نوک پیکان تحریفات عاشورا الگو بودن قیام حسینی را نشانه گرفته است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، حجت الاسلام علی اکبر رخصی مسئول نمانیدگی ولی فقیه در ناحیه شهید مطهری در خصوص تحریفات معنوی واقعه عاشورا به طنین یاس گفت: عده‌ای عالمانه یا جاهلانه، عامدانه یا غافلانه، نهضت حسینی را به گونه‌ای تفسیر کرده‌اند که عوامل پیدایش این رخداد را دستخوش تغییر کرده و اهدافش را به گونه‌ای معرفی می‌کند که با اهداف واقعی و متون تاریخی مستند ناسازگار است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, طنین یاس, طنین یاس,

 

,

عاشورا،کفاره گناهان مردم! با هدف اباحه گری و روایی گناه

, عاشورا،کفاره گناهان مردم! با هدف اباحه گری و روایی گناه , عاشورا،کفاره گناهان مردم! با هدف اباحه گری و روایی گناه , عاشورا،کفاره گناهان مردم! با هدف اباحه گری و روایی گناه , عاشورا،کفاره گناهان مردم! با هدف اباحه گری و روایی گناه ,

وی از جمله تحریفات معنوی که هدف اصلی قیام ابا‌عبدا... (ع) را وارونه جلوه می‌دهد؛ پنداری برشمرد که بر اساس آن «امام حسین (ع) برای بخشش گناهان شیعیان خود کشته شده است.» و تأکید کرد، صاحبان این تفکر با تشبث به روایاتی که شمارنده فضیلت گریستن بر سید الشهداء(ع)، ترغیب به عزاداری در ازای آمرزش گناهان و ورود به بهشت است، تمامی اهداف حسینی را به یکباره فراموش کرده و نوعی اباحه‌گری و روایی گناه را ترویج می‌کنند.

, وی از جمله تحریفات معنوی که هدف اصلی قیام ابا‌عبدا... (ع) را وارونه جلوه می‌دهد؛ پنداری برشمرد که بر اساس آن «امام حسین (ع) برای بخشش گناهان شیعیان خود کشته شده است.» و تأکید کرد، صاحبان این تفکر با تشبث به روایاتی که شمارنده فضیلت گریستن بر سید الشهداء(ع)، ترغیب به عزاداری در ازای آمرزش گناهان و ورود به بهشت است، تمامی اهداف حسینی را به یکباره فراموش کرده و نوعی اباحه‌گری و روایی گناه را ترویج می‌کنند., وی از جمله تحریفات معنوی که هدف اصلی قیام ابا‌عبدا... (ع) را وارونه جلوه می‌دهد؛ پنداری برشمرد که بر اساس آن «امام حسین (ع) برای بخشش گناهان شیعیان خود کشته شده است.» و تأکید کرد، صاحبان این تفکر با تشبث به روایاتی که شمارنده فضیلت گریستن بر سید الشهداء(ع)، ترغیب به عزاداری در ازای آمرزش گناهان و ورود به بهشت است، تمامی اهداف حسینی را به یکباره فراموش کرده و نوعی اباحه‌گری و روایی گناه را ترویج می‌کنند., (ع), (ع), (ع),



,
,
, , , ,

 

,

ب)عاشورا تکلیف خصوصی امام حسین(ع) ! با هدف حذف الگوی قیام برای مسلمانان

, ب)عاشورا تکلیف خصوصی امام حسین(ع) ! با هدف حذف الگوی قیام برای مسلمانان , ب)عاشورا تکلیف خصوصی امام حسین(ع) ! با هدف حذف الگوی قیام برای مسلمانان , ب)عاشورا تکلیف خصوصی امام حسین(ع) ! با هدف حذف الگوی قیام برای مسلمانان , ب)عاشورا تکلیف خصوصی امام حسین(ع) ! با هدف حذف الگوی قیام برای مسلمانان , (ع) !,

این استاد دانشگاهدر ادامه به تحریف دیگری که در قالب برداشتی علمی از حماسه خونبار کربلا،ممکن است جلوه کند، اشاره کرد و افزود: این برداشت غلط به علل و عوامل نینوا می‌پردازد و آن را وظیفه شرعی و تکلیف خصوصی سید الشهداء (ع) معرفی می‌کند.

