه های اجتماعی مذهب شیعه

, جلوه لرزان آموزه های دینی با سست کردن پایه های اجتماعی مذهب شیعه, جلوه لرزان آموزه های دینی با سست کردن پایه های اجتماعی مذهب شیعه, جلوه لرزان آموزه های دینی با سست کردن پایه های اجتماعی مذهب شیعه, جلوه لرزان آموزه های دینی با سست کردن پایه های اجتماعی مذهب شیعه,

وی با تأکید بر اینکه پرداختن به کارهایی که پایه‌های اجتماعی مذهب رفیع شیعه را سست و تضعیف می‌کند، باعث مرهون و لرزان جلوه کردن آموزه های دینی در چشمان دوست و دشمن می شود، افزود: بر همین اساس است که امام خمینی(ره) یکی از مرز‌های فقهی سوگواری برای سالار شهیدان را تا بدان جا دانسته است،که موجب وهن مذهب نشود.

, وی با تأکید بر اینکه پرداختن به کارهایی که پایه‌های اجتماعی مذهب رفیع شیعه را سست و تضعیف می‌کند، باعث مرهون و لرزان جلوه کردن آموزه های دینی در چشمان دوست و دشمن می شود، افزود: بر همین اساس است که امام خمینی(ره) یکی از مرز‌های فقهی سوگواری برای سالار شهیدان را تا بدان جا دانسته است،که موجب وهن مذهب نشود., وی با تأکید بر اینکه پرداختن به کارهایی که پایه‌های اجتماعی مذهب رفیع شیعه را سست و تضعیف می‌کند، باعث مرهون و لرزان جلوه کردن آموزه های دینی در چشمان دوست و دشمن می شود، افزود: بر همین اساس است که امام خمینی(ره) یکی از مرز‌های فقهی سوگواری برای سالار شهیدان را تا بدان جا دانسته است،که موجب وهن مذهب نشود., (ره) ,



,
,
, , , ,

 

,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت شهید مطهری در ادامه با استناد به سخنان شهید آیت ‌ا... ‌قاضی طباطبایی، گفت: از مضرات  ضمیمه کردن وهن در مذهب حتی از روی محبت به سید الشهداء! آن است که دشمنان تشیع به خصوص وهابی مسلک‌ها،اصل تاریخ کربلا را،به آن دروغ‌ها ضمیمه کرده و اساس صحیح را قیاس به آن ناصحیح‌ها کرده و انکار می‌کنند. چنانچه ابن تیمیه حرانی حنبلی،با کمال بی‌حیایی اصل تاریخ و حادثه کربلا را انکار کرده و ادعا کرده سر مبارک سید الشهداء(ع)  را به شام نبرده‌اند و از خاندان آن حضرت کسی را اسیر نکرده‌اند.

, مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت شهید مطهری در ادامه با استناد به سخنان شهید آیت ‌ا... ‌قاضی طباطبایی، گفت: از مضرات  ضمیمه کردن وهن در مذهب حتی از روی محبت به سید الشهداء! آن است که دشمنان تشیع به خصوص وهابی مسلک‌ها،اصل تاریخ کربلا را،به آن دروغ‌ها ضمیمه کرده و اساس صحیح را قیاس به آن ناصحیح‌ها کرده و انکار می‌کنند. چنانچه ابن تیمیه حرانی حنبلی،با کمال بی‌حیایی اصل تاریخ و حادثه کربلا را انکار کرده و ادعا کرده سر مبارک سید الشهداء(ع)  را به شام نبرده‌اند و از خاندان آن حضرت کسی را اسیر نکرده‌اند., مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت شهید مطهری در ادامه با استناد به سخنان شهید آیت ‌ا... ‌قاضی طباطبایی، گفت: از مضرات  ضمیمه کردن وهن در مذهب حتی از روی محبت به سید الشهداء! آن است که دشمنان تشیع به خصوص وهابی مسلک‌ها،اصل تاریخ کربلا را،به آن دروغ‌ها ضمیمه کرده و اساس صحیح را قیاس به آن ناصحیح‌ها کرده و انکار می‌کنند. چنانچه ابن تیمیه حرانی حنبلی،با کمال بی‌حیایی اصل تاریخ و حادثه کربلا را انکار کرده و ادعا کرده سر مبارک سید الشهداء(ع)  را به شام نبرده‌اند و از خاندان آن حضرت کسی را اسیر نکرده‌اند., (ع) ,

 

,

 

,

عوامل عمومی و اختصاصی تحریف واقعه عاشورا

, عوامل عمومی و اختصاصی تحریف واقعه عاشورا, عوامل عمومی و اختصاصی تحریف واقعه عاشورا, عوامل عمومی و اختصاصی تحریف واقعه عاشورا, عوامل عمومی و اختصاصی تحریف واقعه عاشورا,

 این کارشناس مذهبی در ادامه، از تحریف در واقعه عاشورا  به عنوان یکی دیگر از آسیب ها اشاره کرد و گفت و اظهار کرد: تحریف لفظی و معنوی عاشورا بر پایه عواملی استوار است که هر کدام می تواند، عوامل و اهداف پیدایش این رخداد را دستخوش تغییر کرده و آن را دگرگونه جلوه دهد.

