پیش بینی افزایش ۱۸ درصدی دستمزد ۹۴
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا محمد عطاردیان در گفت وگو با تسنیم، درباره صورت جلسه شورای عالی کار گفت: جلسه گذشته هم گفتند آخرین جلسه شورای عالی کار است. اما به دلیل عدم تفاهم بین کارگر و کارفرما جلسه به امشب موکول شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 وی با بیان اینکه کارگر و کارفرما برای افزایش 261 هزار تومانی به توافق رسیده اند اما هنوز قطعی نشده است افزود: شرکای اجتماعی همواره با هم نشست هایی را برگزار می کنند تا به نظر واحد برای طرح در جلسه شورای عالی کار داشته باشند.

,

 عطاردیان با تأکید بر اینکه حقوق مطابق تورم افزایش و در کنار آن سایر مزایا مانند حق مسکن و بن خوار و بار و پایه سنوات نیز افزایش می یابد گفت: علاوه بر این نیز مقداری به عنوان معیشت کارگران مد نظر قرار خواهد گرفت.

,

نایب رئیس انجمن صنفی کانون عالی کارفرمایی ایران با بیان اینکه پیش بینی می شود که نرخ تورم میانگین 18 درصد افزایش یابد گفت: فاصله 260 هزار تومانی حقوق کارگران را تایید می کنم.  اکنون نمایندگان کارگری خواستار افزایش 25 درصدی نرخ دستمزد و نمایندگان کارفرمایی خواستار افزایش 16 درصدی مطابق با نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی هستند. اما به نظرم می توان پیش بینی کرد که افزایش میانگین 18 درصدی محقق شود.

,

 به گزارش تسنیم، اگر بخواهیم بنا بر افزایش 260 هزار تومانی بگذاریم، حقوق به میزان 18 درصد یعنی109 هزار و 602 تومان افزایش می یابد و دستمزد به 718 هزار تومان خواهد رسید. که 20 هزار تومان به حق مسکن افزوده و ماهیانه 15 هزار تومان هم به پایه سنوات افزوده خواهد شد و بن خوار و بار باید به میزان 117 هزار تومان افزوده شود تا توافق 260 هزار تومانی عملیاتی شود.

,

انتهای پیام/ع

]
نایب رئیس انجمن صنفی کانون عالی کارفرمایی ایران با اشاره به اینکه دستمزد ۹۴ امشب با فرمول ترکیبی نرخ تورم و معیشت کارگران تعیین خواهد شد، گفت: پیش بینی می شود شرکای اجتماعی میانگین ۱۸ درصد افزایش مزد سال آینده را تصویب کنند.