, این استاد دانشگاهدر ادامه به تحریف دیگری که در قالب برداشتی علمی از حماسه خونبار کربلا،ممکن است جلوه کند، اشاره کرد و افزود: این برداشت غلط به علل و عوامل نینوا می‌پردازد و آن را وظیفه شرعی و تکلیف خصوصی سید الشهداء (ع) معرفی می‌کند., این استاد دانشگاهدر ادامه به تحریف دیگری که در قالب برداشتی علمی از حماسه خونبار کربلا،ممکن است جلوه کند، اشاره کرد و افزود: این برداشت غلط به علل و عوامل نینوا می‌پردازد و آن را وظیفه شرعی و تکلیف خصوصی سید الشهداء (ع) معرفی می‌کند., (ع),

 

,

وی ادامه داد: طبق این برداشت و با استناد به برخی از روایات؛ حادثه کربلا قضیه‌ای است که از ابتدای خلقت رقم خورده و این تکلیف امام حسین (ع) بود که بر اساس همان فرمان ازلی الهی عمل و خود را فدا کند. این برداشت به ظاهر علمی و مستند،تحریفی ماهرانه است که به قول شهید مطهری (ره) حادثه کربلا را از نظر اثر مفید داشتن عقیم می‌کند.

, وی ادامه داد: طبق این برداشت و با استناد به برخی از روایات؛ حادثه کربلا قضیه‌ای است که از ابتدای خلقت رقم خورده و این تکلیف امام حسین (ع) بود که بر اساس همان فرمان ازلی الهی عمل و خود را فدا کند. این برداشت به ظاهر علمی و مستند،تحریفی ماهرانه است که به قول شهید مطهری (ره) حادثه کربلا را از نظر اثر مفید داشتن عقیم می‌کند., وی ادامه داد: طبق این برداشت و با استناد به برخی از روایات؛ حادثه کربلا قضیه‌ای است که از ابتدای خلقت رقم خورده و این تکلیف امام حسین (ع) بود که بر اساس همان فرمان ازلی الهی عمل و خود را فدا کند. این برداشت به ظاهر علمی و مستند،تحریفی ماهرانه است که به قول شهید مطهری (ره) حادثه کربلا را از نظر اثر مفید داشتن عقیم می‌کند., (ع), (ره),

 

,

مسئول نمانیدگی ولی فقیه ناحیه شهید مطهری، نتیجه نامبارک اینگونه تحریفات را خارج کردن حادثه عاشورا از مکتبی و قابل پیروی بودن عنوان کرد و افزود: این برداشت یعنی اسلام در برابر ظلم و فساد دستور عمومی ندارد و قیام امام حسین(ع) دیگر به عنوان اسوه مطرح نشده و نیروی حرکت و الگوی قیام از ملل عالم،که می‌خواهند از یوغ استبداد و ظلم و استکبار و جهالت رهایی یابند و به حق و عدالت و پاکی روی آورند، گرفته می شود.

, مسئول نمانیدگی ولی فقیه ناحیه شهید مطهری، نتیجه نامبارک اینگونه تحریفات را خارج کردن حادثه عاشورا از مکتبی و قابل پیروی بودن عنوان کرد و افزود: این برداشت یعنی اسلام در برابر ظلم و فساد دستور عمومی ندارد و قیام امام حسین(ع) دیگر به عنوان اسوه مطرح نشده و نیروی حرکت و الگوی قیام از ملل عالم،که می‌خواهند از یوغ استبداد و ظلم و استکبار و جهالت رهایی یابند و به حق و عدالت و پاکی روی آورند، گرفته می شود., مسئول نمانیدگی ولی فقیه ناحیه شهید مطهری، نتیجه نامبارک اینگونه تحریفات را خارج کردن حادثه عاشورا از مکتبی و قابل پیروی بودن عنوان کرد و افزود: این برداشت یعنی اسلام در برابر ظلم و فساد دستور عمومی ندارد و قیام امام حسین(ع) دیگر به عنوان اسوه مطرح نشده و نیروی حرکت و الگوی قیام از ملل عالم،که می‌خواهند از یوغ استبداد و ظلم و استکبار و جهالت رهایی یابند و به حق و عدالت و پاکی روی آورند، گرفته می شود., (ع) ,



