شکایت 25 نماینده مجلس از مشاور روحانی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا احمد امیرآبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری «مهر» گفت: «در پی اظهارات یونسی درخصوص مسائل منطقه‌ای که منجر به ضربه به جایگاه ایران در منطقه شد و سوء استفاده‌کنندگان و دشمنان ملت توانستند از آن در جهت تفرقه در امت اسلامی استفاده کنند، این شکایت از سوی ۲۵ نماینده مجلس به دادستان ویژه روحانیت ارائه شد.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سخنان یونسی در همایش هویت ایرانی در هفته گذشته خبرساز شد و شبکه خبری العربیه، اولین شبکه بین المللی بود که سخنان یونسی را به جهان عرب بازتاب داد. این سخنان اعتراض شدید وزیر امور خارجه عراق را به همراه داشت، و به همین دلیل رسانه‌های مخالف دولت در ایران به انتقاد از سخنان علی یونسی پرداختند.

,

یونسی در این همایش گفت: «جغرافیای ایران و عراق غیرقابل تجزیه است و فرهنگ ما غیرقابل تفکیک است. پس ما یا باید با هم بجنگیم و یا یکی شویم».

,

ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در واکنش به این سخنان گفت: «عراق دارای حاکمیت کامل است و به هیچ طرفی چه ایران و چه غیر از آن اجازه نداده و نخواهد داد که این حاکمیت را نقض یا در امور داخلی این کشور دخالت کند».

,

پیش از این محمد موحد رئیس دادگاه انقلاب تهران از تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین برای علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهوری ایران در امور اقوام و مذاهب به خاطر اظهاراتش که در آن بغداد را پایتخت ایران توصیف کرد، خبر داده بود.

,

انتهای پیام/ع

]
احمد امیر آبادی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی از شکایت ۲۵ نماینده از علی یونسی دستیار ویژه حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در امور اقوام و مذاهب رئیس‌جمهوری به دادستان ویژه روحانیت خبر داد.