افزایش 143 درصدی پرداخت زکات در قیروکارزین
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قیروکارزین  از افزایش 143 درصدی زکات پرداختی در شهرستان قیروکارزین خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

محمد مریدزاده  مدیر کمیته  امداد امام خمینی(ره) قیروکارزین در گفتگو با پرگون ضمن با بیان  این مطلب اظهار داشت : جمع‌آوری زکات در شهرستان یکی از عمده‌ طرح‌هایی است که توسط کمیته امداد قیروکارزین در کنار سایر طرحهای حوزه مشارکتهای مردمی این نهاد  اجرا می‌شود.

, پرگون ,

وی با بیان اینکه در 12 ماهه سال 93  مبلغ 8 میلیارد و 750 میلیون ریال  زکات در شهرستان قیروکارزین  جمع‌آوری شده است، گفت: این رقم در مقایسه با سال قبل از آن 143 درصد افزایش یافته است. مریدزاده در ادامه با اشاره به ترویج فرهنگ زکات در روستاها و شهرهای این شهرستان افزود: همچنین در نماز جمعه شهرستان نیز ائمه جمعه به تبیین فرهنگ زکات در بین افراد شرکت کننده در این فریضه عبادی پرداخته‌اند.

,

وی افزود: به منظور تبیین و ترویج فرهنگ زکات در بین کشاورزان و روستاییان تبلیغات لازم از طرف رابطین زکات صورت گرفته است.

,

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قیروکارزین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از اهداف جمع‌آوری زکات محرومیت زدایی است، اضافه کرد: احداث پروژه‌های عام‌المنفعه نیز از دیگر اهداف جمع‌آوری زکات است. وی در ادامه با اشاره به اینکه احداث مسجد، پل و پروژه‌های عام‌المنفعه از دیگر اهداف جمع آوری زکات است، بیان داشت: پس از جمع آوری زکات، مبلغ جمع‌آوری شده در همان منطقه مذکور هزینه  خواهد شد.

,

مریدزاده همچنین با اشاره به اختصاص سیاست‌های تشویقی به امر زکات و تبدیل آن به قانون اضافه کرد: این امر نیز در راستای تشویق کشاورزان به پرداخت زکات صورت گرفته است. لازم بذکر است در آمد زکات شهرستان قیروکارزین طی سال 92 مبلغ 3 میلیارد و ششصد میلیون ریال بوده است .

,

انتهای پیام/

]
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قیروکارزین از افزایش 143 درصدی زکات پرداختی در شهرستان قیروکارزین خبر داد.