 

,
,
,

, , , ,

ج)عاشورا و تحریف‌های نو

, ج)عاشورا و تحریف‌های نو, ج)عاشورا و تحریف‌های نو, ج)عاشورا و تحریف‌های نو,

 

,

تقدس زدایی و خشونت زایی سوگواری !! هدف قرار دادن فرهنگ شهادت

, تقدس زدایی و خشونت زایی سوگواری !! هدف قرار دادن فرهنگ شهادت , تقدس زدایی و خشونت زایی سوگواری !! هدف قرار دادن فرهنگ, تقدس زدایی و خشونت زایی سوگواری !! هدف قرار دادن فرهنگ, تقدس زدایی و خشونت زایی سوگواری !! هدف قرار دادن فرهنگ, شهادت , شهادت , شهادت ,

این کارشناس مسائل مذهبی تحریفات معنوی واقعه عاشورا را متغییری وابسته به گذشت زمان و تغییر شرایط فرهنگی و سیاسی جامعه، دانست و افزود: از نشانه‌هایی دیگر که عمدتاً بر محور تضعیف پایگاه اجتماعی-فرهنگی عاشورا و ابعاد سازنده آن متمرکز است، می توان به برخی جریان‌ها و پیاده نظام آن‌ها در لوای آموزه‌های فرهنگ لیبرال غرب اشاره کرد که عزاداری امام حسین (ع) را ادامه آیین سوگواری سیاوش بر اساس اساطیر ایران باستان می‌شمارند .

, این کارشناس مسائل مذهبی تحریفات معنوی واقعه عاشورا را متغییری وابسته به گذشت زمان و تغییر شرایط فرهنگی و سیاسی جامعه، دانست و افزود: از نشانه‌هایی دیگر که عمدتاً بر محور تضعیف پایگاه اجتماعی-فرهنگی عاشورا و ابعاد سازنده آن متمرکز است، می توان به برخی جریان‌ها و پیاده نظام آن‌ها در لوای آموزه‌های فرهنگ لیبرال غرب اشاره کرد که عزاداری امام حسین (ع) را ادامه آیین سوگواری سیاوش بر اساس اساطیر ایران باستان می‌شمارند ., این کارشناس مسائل مذهبی تحریفات معنوی واقعه عاشورا را متغییری وابسته به گذشت زمان و تغییر شرایط فرهنگی و سیاسی جامعه، دانست و افزود: از نشانه‌هایی دیگر که عمدتاً بر محور تضعیف پایگاه اجتماعی-فرهنگی عاشورا و ابعاد سازنده آن متمرکز است، می توان به برخی جریان‌ها و پیاده نظام آن‌ها در لوای آموزه‌های فرهنگ لیبرال غرب اشاره کرد که عزاداری امام حسین (ع) را ادامه آیین سوگواری سیاوش بر اساس اساطیر ایران باستان می‌شمارند ., (ع),

 

,

وی تقدس‌زدایی از عاشورا و خشونت‌زا معرفی کردن فرهنگ آن، مقایسه امام حسین(ع) با تراژدی‌های افسانه‌ای همچون آنتیگونه،را از دیگر تحریفات و آسیب های عاشورا عنوان کرد. حجت الاسلام رخصی مواردی از تحریف که در آن گفته می شود:«خرج کردن عاشورا برای زنده نگه داشتن عنصر انتقام، کینه‌توزی،خشونت و خونریزی و دشمن تراشی موهوم و غیر موهوم کار شایسته ای نیست» یا اینکه القا می‌شود:«پیامبر در بدر و حنین شمشیر زد و کربلا پیامد‌های همان جنگ‌ها بود و خشونت فرزند خشونت است و در خدمت خشونت میوه‌هایی جز خشونت بار نمی‌آورد.» را از دیگر آسیب های تحریف های نوین معنوی واقعه عاشورا دانست که متاسفانه بر اساس آن فرهنگ شهادت، خشونت معرفی می شود.