,  این کارشناس مذهبی در ادامه، از تحریف در واقعه عاشورا  به عنوان یکی دیگر از آسیب ها اشاره کرد و گفت و اظهار کرد: تحریف لفظی و معنوی عاشورا بر پایه عواملی استوار است که هر کدام می تواند، عوامل و اهداف پیدایش این رخداد را دستخوش تغییر کرده و آن را دگرگونه جلوه دهد.,  این کارشناس مذهبی در ادامه، از تحریف در واقعه عاشورا  به عنوان یکی دیگر از آسیب ها اشاره کرد و گفت و اظهار کرد: تحریف لفظی و معنوی عاشورا بر پایه عواملی استوار است که هر کدام می تواند، عوامل و اهداف پیدایش این رخداد را دستخوش تغییر کرده و آن را دگرگونه جلوه دهد.,

 

,

 

,

 این استاد دانشگاه در تقسیم بندی عوامل تحریف در واقعه عاشورا به سه عامل اشاره کرد و افزود: دو عامل از عوامل عمومی تحریف تاریخ است و مختص حادثه عاشورا نیست و یکی از این عوامل خاص واقعه عاشوراست .

,  این استاد دانشگاه در تقسیم بندی عوامل تحریف در واقعه عاشورا به سه عامل اشاره کرد و افزود: دو عامل از عوامل عمومی تحریف تاریخ است و مختص حادثه عاشورا نیست و یکی از این عوامل خاص واقعه عاشوراست .,  این استاد دانشگاه در تقسیم بندی عوامل تحریف در واقعه عاشورا به سه عامل اشاره کرد و افزود: دو عامل از عوامل عمومی تحریف تاریخ است و مختص حادثه عاشورا نیست و یکی از این عوامل خاص واقعه عاشوراست .,

 

,

 

,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت شهید مطهری از :« اغراض دشمنان و تمایل بشر به اسطوره‌‌سازی» به عنوان عوامل عمومی تحریف تاریخ نام برد و گفت: عامل سوم که تنها مربوط به حادثه کربلا می شود ،عاملی است  که موجبات استفاده از هر وسیله‌ و ابزاری هر چند نامقدس را برای رسیدن به هدف مقدس تجویز می کند.

, مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت شهید مطهری از :« اغراض دشمنان و تمایل بشر به اسطوره‌‌سازی» به عنوان عوامل عمومی تحریف تاریخ نام برد و گفت: عامل سوم که تنها مربوط به حادثه کربلا می شود ،عاملی است  که موجبات استفاده از هر وسیله‌ و ابزاری هر چند نامقدس را برای رسیدن به هدف مقدس تجویز می کند., مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت شهید مطهری از :« اغراض دشمنان و تمایل بشر به اسطوره‌‌سازی» به عنوان عوامل عمومی تحریف تاریخ نام برد و گفت: عامل سوم که تنها مربوط به حادثه کربلا می شود ،عاملی است  که موجبات استفاده از هر وسیله‌ و ابزاری هر چند نامقدس را برای رسیدن به هدف مقدس تجویز می کند.,

 

,

 

,

حجت الاسلام رخصی در توضیح این عامل افزود: از نگاه برخی افراد، گریستن بر امام حسین (ع) هدفی مقدس و منزه است و برای رسیدن و انجام دادن آن،هر‌کاری مجاز و رواست،در نتیجه افرادی در این قضیه دست به جعل و تحریف زدند.

, حجت الاسلام رخصی در توضیح این عامل افزود: از نگاه برخی افراد، گریستن بر امام حسین (ع) هدفی مقدس و منزه است و برای رسیدن و انجام دادن آن،هر‌کاری مجاز و رواست،در نتیجه افرادی در این قضیه دست به جعل و تحریف زدند., حجت الاسلام رخصی در توضیح این عامل افزود: از نگاه برخی افراد، گریستن بر امام حسین (ع) هدفی مقدس و منزه است و برای رسیدن و انجام دادن آن،هر‌کاری مجاز و رواست،در نتیجه افرادی در این قضیه دست به جعل و تحریف زدند., (ع),

 

,

 

,

انتهای پیام/خ

, انتهای پیام/خ, انتهای پیام/خ]
حجت الاسلام رخصی، با تأکید بر اینکه مرزهای فقهی سوگواری عاشورا باید تا جایی باشد که باعث وهن مذهب نشود، اظهار کرد: تحریف لفظی و معنوی حادثه عاشورا از مهم ترین آسیب های سوگواری های سید الشهداء (ع) است که می تواند عوامل و اهداف پیدایش این رخداد را دستخوش تغییر کرده و آن را دگرگونه جلوه می دهد.