از پرچم داری گنبد سلطانیه تا انجام ماموریت های اورژانس در زنجان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از موج رسا,  امسال نیز در ایام نوروز مسافران و گردشگران از بناهای تاریخی و گردشگری زنجان بازدید کردند، به طوری که تعداد بازدیدکنندگان از مراکز گردشگری این استان در تعطیلات نوروز به 110 هزار و 299 نفر رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

گنبد سلطانیه به عنوان یکی از 17 میراث جهانی ایران رکوردار این بازدیدها بود به طوری که  از 27 اسفند سال گذشته تا 14 فروردین امسال 40 هزار و 370 از این میراث جهانی بازدید کردند،همچنین 19 هزار و 34 نفر از بنای رختشویخانه، 18 هزار و 598 نفر از موزه مردان نمکی و 10 هزارو 156 نفر از غار کتله خور بازدید کردند.
گنبد سلطانیه، رختشویخانه، موزه مردان نمکی، غار کتله خور، موزه دارایی، چلبی اوغلی، ملا حسن کاشی و حسینیه اعظم مهمترین مراکز گردشگری و تاریخی زنجان در این ایام بود.
همچنین در این مدت پنج هزار و 805 نفر از موزه صنایع دستی در عمارت دارایی، دو هزار و 585 نفر از بنای چلبی اوغلی، یک هزار و 305 نفر از بقعه ملا حسن کاشی، 10 هزار و 784 از حسینیه اعظم و یک هزار و 665 نفر نیز از بقعه پیراحمد زهر نوش بازدید کردند.
مجموع اقامت کنندگان در این استان طی ایام تعطیلات نوروزی امسال 36 هزار و 862 نفر بود که در طول اجرای این طرح ،341 بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، رستوران ها و مراکز پذیرایی و بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز اقامت موقت صورت گرفت.

,
,
,
,


*اجرای طرح ویژه نوروزی توسط تعزیرات حکومتی زنجان

,
,

طرح ویژه نوروزی توسط تعزیرات حکومتی استان زنجان و با همکاری سایر دستگاه های متولی از 15 اسفند پارسال تا 13 فروردین امسال اجرا شد.
درراستای اجرای این طرح تعداد 204 پرونده به تعزیرات حکومتی وارد و تعداد 167پرونده مختومه شده و براساس آرای صادره متخلفین به پرداخت جریمه نقدی بالغ بر 153میلیون ریال محکوم شدند همچنین میزان جریمه وصولی از این متخلفین بیش از 67 میلیون ریال است.

طبق آمار موجود در شهرستان زنجان تعداد 109پرونده، شهرستان خدابنده 75پرونده و در شهرستان ابهر تعداد20 پرونده به این اداره کل وارد شده است.
در سال 93برای نظارت بیشتر بر فعالیت اصناف و جلوگیری از وقوع تخلفات احتمالی، با همکاری سایر سازمان های مرتبط بیش از هفت هزار و 900 بازرسی در قالب گشت های مشترک سیار با حضور روسای شعب تعزیرات حکومتی و بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت و دیگر ادارات مربوطه انجام شده که پس از انجام بازرسی ها تعداد چهار هزار و 436 فقره گزارش تخلف به شعب تعزیرات حکومتی استان زنجان ارسال و برطبق آراء صادره متخلفین پرونده ها به پرداخت جریمه نقدی بالغ بر هشت میلیاردو 900 میلیون ریال محکوم شدند.
بیشترین تخلف گزارش شده در خصوص گرانفروشی و به ترتیب مربوط به اصناف نانوایان، فروشندگان لباس وکیف و کفش است.

,
,
,
,
,
,

 

,

*افزایش 11درصدی تصادفات فوتی در زنجان

,

وقوع 186 تصادف طی مدت زمان اجرای طرح نوروزی در محورهای استان نشان داد این آمار در مقایسه با مدت زمان سال گذشته افزایش 11 درصدی را دارد.

,

تعداد تصادفات فوتی مدت زمان اجرای طرح نوروزی 9 فقره بود که این تصادفات 17 مقتول داشته است.

,

انجام 351 تست اعتیاد و الکل برای رانندگان خنیز صورت گرفت که از میان این تست‌ ها 21 مورد تست اعتیاد مثبت بوده، ولی هیچ تست الکل مثبتی گزارش نشده است.

,

طی مدت زمان اجرای طرح نوروزی 5 میلیون و 553 هزار و 652 مورد تردد در محورهای استان زنجان روی داده است.

,

آمار تصادفات جرحی نیز طی این مدت 68 فقره بود که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه 19 درصد کاهش یافته است.

,

تعداد مصدومان ناشی از تصادفات جرحی 118 مورد است که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه 26 درصد کاهش یافته است.

