دانشگاه صنعتی علی آباد کتول به زودی افتتاح می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین نامه؛  دانشگاه صنعتی گلستان، یکی از آرزوهای مردم و مسئولان علی آباد کتول بود که در اردیبهشت ماه سال 1387، در لیست 149 مصوبه سفر دوم هیئت دولت قرار گرفت و مقرر شده بود تا به عنوان اولین دانشگاه صنعتی گلستان در این شهرستان راه اندازی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین نامه,

در حال حاضر افزون بر 7 سال از آن مصوبه می گذرد اما راه اندازی این دانشگاه همچنان با اما و اگرهای بسیاری مواجه بوده و پیچ و خم های زیادی را طی کرده است.

,

در میان انتظارها، امیدها و نا امیدی های مردم، فرماندار علی آباد کتول بر اساس پیگیری ها از سوی مسئولین ذیربط، از امیدهای تازه ای برای راه اندازی این دانشگاه و پذیرش دانشجو نوید می دهد.

,

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: مجتمع دانشگاه صنعتی علی آباد کتول که در دولت قبلی تصویب شده بود، در دولت یازدهم با پیگیری ها فرمانداری، مساعدت استانداری و دولت، بزودی افتتاح می شود.

,

وی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد یک مجتمع علمی و صنعتی بزرگ همانند دانشگاه های صنعتی شاهرود و اصفهان هستیم، اظهار کرد: دانشگاه صنعتی علی آبادکتول پس از افتتاح، به طور مستقل و با ردیف اعتباری جداگانه از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری فعالیت خود را آغاز می کند.
تجری با بیان اینکه قرار است برای این دانشگاه زمینی خریداری شود، افزود: تا زمان خریداری زمین، ساختمان مرکز ترویج کشاورزی علی آبادکتول و ساختمان قدیمی دانشگاه پیام نور فاضل آباد برای استقرار این دانشگاه در نظر گرفته شده است.

,
,

فرماندار شهرستان علی آبادکتول با اعتقاد به اینکه راه اندازی دانشگاه صنعتی در این شهرستان پتانسیل توسعه فرهنگی و اقتصادی را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: این دانشگاه در ابتدا با 3 دانشکده عمران و نقشه برداری، شیمی، کامپیوتر و برق راه اندازی می شود که با وجود 5 رشته کارشناسی، راه اندازی یک رشته در مقطع کارشناسی ارشد را هم درخواست کرده ایم.

,

انتهای پیام/ر

]
فرماندار علی آباد کتول از افتتاح دانشگاه صنعتی این شهرستان در آینده ای نزدیک خبر داد.