, وی تقدس‌زدایی از عاشورا و خشونت‌زا معرفی کردن فرهنگ آن، مقایسه امام حسین(ع) با تراژدی‌های افسانه‌ای همچون آنتیگونه،را از دیگر تحریفات و آسیب های عاشورا عنوان کرد. حجت الاسلام رخصی مواردی از تحریف که در آن گفته می شود:«خرج کردن عاشورا برای زنده نگه داشتن عنصر انتقام، کینه‌توزی،خشونت و خونریزی و دشمن تراشی موهوم و غیر موهوم کار شایسته ای نیست» یا اینکه القا می‌شود:«پیامبر در بدر و حنین شمشیر زد و کربلا پیامد‌های همان جنگ‌ها بود و خشونت فرزند خشونت است و در خدمت خشونت میوه‌هایی جز خشونت بار نمی‌آورد.» را از دیگر آسیب های تحریف های نوین معنوی واقعه عاشورا دانست که متاسفانه بر اساس آن فرهنگ , وی تقدس‌زدایی از عاشورا و خشونت‌زا معرفی کردن فرهنگ آن، مقایسه امام حسین(ع) با تراژدی‌های افسانه‌ای همچون آنتیگونه،را از دیگر تحریفات و آسیب های عاشورا عنوان کرد. حجت الاسلام رخصی مواردی از تحریف که در آن گفته می شود:«خرج کردن عاشورا برای زنده نگه داشتن عنصر انتقام، کینه‌توزی،خشونت و خونریزی و دشمن تراشی موهوم و غیر موهوم کار شایسته ای نیست» یا اینکه القا می‌شود:«پیامبر در بدر و حنین شمشیر زد و کربلا پیامد‌های همان جنگ‌ها بود و خشونت فرزند خشونت است و در خدمت خشونت میوه‌هایی جز خشونت بار نمی‌آورد.» را از دیگر آسیب های تحریف های نوین معنوی واقعه عاشورا دانست که متاسفانه بر اساس آن فرهنگ , (ع), شهادت، خشونت معرفی می شود., شهادت، خشونت معرفی می شود.,

 

,

وی در پایان با استناد به آیه «کذلک یضرب الله الحق و الباطل،فاما الزبد فیذهب جفاء و اماما ینفع الناس فیمکث فی الارض» گفت:چنین نیست که تحریفی تا ابد بماند چرا که تحریف پرده و پوششی است که با آشکار شدن حقیقت،رخ در نقاب کشیده و همچون کف روی آب،نابود و مضمحل می‌ شود.

, وی در پایان با استناد به آیه «کذلک یضرب الله الحق و الباطل،فاما الزبد فیذهب جفاء و اماما ینفع الناس فیمکث فی الارض» گفت:چنین نیست که تحریفی تا ابد بماند چرا که تحریف پرده و پوششی است که با آشکار شدن حقیقت،رخ در نقاب کشیده و همچون کف روی آب،نابود و مضمحل می‌ شود., وی در پایان با استناد به آیه «کذلک یضرب الله الحق و الباطل،فاما الزبد فیذهب جفاء و اماما ینفع الناس فیمکث فی الارض» گفت:چنین نیست که تحریفی تا ابد بماند چرا که تحریف پرده و پوششی است که با آشکار شدن حقیقت،رخ در نقاب کشیده و همچون کف روی آب،نابود و مضمحل می‌ شود.,

 

,

 

,

انتهای پیام/ خ

, انتهای پیام/ خ, انتهای پیام/ خ, انتهای پیام/ خ]
یک کارشناس مسائل مذهبی، منظور از تحریف یک واقعه تاریخی را تفسیر علل و اهداف آن خلاف اصلش دانست و گفت: با گذشت زمان و سپری شدن شرایط فرهنگی و سیاسی جامعه، تحریف‌ها نیز دگرگون شده و رنگ عوض می‌کند و نوک پیکان تحریفات نوین معنوی واقعه عاشورا الگو بودن قیام حسینی را هدف قرار داده است.