,

وقوع 563 فقره تصادف خسارتی در محورهای استان زنجان در زمان اجرای طرح نوروزی نشان داد این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، افزایش 73 درصدی داشته است که دلیل آن اقدام پلیس در کشیدن کروکی برای همه تصادفات است.

,

 

,

*کمک رسانی جمعیت هلال احمر به 206 حادثه

,

وقوع 206 حادثه در مدت زمان اجرای طرح امداد نوروزی خبر داد نشان داد که 79 مورد از این حوادث جاده ‌ای بوده است.

,

آمار حادثه ‌دیدگان حوادث ایام نوروز 2 هزار و 110 نفر بود که 722 نفر از این حادثه ‌دیدگان مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند.

,

همچنین 580 نفر از مصدومان حوادث مدت زمان اجرای طرح نوروزی به صورت سرپایی درمان شده و 11 نفر نیز فوت شدند.

,

اسکان اضطراری 464 نفر توسط نیروهای هلال احمر در پایگاه ‌های امداد و نجات و انجام عملیات ‌های امداد و نجات با مشارکت 278 نفر از دیگر اقدامات این جمعیت است.

,

استقرار 23 پست نوروزی در مبادی ورودی و خروجی شهرها موجب شد تا  89 هزار و 246 نفر به این پست‌ ها مراجعه کنند.

,

 

,

*جابه جایی 87 هزار و 672 نفر در پایانه‌ های استان زنجان

,

با اجرای طرح ‌های ستاد نوروزی، امسال تعداد جابه جایی ها در استان 14 درصد کاهش داشت.

,

انجام 8 هزار و 993 سفر از آغاز سفرهای نوروزی تا 14 فروردین ماه نشان می دهد، تعداد سفر در پایانه‌ های استان نیز با کاهش 10 درصدی روبه ‌رو بوده است.

,

بیشترین تعداد مسافران با 9 هزار و 429 نفر در روز چهاردهم بود و در روز 13 فروردین ماه نیز یک هزار و 575 مسافر جابه‌ جا شدند.

,

*1725 بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی زنجان

,

در راستای اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی، گروه بازرسان بهداشت محیط در قالب 10 اکیپ بازرسی در روزهای عادی و تعطیل از ساعت 8 صبح تا 8 شب با اولویت نظارت بر مراکز و اماکن حساس با هدف حفظ و ارتقای سلامت جامعه و مسافران نوروزی و ایمنی آب و مواد غذایی در سطح عرضه از مراکز و اماکن مذکور بازدید کردند.

,

در این طرح یک هزار و 725 بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و 211 مورد بازدید از مراکز و اماکن بین راهی انجام شده است.

,

تعداد موارد معرفی متصدیان متخلف از مقررات بهداشتی در مراکز و اماکن 46 مورد و تعداد موارد تعطیلی مراکز و اماکن متخلف از مقررات بهداشتی 10مورد است.

,

تعداد موارد تعطیلی مراکز و اماکن بین راهی متخلف از مقررات بهداشتی در مدت اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی سه مورد گزارش شده است.

,

صدور 133 مورد کارت بهداشتی برای کارکنان مراکز و اماکن بین راهی و انجام 2 هزار و 752 مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی از دیگر اقدامات است.

,

برخورد با 41 دستفروش و معدوم کردن یک هزار و 170 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته از دیگر اقدامات این سازمان است.

,

 

,

*انجام 1385 ماموریت توسط اورژانس زنجان

,

از 27 اسفند ماه تا 14 فروردین ماه یک هزار و 385 مأموریت توسط اورژانس در سطح استان زنجان انجام شده است.

,

از مجموع اقدامات انجام شده 823 مأموریت شهری و 497 مورد جاده‌ ای بوده و 65 مورد نیز بین مراکز درمانی اعزام افراد به بیمارستان انجام شده است.

,

انجام 357 مأموریت تصادفی از آغاز اجرای طرح نوروزی و اعزام 363 نفر به بیمارستان از دیگر اقدامات اورژانس زنجان است.

,

در مأموریت ‌های تصادفی 21 نفر در محل حادثه درمان و هفت نفر پیش از رسیدن آمبولانس به محل سانحه تصادف فوت کردند.

,

با اعزام نیروهای اورژانس به محل با انجام یک هزار و 208 مأموریت غیرتصادفی 569 نفر به بیمارستان انتقال یافتند.

,

در این رابطه 125 مصدوم در محل حادثه درمان شده و 26 مورد فوت پیش از رسیدن آمبولانس و 318 مورد لغو مأموریت گزارش شده است.

,

بیشترین تعداد مأموریت‌های اورژانس در روز 13 فروردین ماه انجام شده است.

,

انتهای پیام/ر

,

 

]
از رکود شکنی بازدید از گنبد سلطانیه تا انجام 1358 ماموریت توسط اورژانس زنجان از مهم ترین مباحث اجرای طرح نوروزی در زنجان محسوب می شود.